Obecny czas: Nie, 05.05.2024, 14:27




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
1931 Bugatti 51 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7507
Miejscowość: Warszawa
Post 1931 Bugatti 51
Image
Image
(C) Velocetoday.com

Cytuj:
Producent: Automobiles E. Bugatti, Molsheim, Francja

Bugatti 51 pojawił się po raz pierwszy w 1931 roku. Wywodził się ze zmodernizowanego modelu 35B. Najwięcej zmian dokonano w silniku, który miał pojemność 2261 cm3, ale cylindry zostały zblokowane. Głowica cylindrów otrzymała dwa wały krzywkowe, samodzielnie sterujące zaworami ssącymi i wydechowymi. Wały krzywkowe były napędzane z wału korbowego poprzez układ kół zębatych. Zawory były ustawione pod kątem prostym. Wał korbowy był podzielony z powodu zastosowania łożysk tocznych w korbowodach. Kompresor typu Roots sprężał powietrze do ciśnienia 166 kPa i tłoczył je do gaźników typu Zenith. Silnik osiągał maksymalną moc 139,8 kW (190 KM) przy 5200 obr/min. W wersji 51A o pojemności 1492 cm3 osiągano moc 103 kW (140 KM), a model 51C o pojemności 1990 cm3 miał moc 117,8 kW (160 KM). Typ 51 różnił się zewnętrznie od modelu 35 potężniejszymi kołami (z oponami 29 × 5,00) bez wymienialnych wieńców tarcz kół oraz dwoma wlewami paliwa. Samochód miał masę około 750 kg i osiągał prędkość maksymalną 230 km/h. Ogółem w latach 1931 - 1935 wykonano 40 samochodów modelu 51. ostatnie egzemplarze miały silnik o pojemności 2,8 litra.

Największe sukcesy w tym samochodzie odnieśli Louis Chiron i Achille Varzi. Chiron wygrał w 1931 roku Grand Prix Monaco z prędkością średnią 86,54 km/h. Varzi zajął wówczas trzecie miejsce. Nadrobił to jednak w Grand Prix Tunisu, zwyciężając na torze w Kartaginie. Wspólne zwycięstwo odnieśli w Grand Prix ACF w Motlhéry, kiedy zmieniając się w dziesięciogodzinnym wyścigu osiągnęli prędkość średnią 125,06 km/h. W Grand Prix Niemiec na torze Nürburgring Chiron i Varzi zajęli drugie i trzecie miejsce. Chiron wygrał także wyścig na torze Masaryka w Brnie w Czechosłowacji z prędkością średnią 117,87 km/h. Bugatti 51 zwycięża zdecydowanie również w latach następnych na torach Grand Prix w Rzymie, Monaco, Monzie, Brnie i Dieppe. Wraz z modelem 35 można go śmiało zaliczyć do grupy najlepszych samochodów wyścigowych z Molsheim.
(C) Velocetoday.com, Samochody wyścigowe; Wydawnictwo "Sport i Turystyka", Warszawa, 1987

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Nie, 19.09.2010, 20:54
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7507
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 1931 Bugatti 51
ad. 1931 Bugatti 51 Dubos Coupé

Image Wikipedia.org
Image
Image Flickr.com
Image MotorAuthority.com
Image Racer.com
Image SuperCars.net
Image UltimateCarPage.com

Image Youtube.com/Jay Leno's Garage

Pojedynczy egzemplarz wyścigowego Bugatti 51 Louisa Chirona, z nadwoziem coupé Louisa Dubosa. Samochód zdobywał liczne nagrody na zlotach zabytkowych samochodów: Amelia Island Concours d'Elegance w 2005, Dana Point w 2011, Las Vegas w 2019, La Jolla w 2022, oraz Rodeo Drive w 2023.

Silnik: ze sprężarką, rzędowy, 8-cylindrowy, DOHC, chłodzony cieczą
Moc maksymalna: 188 KM


(C) Wikipedia.org
Flickr.com
MotorAuthority.com
Racer.com
SuperCars.net
UltimateCarPage.com
Youtube.com/Jay Leno's Garage

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pią, 01.09.2023, 16:30
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 19 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018