Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne
https://www.samochodyswiata.pl/

1956 Wartburg 1000 (311-312-313)
https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=14&t=33770
Strona 1 z 1

Autor:  kulikowski [ Śro, 02.02.2011, 14:17 ]
Temat postu:  1956 Wartburg 1000 (311-312-313)

1956: 311 sedan
Image
(C) Wikipedia
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
(C) Flickr.com

kombi
Image
(C) Wikipedia

1958: 311 Camping
Image
(C) Shorey.net

311 coupé
Image
(C) Flickr.com
Image
(C) Coupe-desire.com

311 Trans
Image
(C) Ossiland.info
Image
(C) Jalopnik.com

312 Sedan
Image
(C) Uli-kutting.de
Image
(C) Haeussler.org

312 Camping
Image
(C) Automobilia.pl
Image
(C) Wikipedia

313 Sport coupé
Image
(C) Alte-ossis.de

313 Sport cabrio
Image
(C) Wikipedia

film z yt
(C) Youtube.com

Cytuj:
Na Targach Lipskich w 1956 roku zaprezentowano napędzany dwusuwowym silnikiem samochód Wartburg 311. Nazwa pochodziła od zamku Wartburg znajdującego się na wzgórzach niedaleko fabryki. Produkcję modelu rozpoczęto w Eisenach, gdzie od 1953 roku wytwarzano jedynie samochód IFA F9, na którym Wartburg oparty był pod względem technicznym. Model F9 był przestarzałym pojazdem napędzanym silnikiem dwusuwowym. Nadwozie Wartburga było o 10 cm dłuższe od poprzednika. Do napędu użyto tej samej dwusuwowej jednostki napędowej poddanej nieznacznej modernizacji. Z pojemności 900 cm³ generowała ona moc 37 KM. Napęd przenoszony był poprzez 4-biegową manualną skrzynię biegów na koła przednie.

Wartburg 1000 występował w wielu wersjach nadwoziowych: 4-drzwiowy sedan, 3-drzwiowe kombi, 5-drzwiowe kombi - Camping, pick-up, kabriolet, coupé oraz Sport (zwanej 313).

W 1957 powstał prototyp nowej jednostki napędowej dla Wartburga - nowoczesnego silnika B4 generującego 45 KM. Projekt został jednak zarzucony.

Modelem 311 Niemcy startowali w wielu europejskich i krajowych rajdach - np. Internationale Rallye Wartburg.

W 1962 roku AWE (Automobilwerke Eisenach) zmodernizowało model 311, montując w nim silnik o zwiększonej pojemności do 992 cm³. Dla odróżnienia nazywa się go 1000 zamiennie z 312. Po trzech latach do produkcji wprowadzony zostaje model przejściowy. Pozostaje znana z 311/312 karoseria, ale pojawia się nowe podwozie. Nadal jest to konstrukcja ramowa, jednak już z niezależnym zawieszeniem na sprężynach oraz stabilizatorem tylnej osi. Modernizację przechodzi silnik, skrzynia biegów, miejsce 15 calowych kół zajmują mniejsze 13 calowe rozstawem śrub 4x160. Półosie z homokinetycznymi przegubami zastępują nowe z podwójnym przegubem Cardana. W oficjalnej nomenklaturze model ten nazywany jest nadal 1000, jednak dla odróżnienia od poprzedniej wersji, oznaczano go często kodem fabrycznym: 312/1. Przejściówka była produkowana do 1967 roku (równolegle z nowym modelem), a w ofercie pozostawała do 1968 roku.

Wartburgi poza krajami znajdujÄ…cymi siÄ™ za ĹĽelaznÄ… kurtynÄ… eksportowano takĹĽe do Europy Zachodniej, a nawet do obydwu Ameryk.

Dane techniczne
Producent VEB Automobilwerk Eisenach, Eisenach, NRD
Okres produkcji: 1956-1968
Typy nadwozia 4-drzwiowy sedan lub 5-drzwiowe kombi (Tourist) lub 2-drzwiowy pick-up (Trans) lub 2-drzwiowe coupé lub 2-drzwiowe cabrio
Silniki: dwusuwowy, rzędowy, 3-cylindrowy, umieszczony z przodu
Pojemność skokowa: 900 cm³ (311) lub 993 cm³ (312)
Ĺšrednica cylindra: 70,0 mm (311) lub 73,5 mm (312)
Skok tłoka: 78,0 mm
Stopień sprężania: 6,6:1 (311) lub 7,5:1 (312)
Moc maksymalna: 28 kW (37 KM) przy 4000 obr/min (311) lub 34 kW (45 KM) przy 4200 obr/min (312)
Maksymalny moment obrotowy: 81 Nm przy 2200 obr/min (311) lub 96 Nm przy 2200 obr/min (312)
Skrzynia biegĂłw: 4-biegowa manualna
Napęd: przedni
Długość: 4343 mm
Szerokość: 1575 mm
Wysokość: 1422 mm
Rozstaw osi: 2450 mm
Masa własna 914 kg
Zbiornik paliwa 44 l
Przyspieszenie 0-100 km/h: 30 s (311)
Prędkość maksymalna: 115 km/h (311) lub 125 - 130 km/h (312)
Ĺšrednie zuĹĽycie paliwa: 10 l / 100 km (311) lub 9 - 12 l / 100 km (312)
(C) Wikipedia
Flickr.com
Coupe-desire.com
Ossiland.info
Jalopnik.com
Uli-kutting.de
Haeussler.org
Automobilia.pl
Alte-ossis.de

Autor:  RR ltd Co. [ Śro, 02.02.2011, 16:16 ]
Temat postu:  Re: 1956 Wartburg 1000

Przepiękny samochód, ciekawe wersje

Autor:  Emer [ Czw, 03.02.2011, 7:08 ]
Temat postu:  Re: 1956 Wartburg 1000

Cabrio i coupe wyglÄ…dajÄ… naprawdÄ™ elegancko.

Autor:  mk2 [ Czw, 03.02.2011, 10:42 ]
Temat postu:  Re: 1956 Wartburg 1000

Jedno z moich ulubionych aut z tego okresu. Wspaniały w dwukolorze. Swojego czasu stał u nas taki na podwórku, zrobili mu blacharkę i był gotowy do malowania. Stał jeszcze kilka miesięcy i go zabrali. Po jakimś czasie widziałem go w takim samym stanie.

Autor:  kulikowski [ Sob, 12.02.2011, 23:38 ]
Temat postu:  Re: 1956 Wartburg 1000 (311-312-313)

Pewnym mankamentem auta było rozwiązanie ukladu chłodzenia (nb odziedziczone po Ifie F9): chłodnica była za silnikiem, co powodowało częste przegrzewanie silnika (zwłaszcza latem).

Autor:  POŃCZAK [ Pon, 14.02.2011, 22:16 ]
Temat postu:  Re: 1956 Wartburg 1000 (311-312-313)

I nikomu oprĂłcz mnie nie kojarzy siÄ™ z SyrenÄ…, prawda?
:>

Autor:  RR ltd Co. [ Nie, 31.01.2016, 21:44 ]
Temat postu:  Re: 1956 Wartburg 1000 (311-312-313)

Wartburg 1000 Kübel (311/4)

Image

Image
fahrzeugbilder.de

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/