(C) Saabhistory.com
(C) Cartype.com
(C) Wikipedia
(C) Flickr.com
(C) Ciechbus.pl
(C) Carblueprints.info
FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=EpkCwPMnsFA(C) Youtube.com
Aby sprostać coraz silniejszej europejskiej konkurencji, również SAAB potrzebował sprzedawać swoje pojazdy na rynku amerykańskim. Przygotowano auta sportowe o nazwie Sonett I, II oraz III. Nadwozie Sonetta III było dziełem Włocha Sergio Coggiola. Napęd stanowił 4-suwowy silnik Forda V4 o mocy 65 KM. Wyprodukowano łącznie 10 200 sztuk tego pojazdu.
Dane techniczneOkres produkcji: 1970-1974
Wyprodukowanych: 10 200 szt.
Nadwozie: coupé
Silnik: Ford Taunus V4, umieszczony z przodu
Pojemność skokowa: 1498 ccm (1,5 l) później 1699 ccm (1,7 l) (od 1972)
Ĺšrednica cylindra: 90,0 mm
Skok tłoka: 58,9 mm później 66,8 mm
Stopień spręzania: 8,3:1 później 8,0:1
Moc maksymalna: 48 kW (65 KM) później 56 kW (75 KM) przy 4700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 115 Nm później 127 Nm przy 2500 obr/min
Skrzynia biegĂłw: manualna 4-biegowa
Napęd: tylny
Hamulce: przód tarczowe tył bębnowe
Ogumienie: 155-15
Długość: 3900 mm
Szerkość: 1500 mm
Wysokość: 1191 mm
Rozstaw osi: 2150 mm
Rozstaw kół przednich: 1232 mm
Rozstaw kół tylnych: 1232 mm
Masa własna: 880 kg
Prędkość maksymalna: 165 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 14,4 s
(C) Saabhistory.com
Cartype.com
Wikipedia
Flickr.com
Ciechbus.pl
Carblueprints.info
Samochody stulecia; Print Shops Prego, Warszawa, 2000