Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne https://www.samochodyswiata.pl/ |
|
1956 Wartburg 1000 (311-312-313) https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=14&t=33770 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kulikowski [ Śro, 02.02.2011, 14:17 ] |
Temat postu: | 1956 Wartburg 1000 (311-312-313) |
1956: 311 sedan (C) Wikipedia (C) Flickr.com kombi (C) Wikipedia 1958: 311 Camping (C) Shorey.net 311 coupé (C) Flickr.com (C) Coupe-desire.com 311 Trans (C) Ossiland.info (C) Jalopnik.com 312 Sedan (C) Uli-kutting.de (C) Haeussler.org 312 Camping (C) Automobilia.pl (C) Wikipedia 313 Sport coupé (C) Alte-ossis.de 313 Sport cabrio (C) Wikipedia film z yt (C) Youtube.com Cytuj: Na Targach Lipskich w 1956 roku zaprezentowano napędzany dwusuwowym silnikiem samochód Wartburg 311. Nazwa pochodziła od zamku Wartburg znajdującego się na wzgórzach niedaleko fabryki. Produkcję modelu rozpoczęto w Eisenach, gdzie od 1953 roku wytwarzano jedynie samochód IFA F9, na którym Wartburg oparty był pod względem technicznym. Model F9 był przestarzałym pojazdem napędzanym silnikiem dwusuwowym. Nadwozie Wartburga było o 10 cm dłuższe od poprzednika. Do napędu użyto tej samej dwusuwowej jednostki napędowej poddanej nieznacznej modernizacji. Z pojemności 900 cm³ generowała ona moc 37 KM. Napęd przenoszony był poprzez 4-biegową manualną skrzynię biegów na koła przednie. Wartburg 1000 występował w wielu wersjach nadwoziowych: 4-drzwiowy sedan, 3-drzwiowe kombi, 5-drzwiowe kombi - Camping, pick-up, kabriolet, coupé oraz Sport (zwanej 313). W 1957 powstał prototyp nowej jednostki napędowej dla Wartburga - nowoczesnego silnika B4 generującego 45 KM. Projekt został jednak zarzucony. Modelem 311 Niemcy startowali w wielu europejskich i krajowych rajdach - np. Internationale Rallye Wartburg. W 1962 roku AWE (Automobilwerke Eisenach) zmodernizowało model 311, montując w nim silnik o zwiększonej pojemności do 992 cm³. Dla odróżnienia nazywa się go 1000 zamiennie z 312. Po trzech latach do produkcji wprowadzony zostaje model przejściowy. Pozostaje znana z 311/312 karoseria, ale pojawia się nowe podwozie. Nadal jest to konstrukcja ramowa, jednak już z niezależnym zawieszeniem na sprężynach oraz stabilizatorem tylnej osi. Modernizację przechodzi silnik, skrzynia biegów, miejsce 15 calowych kół zajmują mniejsze 13 calowe rozstawem śrub 4x160. Półosie z homokinetycznymi przegubami zastępują nowe z podwójnym przegubem Cardana. W oficjalnej nomenklaturze model ten nazywany jest nadal 1000, jednak dla odróżnienia od poprzedniej wersji, oznaczano go często kodem fabrycznym: 312/1. Przejściówka była produkowana do 1967 roku (równolegle z nowym modelem), a w ofercie pozostawała do 1968 roku. Wartburgi poza krajami znajdującymi się za żelazną kurtyną eksportowano także do Europy Zachodniej, a nawet do obydwu Ameryk. Dane techniczne Producent VEB Automobilwerk Eisenach, Eisenach, NRD Okres produkcji: 1956-1968 Typy nadwozia 4-drzwiowy sedan lub 5-drzwiowe kombi (Tourist) lub 2-drzwiowy pick-up (Trans) lub 2-drzwiowe coupé lub 2-drzwiowe cabrio Silniki: dwusuwowy, rzędowy, 3-cylindrowy, umieszczony z przodu Pojemność skokowa: 900 cm³ (311) lub 993 cm³ (312) Średnica cylindra: 70,0 mm (311) lub 73,5 mm (312) Skok tłoka: 78,0 mm Stopień sprężania: 6,6:1 (311) lub 7,5:1 (312) Moc maksymalna: 28 kW (37 KM) przy 4000 obr/min (311) lub 34 kW (45 KM) przy 4200 obr/min (312) Maksymalny moment obrotowy: 81 Nm przy 2200 obr/min (311) lub 96 Nm przy 2200 obr/min (312) Skrzynia biegów: 4-biegowa manualna Napęd: przedni Długość: 4343 mm Szerokość: 1575 mm Wysokość: 1422 mm Rozstaw osi: 2450 mm Masa własna 914 kg Zbiornik paliwa 44 l Przyspieszenie 0-100 km/h: 30 s (311) Prędkość maksymalna: 115 km/h (311) lub 125 - 130 km/h (312) Średnie zużycie paliwa: 10 l / 100 km (311) lub 9 - 12 l / 100 km (312) Flickr.com Coupe-desire.com Ossiland.info Jalopnik.com Uli-kutting.de Haeussler.org Automobilia.pl Alte-ossis.de |
Autor: | RR ltd Co. [ Śro, 02.02.2011, 16:16 ] |
Temat postu: | Re: 1956 Wartburg 1000 |
Przepiękny samochód, ciekawe wersje |
Autor: | Emer [ Czw, 03.02.2011, 7:08 ] |
Temat postu: | Re: 1956 Wartburg 1000 |
Cabrio i coupe wyglÄ…dajÄ… naprawdÄ™ elegancko. |
Autor: | mk2 [ Czw, 03.02.2011, 10:42 ] |
Temat postu: | Re: 1956 Wartburg 1000 |
Jedno z moich ulubionych aut z tego okresu. Wspaniały w dwukolorze. Swojego czasu stał u nas taki na podwórku, zrobili mu blacharkę i był gotowy do malowania. Stał jeszcze kilka miesięcy i go zabrali. Po jakimś czasie widziałem go w takim samym stanie. |
Autor: | kulikowski [ Sob, 12.02.2011, 23:38 ] |
Temat postu: | Re: 1956 Wartburg 1000 (311-312-313) |
Pewnym mankamentem auta było rozwiązanie ukladu chłodzenia (nb odziedziczone po Ifie F9): chłodnica była za silnikiem, co powodowało częste przegrzewanie silnika (zwłaszcza latem). |
Autor: | POŃCZAK [ Pon, 14.02.2011, 22:16 ] |
Temat postu: | Re: 1956 Wartburg 1000 (311-312-313) |
I nikomu oprĂłcz mnie nie kojarzy siÄ™ z SyrenÄ…, prawda? |
Autor: | RR ltd Co. [ Nie, 31.01.2016, 21:44 ] |
Temat postu: | Re: 1956 Wartburg 1000 (311-312-313) |
Wartburg 1000 Kübel (311/4) fahrzeugbilder.de |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |