(C) Wikipedia
Flickr.com
Aerotatra.czweb.org
Dane techniczneProducent: Tatra, Koprzywnica, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1936-1950
Wyprodukowanych: 3056 szt.
Konstruktor: Hans Ledwinka, Erich Ledwinka, Paul Járay, Erich Übelacker
Nadwozie: samonośne, 4-drzwiowa limuzyna
Silnik: widlasty o kącie rozwarcia 90°, 8-cylindrowy, OHC, chłodzony powietrzem
Układ zasilania: gaźnik Solex 30 FFIK lub AAIP, Stromberg EE1, alternatywnie Jikov 30 SSOP
Kolejność zapłonu: 1–2–7–8–6–3–4–5
Pojemność skokowa: 2969 ccm
Średnica cylindra: 75 mm
Skok tłoka: 84 mm
Moc maksymalna: 75 KM (55 kW) przy 3500 obr./min
Stopień sprężania: 5,6
Skrzynia biegów: manualna, 4-biegowa (III i IV synchronizowane)
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 4740 mm
Szerokość: 1670 mm
Wysokość: 1500 mm
Rozstaw osi: 2850 mm
Rozstaw kół przednich: 1250 mm
Rozstaw kół tylnych: 1250 mm
Prześwit: 230 mm
Masa własna: 1370 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 55 L
Pojemność zbiornika oleju: 8 L
Ogumienie: 6,50×16"
Prędkość maksymalna: 161 km/h
Zużycie paliwa: 12,2 L/100 km
Zużycie oleju: 0,25 L/100 km
Zdolność pokonywania wzniesień: 35-40 %
(C) Wikipedia (en)
Flickr.com
Aerotatra.czweb.org