Obecny czas: Pią, 26.04.2024, 12:57




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
1952-1956 Škoda 1200 (955) 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7496
Miejscowość: Warszawa
Post 1952-1956 Škoda 1200 (955)
1952-1956 Škoda 1200 (typ 955)
Image
(C) Wikipedia
Image
Image
Image
Image
Image
(C) Flickr.com
Image
(C) The-blueprints.com

FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=K0z3by-t1Wc
(C) Youtube.com

Cytuj:
Škoda 1200 (typ 955) to samochód osobowy produkowany w zakładach Škody w miejscowościach Mladá Boleslav, Vrchlabí i Kvasiny w latach 1952 - 1956.


Dane techniczne
Producent: Škoda, Mladá Boleslav, Czechosłowacja
Kvasiny Czechosłowacja
Vrchlabí, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1952 - 1956
Konstruktor: Josef Velebný
Typy nadwozia: 4-drzwiowy sedan
Silnik: benzynowy, wolnossący, gaźnikowy, rzędowy, OHV, 2 zawory na cylinder, 4-cylindrowy, chłodzony cieczą,
Układ zasilania: gaźnik Solex 26 UAHD
gaźnik Jikov 26 UAHD
Pojemność skokowa: 1221 cm³
Średnica cylindra: … mm
Skok tłoka: … mm
Moc maksymalna: 26,5 kW (36 KM) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 74 Nm przy 2500 obr/min
Stopień sprężania: 6.5:1
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza koła tylne
Instalacja elektryczna: 12 V
Hamulce: mechaniczne bębnowe na 4 koła
Ogumienie: 5,5×16"
Długość: 4496 mm (sedan)
4360 mm (kombi, furgon)
4550 mm (ambulans)
Szerokość: 1676 mm (sedan, ambulans)
1690 mm (kombi, furgon)
Wysokość: 1524 mm (sedan)
1590 mm (kombi)
1580 mm (furgon)
1600 mm (ambulans)
Rozstaw osi: 2685 mm
Rozstaw kół przednich: 1250 mm
Rozstaw kół tylnych: 1320 mm
Prześwit: 190 mm
Masa własna: 1060 kg (sedan)
1220 kg (ambulans)
Ładowność: 400 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 35 L
Prędkość maksymalna: 107 km/h
Zużycie paliwa: 9-10 L/100 km
Poprzednik: Škoda 1101 / Škoda 1102
Następca: Škoda 1201


(C) Wikipedia
Flickr.com
The-blueprints.com
Youtube.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski Śro, 14.02.2024, 20:27, edytowano w sumie 4 razy

Pon, 09.05.2011, 21:07
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7496
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 1952-1956 Škoda 1200 (955)
1952-1956 Škoda 1200 (955)
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Moto.pl napisał(a):
Skoda 1200 to pierwszy powojenny model Skody. Początkowo powstał jako średniolitrażowy sedan lecz z biegiem czasu zaczęła dominować odmiana kombi wykorzystywana jako lekkie auto dostawcze. Produkcję zakończono dopiero w 1973 roku, ale silnik posłużył w kolejnym modelu tej marki.

Pierwsze zarysy całkowicie odnowionego, powojennego programu produkcyjnego marki Skoda powstały jeszcze w 1948 roku. Główne jego filary miały tworzyć samochód klasy średniej oraz model popularny, zwany potocznie ludowym. Pierwszeństwo, głównie ze względów technologicznych, otrzymał samochód średniolitrażowy.

Przy budowie nowego samochodu konstruktorzy mieli za zadanie wykorzystać maksymalnie dużo elementów konstrukcyjnych z wytwarzanego typoszeregu 1101/1102 Tudor i minimalizować koszty ich adaptacji, pod kątem produkcji wielkoseryjnej.

Całkowicie nowe miały być natomiast nadwozie oraz wnętrze pojazdu - odpowiadające zagranicznym trendom projektowania, zupełnie pozbawione elementów drewnianych, niewymagające modernizacji przez minimum pięć lat produkcji, wreszcie trafiające w oczekiwania odbiorców na rynkach zagranicznych.

