Obecny czas: Pią, 29.03.2024, 16:50




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
1962-1978 ALFA Romeo Giulia 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7383
Miejscowość: Warszawa
Post 1962-1978 ALFA Romeo Giulia
Producent: ALFA Romeo, Mediolan, WĹ‚ochy

Image
Image

Image
Image
(C) Alfabb

Image
(C) Piecesauto.files.wordpress.com

Image
(C) Wikipedia

http://img99.imageshack.us/img99/8910/alfaromeogiulia.jpg
(C) Forums.autosport.com

Cytuj:
Alfa Romeo Giulia - samochód osobowy produkowany w latach 1962-1980 przez włoską firmę Alfa Romeo.

Pierwsze samochody Alfa Romeo Giulia zostały wprowadzone do produkcji w roku 1962. Auto to było wytwarzane w wielu wersjach nadwoziowych i samochody te miały charakter sportowy. Podstawowa odmiana Alfa Romeo Giulia 1600 TI o pojemności 1600 cm³ osiągała prędkość maksymalną 165 km/h i rozpędzała się do prędkości 100 km/h w ciągu 14,7 s. To bardzo dobry wynik, jak na 5-osobowy samochód z nadwoziem sedan wytwarzany w 1962 r. Rok później wyposażono Giulie w jeszcze mocniejszy silnik, otrzymała ona oznaczenie Super.

Silnik wykonany był ze stopów lekkich. W kadłubie osadzone są mokre tuleje cylindrowe a poniżej tulei znajduje się wał korbowy podparty na 5 łożyskach. Dwa wałki rozrządu umieszczone są w głowicy i uruchomiają zawory ustawione względem siebie pod kątem 80°, w układzie V (widlastym). Paliwo przygotowywane jest w dwugardzielowym gaźniku typu Solex.

Nadwozia dla tego modelu opracowywały takie firmy jak Bertone, Pininfarina i Zagato.

Dane techniczne Alfa Romeo Giulia 1600 TI (Giulia Super):
Okres produkcji: 1962-1980
Segment: D
Nadwozie samonośne, sedan, 4-drzwiowe, 5-miejscowe
Silnik: 4-suwowy, 4-cylindrowy rzędowy, chłodzony cieczą, umieszczony z przodu pojazdu, napędza koła tylne
Ĺšrednica cylindra - 78 mm
Skok tłoka - 82 mm
Pojemność skokowa: 1570 cm³ lub 1,3 l lub 1,8 l diesel
Moc maksymalna: 67,7 kW=92 KM - DIN przy 6000 obr/min (72,1 kW=98 KM - DIN przy 5500 obr/min
Stopień sprężania - 9:1
Skrzynka przekładniowa: 5-biegowa, synchronizowana
Zawieszenie przednie: wahacze poprzeczne, poprzeczne drążki reakcyjne, sprężyny śrubowe, amortyzatory teleskopowe, stabilizator
Zawieszenie tylne: oś sztywna, wahacze wzdłużne, sprężyny śrubowe, amortyzatory teleskopowe
Hamulce: dwuobwodowe ze wspomaganiem, tarczowe na 4 koła, hamulec ręczny mechaniczny na koła tylne
Ogumienie: o wymiarach 155 SR 15 lub 165 SR 14
Długość: 4140 mm
Szerokość: 1560 mm
Wysokość: 1430 mm
Rozstaw osi: 2510 mm
Masa własna: 1060 kg
Prędkość maksymalna: 165 km/h (175 km/h)
ZuĹĽycie paliwa: 7,5...13,5 l/100 km (10,1...14,8 l/100 km)


(C) Alfabb, Piecesauto.files.wordpress.com, Wikipedia, Forums.autosport.com, PODBIELSKI Z. - Pojazdy włoskie; Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 1986

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski Wto, 28.10.2014, 13:46, edytowano w sumie 3 razy

Wto, 19.10.2010, 1:20
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5418
Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
Samochód: Bravo T-Jet
Post Re: 1962 ALFA Romeo Giulia
Ze względu na swoje sportowe aspiracje i bardzo dobre prowadzenie była używana przez Carabinieri ;)

_________________
Alfa Romeo
Fabricca Italiana Automobili Torino

Fan włoskich samochodów od zawsze na zawsze


Śro, 20.10.2010, 19:43
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7383
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 1962 ALFA Romeo Giulia
FILMY:
prezentacja (Holandia-yt)
(C) Youtube.com

Giulia na Retromobile 2010
(C) Dailymotion.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Nie, 13.02.2011, 22:11
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7383
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 1962 ALFA Romeo Giulia
Image
Image

Giulia 1600 Lusso
Image Image


(C) Flickr.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 10.04.2012, 0:21
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 8586
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
Post Re: 1962 ALFA Romeo Giulia
Świetne auto :mryellow: Jeśli następcę 159 nazwą też Giulia to oby była to godna następczyni :> :wink:

_________________
Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni
Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu!
La vita è troppo corta per non guidare italiano!

Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?


Śro, 11.04.2012, 15:08
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7383
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 1962-1978 ALFA Romeo Giulia
coupe

Image
Image
Image
Image
Cytuj:
Alfa Romeo - przedmiot marzeń

Czarna Alfa Romeo jest samochodem zrodzonym z marzeń. Właściciel tego auta doszedł do wniosku, że jedynie samochód z ubiegłego wieku może być realizacją marzeń, odwołaniem do legendy, sentymentalnym powrotem do przeszłości, wyzwaniem dla mechaników, wyznacznikiem statusu czy inwestycją, a najczęściej wszystkim tym jednocześnie. Alfa Romeo Giulia 1,3 GT Junior (1,6 GT Junior) jest własnością dziennikarza zajmującego się tematyką motoryzacyjną, wielokrotnego mistrza Polski w rajdach i wyścigach samochodowych, inżyniera i mechanika samochodowego. Samochód został kupiony w Polsce od osoby zajmującej się handlem autami. W czasie zakupu nabywca sądził, że doprowadzenie auta do stanu kolekcjonerskiego zajmie miesiąc, po oględzinach w garażu miało to zająć dwa do trzech miesięcy. W rezultacie okazało się, że minęło dwa i pół roku zanim kompleksową renowację można było uznać za skończoną. No, prawie skończoną. Jeszcze synchronizatory w skrzyni biegów wymagają pomocy, jeszcze silnik poci się olejem z wyczerpania, powłoka lakiernicza wymaga dopieszczenia, trzeba usunąć drobne defekty tapicerki... - Szukałem samochodu klasyka. Nie jestem zdeklarowanym "alfistą", ale tę markę lubię trochę bardziej niż inne. Samochód ma stosunkowo prostą konstrukcję, wszystkie naprawy i remonty mogę więc robić samodzielnie. Wyzwaniem okazała się naprawa karoserii, zwłaszcza w miejscach trudno dostępnych. Na przykład rdza prawie zjadła mocowanie górne tylnego amortyzatora; tam jest zamknięty profil złożony z czterech elementów. Całość trzymała się na zewnętrznej obudowie. Tych elementów nie można kupić, a miejsce jest bardzo ważne dla samonośnej konstrukcji samochodu. To tylko jeden z przykładów. Kiedy ją kupowałem to wyglądała całkiem dobrze. Dopiero przy dokładnej kontroli podniesionego samochodu okazało się, że nie jest źle, ale bardzo źle. Przygotowując auto do sprzedaży ktoś poszedł po bandzie. Przygotowano je tak, aby zrobiło wrażenie; progi wymienione, całość polakierowana. Ale tylko z zewnątrz było OK. Progi wewnętrzne, podciągi, podłoga, nadkola... To była jedna katastrofa. Do tego lakier zgroza - czarny metalic. Tych samochodów nigdy nie pokrywano takim lakierem. Akurat ta Alfa fabrycznie była w kolorze błękitnym, ale ktoś to zmienił. Ja zostawiłem czarny, w takim Giulia Junior była sprzedawana. Przedtem jednak musiałem praktycznie zrobić doktorat z prac blacharskich i spawania. Część reperatur kupiłem, większość jednak, po kawałku, robiłem samodzielnie. W Europie Giulia jest bardzo lubiana i popularna, wszystkie części, reperaturki karoserii, detale ozdobne można kupić. Oczywiście nie w Polsce i drogo. A nawet bardzo drogo. Dlatego wiele fragmentów blach mozolnie wycinałem według kartonowego wzorca, następnie dokładnie młotkiem profilowałem tak, aby nie różniły się od pierwowzoru. Potem było spawanie, szlifowanie, podkład, szpachla, podkład, lakier... W każdym, najlepszym nawet warsztacie taka metoda naprawy karoserii doprowadziłaby do plajty. Ja mogłem sobie pozwolić na mozolne i dokładne przymierzanie, wycinanie, odtwarzanie, profilowanie i spawanie każdego fragmentu tak, aby był technicznie stuprocentowo sprawny i wizualnie nie różniący się od oryginału. No i teraz mam satysfakcję, piękny samochód, bardzo dobrze zrobiony. To co pozostało, to praktycznie bieżące naprawy. Teraz tylko muszę o nią dbać, a z roku na rok wartość mojej Alfy Romeo Giulia Junior GT 1,6 będzie rosła, również materialna.


(C) Admoto.pl via Truck.pl

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 28.10.2014, 13:50
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018