Obecny czas: Pią, 29.03.2024, 7:35




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
1961-1973 Škoda 1202 (981) 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7383
Miejscowość: Warszawa
Post 1961-1973 Škoda 1202 (981)
Image
Image
Image
Image
Image
Image
(C) Wikipedia
Image
(C) Skodovka.pl
Image
(C) Motorbase.com
Image
Image
Image
Image
(C) Flickr.com
Image
(C) Manson.rajce.idnes.cz
Image
(C) Khvmi.sk
Image
(C) Auta5p.eu
Image
(C) Autobazar.slovenskainzercia.sk
Image
(C) Skoda-oldtimer.at
Image
(C) Carblueprintsinfo.78.com1.ru
Image
(C) Carblueprints.info

FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=CVLjbtUtrpo
(C) Youtube.com
Cytuj:
Ĺ koda 1202 (typ 981) - samochĂłd osobowy produkowany w zakładach Škody w VrchlabĂ­ w latach 1961 - 1973.

W gamie produkowanych wersji nadwoziowych znalazły się: czterodrzwiowe kombi (troje drzwi wejściowych i drzwi bagażnika), trzydrzwiowa furgonetka oraz dwudrzwiowy pickup. Škoda 1202 w przeciwieństwie do swoich bezpośrednich poprzedników modeli 1200 i 1201 nie była wytwarzana jako sedan.

Wyprodukowano 60 141 egzemplarzy tego pojazdu.

Turecka spółka Celik Montaj (przemianowana później na Anadolu Otomotiv Sanayi) montowała od roku 1966, gdy turecka władza zakazała importu gotowych samochodów, z dowożonych części pikapy Škoda 1202. Łącznie zmontowano ponad 10 tysięcy pojazdów. W roku 1971 Turcy rozpoczęli montaż własnej karoserii na dostarczanych im podwoziach Škody 1202, pojazd ten nosił oznaczenie Kamyonetleri. Wyrób samochodów na bazie Škody 1202 trwał w Turcji aż do roku 1982, łącznie zbudowano około 32 700 takich pojazdów. W latach 1982 - 1986 spółka Anadolu Otomotiv Sanayi zbudowała jeszcze 3600 egzemplarzy pojazdu Kamyonet na podwoziu Škody 1203.

Dane techniczne
Producent: Škoda Auto, VrchlabĂ­, Czechosłowacja
Premiera: 1969
Okres produkcji: 1969 - 1977
Poprzednik: Skoda 1201
Segment: D
Nadwozie: 4-drzwiowe kombi lub 3-drzwiowy furgon lub sanitarka lub 2-drzwiowy pick-up
Silnik: benzynowy, rzędowy, 4-cylnidrowy, 2 zawory na cylinder, OHV, chłodzony cieczą, umieszczony z przodu
Pojemność skokowa: 1221 cm3
Średnica cylindra: 72,0 mm
Skok tłoka: 75,0 mm
Stopień sprężania: 7,5:1
Moc maksymalna: 34,5 kW (47 KM) przy 4500 obr./min lub 37,5 kW (51 KM) przy 4500 obr./min (od roku 1969)
Maksymalny moment obrotowy: 78 Nm przy 3000 obr/min lub 84 Nm przy 3000 obr/min
Skrzynia biegów: 4-biegowa manualna
Napęd: tylny
Hamulce: bębnowe
Ogumienie: 6,0×16"
Długość: 4485 mm
Szerokość: 1700 mm
Wysokość‡: 1580 mm
Rozstaw osi: 2685 mm
Rozstaw kół przednich: 1250 mm
Rozstaw kół tylnych: 1320 mm
Masa własna: 985-1120 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 38 l
Prędkość maksymalna: 100 km/h
Zużycie paliwa: 9,4 l/100 km


(C) Wikipedia
Skodovka.pl
Motorbase.com
Flickr.com
Manson.rajce.idnes.cz
Khvmi.sk
Auta5p.eu
Autobazar.slovenskainzercia.sk
Skoda-oldtimer.at
Carblueprintsinfo.78.com1.ru
Carblueprints.info
Youtube.com

Czesi nazywają ją "Barbora".

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski, Nie, 18.02.2024, 2:04, edytowano w sumie 1 raz

Śro, 08.06.2011, 19:10
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7383
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 1961-1973 Škoda 1202 (981)
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image Auta5p.eu
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image EuroOldtimers.com
Image KlassikAuto.pl
Image Garaz.cz
Image Flickr.com


(C) Auta5p.eu
EuroOldtimers.com
KlassikAuto.pl
Garaz.cz
Flickr.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Nie, 18.02.2024, 1:53
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018