1967 AMC Ambassador DPL Convertible
Okres produkcji: 1967-1968
Nadwozie: 2-drzwiowe cabrio
Silniki: rzędowy, 6-cylindrowy lub 90° V8, chłodzony cieczą, umieszczony wzdłużnie z przodu
R6 3,8 L 155 KM
V8 4,8 L 200 KM
V8 5,6 L 235 KM
V8 5,6 L 280 KM
V8 6,4 L 315 KM
Pojemność skokowa: 3802 ccm
4752 ccm
5621 ccm
5621 ccm
6391 ccm
Średnica cylindra × skok tłoka: 95,2 mm × 88,9 mm
95,2 mm Ă— 83,1 mm
103,4 mm Ă— 83,1 mm
103,4 mm Ă— 83,1 mm
105,7 mm Ă— 90,7 mm
Stopień sprężania: 8,5:1
9,0:1
9,0:1
10,2:1
10,2:1
Moc maksymalna: 115 kW (155 KM) przy 4400 obr/min
147 kW (200 KM) przy 4700 obr/min
173 kW (235 KM) przy 4400 obr/min
206 kW (280 KM) przy 4400 obr/min
232 kW (315 KM) przy 4600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 249 Nm przy 1800 obr/min
380 Nm przy 2600 obr/min
468 Nm przy 2600 obr/min
386 Nm przy 3000 obr/min
576 Nm przy 3200 obr/min
Skrzynia biegĂłw: 3-biegowa manualna
3-biegowa manualna z nadbiegiem
3-biegowa automatyczna
3-biegowa automatyczna preselekcyjna
Napęd: klasyczny-tylny
Hamulce: bębnowe na wszystkie koła
Ogumienie:
Długość: 5144 mm
Rozstaw osi: 2997 mm
Masa własna: 1492 kg
Prędkość maksymalna: 159 km/h; 137 km/h (automat)
171 km/h; 145 km/h (automat)
180 km/h; 154 km/h (automat)
190 km/h; 163 km/h (automat)
206 km/h; 195 km/h (automat)
(C) Flickr.com
Wikipedia
Histomobile.com
Motorbase.com
Auto.howstuffworks.com