|
|
Obecny czas: Pią, 29.03.2024, 13:57
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
1962-1978 ALFA Romeo Giulia
Autor |
Wiadomość |
kulikowski
Postów: 7383 Miejscowość: Warszawa
|
1962-1978 ALFA Romeo Giulia
Producent: ALFA Romeo, Mediolan, Włochy (C) Alfabb (C) Piecesauto.files.wordpress.com (C) Wikipedia http://img99.imageshack.us/img99/8910/alfaromeogiulia.jpg(C) Forums.autosport.com Cytuj: Alfa Romeo Giulia - samochód osobowy produkowany w latach 1962-1980 przez włoską firmę Alfa Romeo.
Pierwsze samochody Alfa Romeo Giulia zostały wprowadzone do produkcji w roku 1962. Auto to było wytwarzane w wielu wersjach nadwoziowych i samochody te miały charakter sportowy. Podstawowa odmiana Alfa Romeo Giulia 1600 TI o pojemności 1600 cm³ osiągała prędkość maksymalną 165 km/h i rozpędzała się do prędkości 100 km/h w ciągu 14,7 s. To bardzo dobry wynik, jak na 5-osobowy samochód z nadwoziem sedan wytwarzany w 1962 r. Rok później wyposażono Giulie w jeszcze mocniejszy silnik, otrzymała ona oznaczenie Super.
Silnik wykonany był ze stopów lekkich. W kadłubie osadzone są mokre tuleje cylindrowe a poniżej tulei znajduje się wał korbowy podparty na 5 łożyskach. Dwa wałki rozrządu umieszczone są w głowicy i uruchomiają zawory ustawione względem siebie pod kątem 80°, w układzie V (widlastym). Paliwo przygotowywane jest w dwugardzielowym gaźniku typu Solex.
Nadwozia dla tego modelu opracowywały takie firmy jak Bertone, Pininfarina i Zagato.
Dane techniczne Alfa Romeo Giulia 1600 TI (Giulia Super): Okres produkcji: 1962-1980 Segment: D Nadwozie samonoĹ›ne, sedan, 4-drzwiowe, 5-miejscowe Silnik: 4-suwowy, 4-cylindrowy rzÄ™dowy, chĹ‚odzony cieczÄ…, umieszczony z przodu pojazdu, napÄ™dza koĹ‚a tylne Ĺšrednica cylindra - 78 mm Skok tĹ‚oka - 82 mm Pojemność skokowa: 1570 cmÂł lub 1,3 l lub 1,8 l diesel Moc maksymalna: 67,7 kW=92 KM - DIN przy 6000 obr/min (72,1 kW=98 KM - DIN przy 5500 obr/min StopieĹ„ sprężania - 9:1 Skrzynka przekĹ‚adniowa: 5-biegowa, synchronizowana Zawieszenie przednie: wahacze poprzeczne, poprzeczne drÄ…ĹĽki reakcyjne, sprężyny Ĺ›rubowe, amortyzatory teleskopowe, stabilizator Zawieszenie tylne: oĹ› sztywna, wahacze wzdĹ‚uĹĽne, sprężyny Ĺ›rubowe, amortyzatory teleskopowe Hamulce: dwuobwodowe ze wspomaganiem, tarczowe na 4 koĹ‚a, hamulec rÄ™czny mechaniczny na koĹ‚a tylne Ogumienie: o wymiarach 155 SR 15 lub 165 SR 14 DĹ‚ugość: 4140 mm Szerokość: 1560 mm Wysokość: 1430 mm Rozstaw osi: 2510 mm Masa wĹ‚asna: 1060 kg PrÄ™dkość maksymalna: 165 km/h (175 km/h) ZuĹĽycie paliwa: 7,5...13,5 l/100 km (10,1...14,8 l/100 km) (C) Alfabb, Piecesauto.files.wordpress.com, Wikipedia, Forums.autosport.com, PODBIELSKI Z. - Pojazdy wĹ‚oskie; Wydawnictwa Komunikacji i ĹÄ…cznoĹ›ci, Warszawa, 1986
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
Ostatnio edytowany przez kulikowski Wto, 28.10.2014, 13:46, edytowano w sumie 3 razy
|
Wto, 19.10.2010, 1:20 |
|
|
Grzyws
Postów: 5418 Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
Samochód: Bravo T-Jet
|
Re: 1962 ALFA Romeo Giulia
Ze względu na swoje sportowe aspiracje i bardzo dobre prowadzenie była używana przez Carabinieri
_________________ Alfa Romeo Fabricca Italiana Automobili Torino
Fan włoskich samochodów od zawsze na zawsze
|
Śro, 20.10.2010, 19:43 |
|
|
kulikowski
Postów: 7383 Miejscowość: Warszawa
|
Re: 1962 ALFA Romeo Giulia
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Nie, 13.02.2011, 22:11 |
|
|
kulikowski
Postów: 7383 Miejscowość: Warszawa
|
Re: 1962 ALFA Romeo Giulia
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Wto, 10.04.2012, 0:21 |
|
|
Alfisti4ever
Postów: 8586 Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
|
Re: 1962 ALFA Romeo Giulia
Świetne auto Jeśli następcę 159 nazwą też Giulia to oby była to godna następczyni
_________________ Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu! La vita è troppo corta per non guidare italiano!
Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?
|
Śro, 11.04.2012, 15:08 |
|
|
kulikowski
Postów: 7383 Miejscowość: Warszawa
|
Re: 1962-1978 ALFA Romeo Giulia
coupeCytuj: Alfa Romeo - przedmiot marzeń
Czarna Alfa Romeo jest samochodem zrodzonym z marzeń. Właściciel tego auta doszedł do wniosku, że jedynie samochód z ubiegłego wieku może być realizacją marzeń, odwołaniem do legendy, sentymentalnym powrotem do przeszłości, wyzwaniem dla mechaników, wyznacznikiem statusu czy inwestycją, a najczęściej wszystkim tym jednocześnie. Alfa Romeo Giulia 1,3 GT Junior (1,6 GT Junior) jest własnością dziennikarza zajmującego się tematyką motoryzacyjną, wielokrotnego mistrza Polski w rajdach i wyścigach samochodowych, inżyniera i mechanika samochodowego. Samochód został kupiony w Polsce od osoby zajmującej się handlem autami. W czasie zakupu nabywca sądził, że doprowadzenie auta do stanu kolekcjonerskiego zajmie miesiąc, po oględzinach w garażu miało to zająć dwa do trzech miesięcy. W rezultacie okazało się, że minęło dwa i pół roku zanim kompleksową renowację można było uznać za skończoną. No, prawie skończoną. Jeszcze synchronizatory w skrzyni biegów wymagają pomocy, jeszcze silnik poci się olejem z wyczerpania, powłoka lakiernicza wymaga dopieszczenia, trzeba usunąć drobne defekty tapicerki... - Szukałem samochodu klasyka. Nie jestem zdeklarowanym "alfistą", ale tę markę lubię trochę bardziej niż inne. Samochód ma stosunkowo prostą konstrukcję, wszystkie naprawy i remonty mogę więc robić samodzielnie. Wyzwaniem okazała się naprawa karoserii, zwłaszcza w miejscach trudno dostępnych. Na przykład rdza prawie zjadła mocowanie górne tylnego amortyzatora; tam jest zamknięty profil złożony z czterech elementów. Całość trzymała się na zewnętrznej obudowie. Tych elementów nie można kupić, a miejsce jest bardzo ważne dla samonośnej konstrukcji samochodu. To tylko jeden z przykładów. Kiedy ją kupowałem to wyglądała całkiem dobrze. Dopiero przy dokładnej kontroli podniesionego samochodu okazało się, że nie jest źle, ale bardzo źle. Przygotowując auto do sprzedaży ktoś poszedł po bandzie. Przygotowano je tak, aby zrobiło wrażenie; progi wymienione, całość polakierowana. Ale tylko z zewnątrz było OK. Progi wewnętrzne, podciągi, podłoga, nadkola... To była jedna katastrofa. Do tego lakier zgroza - czarny metalic. Tych samochodów nigdy nie pokrywano takim lakierem. Akurat ta Alfa fabrycznie była w kolorze błękitnym, ale ktoś to zmienił. Ja zostawiłem czarny, w takim Giulia Junior była sprzedawana. Przedtem jednak musiałem praktycznie zrobić doktorat z prac blacharskich i spawania. Część reperatur kupiłem, większość jednak, po kawałku, robiłem samodzielnie. W Europie Giulia jest bardzo lubiana i popularna, wszystkie części, reperaturki karoserii, detale ozdobne można kupić. Oczywiście nie w Polsce i drogo. A nawet bardzo drogo. Dlatego wiele fragmentów blach mozolnie wycinałem według kartonowego wzorca, następnie dokładnie młotkiem profilowałem tak, aby nie różniły się od pierwowzoru. Potem było spawanie, szlifowanie, podkład, szpachla, podkład, lakier... W każdym, najlepszym nawet warsztacie taka metoda naprawy karoserii doprowadziłaby do plajty. Ja mogłem sobie pozwolić na mozolne i dokładne przymierzanie, wycinanie, odtwarzanie, profilowanie i spawanie każdego fragmentu tak, aby był technicznie stuprocentowo sprawny i wizualnie nie różniący się od oryginału. No i teraz mam satysfakcję, piękny samochód, bardzo dobrze zrobiony. To co pozostało, to praktycznie bieżące naprawy. Teraz tylko muszę o nią dbać, a z roku na rok wartość mojej Alfy Romeo Giulia Junior GT 1,6 będzie rosła, również materialna. (C) Admoto.pl via Truck.pl
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Wto, 28.10.2014, 13:50 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |