Strona 1 z 2
Stare Mini
Wysłany: Czw, 11.11.2004, 21:15
przez HARNAŚ
http://www.mech.demon.nl/kz06.jpg
(C)google
Trzydziesta rocznica urodzin bmodelu Mini w roku 1989 była okazją do urzadzenia imponujacej uroczystości i wielkiego spotkania "Mini" na torze wyścigowym w Silverstone.Już wtedy kilkakrotnie groziło temu weteranowi zamkniecie produkcji,jednak ponieważ nadal "sprzedawał sie"w dość znacznych ilościach,szansa na jego przeżycie wzrosła,mimo iż nie mieści sie on już w brytyjskiej statystyce dopuszczeń w grupie Top Ten.Uważa się go za to za najoszczędniejsze na rodzimym rynku.Dwie wersje Mini nosza nazwy CITY i MAYFAIR,obydwie napedza taki sam silnik ohv o pojemnosci 1000cm.W roku 1991 Mini zostanie wyposażony w silnik 1300cm oraz otrzyma nazwe Mini Cooper.
OsiÄ…gi:
1000cm-41KM,moment obr. 68Nm-0-100km/h-18,7sek,V-max-132km/h
(C)Samochody Ĺšwiata 1991
Wysłany: Czw, 11.11.2004, 21:18
przez Ice
Mimo kultu jedynki, wole 2. Jest ona mi bliższa pod każdym względem.
Wysłany: Czw, 11.11.2004, 21:20
przez Waluigi
O harnaś, nareszcie żeś coś miodnego zapodał.
Kiedyś miałem sobie takiego kupić, ale trudno było znaleźć jakiegoś w dobrym stanie, i niestety wyposażenie (brak ogrzewania) troche mnie martwiło.
Wiele ładniejszy od swojego następcy.
Ale jako dodatkowe auto to sam miĂłd.
CUDEĹKOCUDEĹKOCUDEĹKOCUDEĹKO
Wysłany: Czw, 11.11.2004, 21:22
przez Reanimator
czy ma sens taka ankieta?
1 to może i historia ale kto by chciał tym jeździć,mała niebezpieczna skrzynka
Wysłany: Czw, 11.11.2004, 21:23
przez Wilu
Wysłany: Czw, 11.11.2004, 21:24
przez HARNAŚ
Fakt wolałbym 2 ale pytanie polega na tym którego bardziej lubicie,który darzycie większa sympatią.
Wysłany: Czw, 11.11.2004, 21:26
przez Waluigi
Reanimator napisał(a):czy ma sens taka ankieta?
1 to może i historia ale kto by chciał tym jeździć,mała niebezpieczna skrzynka
np. ja chciałem
.
Ale masz racje, w końcu, o czym już pisałem niekupiłem go, choć byłem już blisko.
Pozwole sobie jeszcze uzupełnić Twoją galerie o te dwie fotki:
DuĹĽe fotka przodu
I nieprezętowany przez Ciebie tyłeczek
Wysłany: Czw, 11.11.2004, 21:33
przez Reanimator
i kur*a jak dajecie ankiete i porĂłwnanie to dlaczego nie ma nowego mini!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
co za amatorszczyzna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wysłany: Czw, 11.11.2004, 21:39
przez Waluigi
Reanimator napisał(a):i kur*a jak dajecie ankiete i porĂłwnanie to dlaczego nie ma nowego mini!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
co za amatorszczyzna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Racja, ale czy wtedy z tym do oldtimerĂłw...
Pozdrawiam
Wysłany: Czw, 11.11.2004, 23:57
przez Chicken
Nowy Cooper to juz nie to Mini. Jak dla mnie nowy wymiata
Ale autor ten ankiety pyta nas którego mini lubimy najbardziej ... Jedyneczka podeszła mi bardziej . Kocham to autko :mrgreen:
Wysłany: Pią, 12.11.2004, 1:39
przez markus
Ice napisał(a):Mimo kultu jedynki, wole 2. Jest ona mi bliĹĽsza pod kaĹĽdym wzglÄ™dem.
WyjÄ…Ĺ‚eĹ› mi to z ust!
Wysłany: Pią, 12.11.2004, 1:59
przez Seth
jedynkÄ™ poproszÄ™
zwłaszcza coopera
Wysłany: Pią, 12.11.2004, 9:45
przez Ice
markus napisał(a):Ice napisał(a):Mimo kultu jedynki, wole 2. Jest ona mi bliĹĽsza pod kaĹĽdym wzglÄ™dem.
WyjÄ…Ĺ‚eĹ› mi
to z ust!
To powiadasz?
Wysłany: Pią, 12.11.2004, 9:49
przez Wilu
Ice napisał(a):markus napisał(a):Ice napisał(a):Mimo kultu jedynki, wole 2. Jest ona mi bliĹĽsza pod kaĹĽdym wzglÄ™dem.
WyjÄ…Ĺ‚eĹ› mi
to z ust!
To powiadasz?
Zawiało perwersją
Wysłany: Pią, 12.11.2004, 13:58
przez el_
JuĹĽ wole 2, ktĂłra i tak mi niezbyt podchodzi...
Wysłany: Pią, 12.11.2004, 16:26
przez Spark^
2 - bo w niÄ… siÄ™ wbijÄ™
1959 Morris Mini
Wysłany: Sob, 05.02.2011, 22:40
przez kulikowski
(C) Heinkelscooter.blogspot.com
(
C) Wikipedia
(C) Thexon.com
(C) Cartype.com
(C) Flickr.com
Mini Traveler(C) Businessweek.com
Mini cabrio(C) Germancarforum.com
Mini Van(C) Wikipedia
Mini Pickup(C) Wikipedia
(C) Morrisstore.ovh.org
Mini Cooper w RMC FWD a idzie bokiem
(C) Motorsportowo.blogspot.com
(C) Wikipedia
(C) Avtomobilj.narod.ru
Mini Moke(C) Wikipedia
film z yt - promocja(C) Youtube.com
W związku z nacjonalizacją Kanału Sueskiego w Europie brakowało paliwa. W odpowiedzi na sukces FIAT-a 500 główny konstruktor brytyjskiej firmy BMC Alec Issigonis otrzymał polecenie skonstruowania w jak najkrótszym czasie małego, oszczędnego samochodu. Długość pojazdu wynosiła 305 cm, a zespół napędowy miał zaledwie 60 cm długości. Było to możliwe, gdyż silnik umieszczony był z przodu, poprzecznie do kierunku jazdy, a przekładnia główna oraz skrzynia biegów znalazły się w misce olejowej. Silnik o pojemnności 848 ccm i mocy 34 KM napędzał przednie koła. W tylnym zawieszeniu nie było sprężyn, lecz elementy gumowe. Akumulator znajdował się z tyłu, w bagażniku. Potem wycofano się z niektórych rozwiązań: skrzynię biegów i przekładnię główną umieszczono tradycyjnie. Pojazd osiągał prędkość 115 km/h, miał samonośne nadwozie z niezależnym zawieszeniem kół o średnicy zaledwie 10 cali. Tradycyjni Anglicy przyjęli Morrisa Mini dość chłodno. Podobał się młodym ludziom z bardzo dobrych domów i artystom. Jego nabywcami byli Beatlesi, Charles Aznavour, Twiggy, Brigitte Bardot,a nawet król Jordanii Hussein. Sławę Mini przyniosły zwycięstwa w Rajdzie monte Carlo (1964, 1965 i 1967 r.) i innych zawodach samochodowych. W roku 2000 zakończono produkcję liczbą 5 387 862 sztuki.
Dane techniczne
Okres produkcji: sierpień 1959 – październik 2000
Liczba wyprodukowanych: 5 387 862 szt.
Konstruktor: sir Alec Issigonis
Typy nadwozia: 2-drzwiowy sedan lub 2-drzwiowe kombi lub 2-drzwiowy van lub 2-drzwiowy pickup
Silnik: rzędowy, 4-cylindrowy, OHV, umieszczony poprzecznie z przodu
Ĺšrednica cylindra: 62,9 mm
Skok tłoka: 68,3 mm
Pojemność skokowa: 848 ccm lub 997 ccm
Stopień sprężania: 8,3:1
Moc maksymalna: 34 KM przy 5500 obr/min lub 55 KM
Maksymalny moment obrotowy: 60 Nm przy 3400 obr/min
Skrzynia biegĂłw: 4-stopniowa manualna lub 4-stopniowa automatyczna
Napęd: przedni
Zawieszenie: niezaleĹĽne
Ogumienie: 10"
Długość: 3054 mm (sedan) lub 3400 mm (kombi i wersje użytkowe)
Szerokość: 1400 mm
Wysokość: 1350 mm
Rozstaw osi: 2040 mm (sedan) lub 2140 mm (kombi i wersje uĹĽytkowe)
Masa własna: 617 – 686 kg
Prędkość maksymalna: 115 km/h
(C) Heinkelscooter.blogspot.com
Wikipedia
Cartype.com
Flickr.com
Businessweek.com
Germancarforum.com
Morrisstore.ovh.org
Motorsportowo.blogspot.com
Avtomobilj.narod.ru
Samochody stulecia; Print Shops Prego, Warszawa, 2000
mój głos idzie na 1
Re: Stare Mini
Wysłany: Sob, 05.02.2011, 22:49
przez RR ltd Co.
Uwielbiam stare Mini, ale nowe... rzÄ…dzi!
Re: Stare Mini
Wysłany: Nie, 06.02.2011, 0:56
przez Ice
Stare Mini miało charakter. Nowe jest gejowate i metroseksualne. Nie rządzi!
Re:
Wysłany: Pon, 07.02.2011, 9:15
przez Emer
Ice napisał(a):Mimo kultu jedynki, wole 2. Jest ona mi bliĹĽsza pod kaĹĽdym wzglÄ™dem.
Ice napisał(a):Stare Mini miaĹ‚o charakter. Nowe jest gejowate i metroseksualne. Nie rzÄ…dzi!
Czy to się nie kłóci
WracajÄ…c do tematu, to wolÄ™ kultowÄ… jedynkÄ™.