Nowy model, oznaczony wewnętrznie jako Typ 955, kontynuował zasadnicze założenia konstrukcyjne rodziny Popular, czyli rozwidloną pod silnikiem centralną, rurową ramę nośną, z umieszczonym wewnątrz wałem napędowym, klasyczny układ pędny z wahliwymi półosiami, koła wsparte na poprzecznych resorach piórowych i wzdłużnie zamocowany, czterocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony cieczą silnik OHV.

Nieco rozwiercony, do 1221 cm3 przedwojenny agregat Populara (1089 cm3) zasilany opadowo dysponował mocą 36 KM. Prace rozwojowe kierowane przez Josefa Velebnego, obejmowały badania makiet przyszłego nadwozia w tunelu aerodynamicznym.

Typ 955, jako Skoda 1200 trafił do sprzedaży wiosną 1952 roku, natychmiast zyskując obiegową nazwę 'Sedan'. Wkrótce zaczęła trafiać na rynki eksportowe.

Z biegiem lat rodzina modeli 1200 rozrosła się o kolejne odmiany: kombi (z dwoma drzwiami z prawej i jednymi z lewej strony), pochodny furgon bez szyb w ścianach bocznych przestrzeni ładunkowej oraz pickup. Nadwozia pojazdów powstawały w zakładach Vrchlabi bądź Kvasiny, podwozia i silniki montowano w zakładzie macierzystym.

W 1955 roku ewoluowała do ulepszonego modelu 1201. Podstawową różnicą był mocniejszy silnik osiągający 45 KM. Kolejna modernizacja była bardziej gruntowna. Zrezygnowano z produkcji sedana i skupiono się na kombi. Skoda 1202 (1961) upodobniona została do produkowanego od dwóch lat modelu Octavia. Nadwozie nie było już pontonowe i tylko w tylnej części można było poznać, że samochód to już wiekowa konstrukcja. Pod maską pracował cały czas ten sam silnik, ale o mocy 47 KM.

Użytkowe Skody 1202 wytwarzano aż do roku 1973. Łącznie powstało ponad 127 tys. wszystkich odmian samochodów Skoda 1200-1201-1202.

Ciekawostką jest też pickup Otosan-Skoda 1202. Podwozie pochodziło ze Skody 1202, ale nadwozie o prostych kształtach zaprojektowano w Turcji. Otosana-Skodę produkowano do 1982 roku.

Skodę 1201 i 1202 traktowano jako samochody użytkowe. Dlatego jego następcą został furgon Skoda 1203 (1968-1981), znany też jako TAZ 1203 (1973-1999 - słowackie zakłady w Trnavie).

Marcin Lewandowski



(C) Philseed.com
Veteran.auto.cz
Moto.pl
Automobilia.pl
Motorstown.com
Mototechna.wbs.cz
Carsfotodb.com
Productioncars.com
Auto.cz
Imcdb.org
Autosoviet.altervista.org
Skodaspartak.cz

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski Śro, 14.02.2024, 20:28, edytowano w sumie 5 razy

Czw, 02.10.2014, 2:15
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7496
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 1952-1956 Škoda 1200 (955)
ad. Škoda 1200 sedan (955)

Image
Image
Image Auta5p.eu
Image EuroOldtimers.com
Image Automobilownia.pl
Image
Image NewsAuto.pl
Image AutomobilRevue.cz

Škoda 1200 roadster, furgon i sedan
Image Skoda-Storyboard.com

Škoda 1200 kombi
Image
Image
Image
Image Auta5p.eu


(C) Auta5p.eu
EuroOldtimers.com
Automobilownia.pl
NewsAuto.pl
AutomobilRevue.cz
Skoda-Storyboard.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski Śro, 14.02.2024, 20:28, edytowano w sumie 2 razy

Sob, 03.02.2024, 17:06
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018