Sob, 19.11.2011, 2:34
Škoda 100 (typ 722) to samochód osobowy produkowany w zakładach Škody w Mlada Boleslav w latach 1969-1976.
Model 100 stworzono bazując na rozwiązaniach konstrukcyjnych znanych ze Škody 1000 MB. Od swojego poprzednika przejął on szereg podzespołów i przede wszystkim koncepcję umieszczonego podłużnie nad tylną osią rzędowego silnika OHV.
Na podstawie Škody 100 stworzono model 110 z mocniejszym silnikiem o pojemności 1107 cm³. Model 110 występował w wersjach L – Lux i SL – Super Lux. Różniły się one wyposażeniem (SL miała bogatsze) oraz mocą maksymalną silnika, która wynosiła odpowiednio 48 i 52 KM.
W małych seriach wytwarzano także bazujące na modelu 110 rajdowe pojazdy Škoda 110 L Rallye, Škoda 120 S oraz Škoda 130 RS.
W roku 1972 modele 100 oraz 110 przeszły drobną modernizację karoserii, polegającą na zastosowaniu klamek kasetowych oraz poprawieniu przewietrzania wnętrza przez montowany w tylnym słupku wywietrznik..
Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Mladá Boleslav, Czechosłowacja
Zaprezentowany: 1969
Okres produkcji: 1969 - 1977
Wyprodukowanych: 1 079 708 egz.
Segment: C
Nadwozie: 4-drzwiowy sedan
Silnik: benzynowy, gaźnikowy, czterosuwowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
R4 OHV 988 cm³, 42 KM (100)
R4 OHV 1107 cm³ 48 KM (110 L)
R4 OHV 1107 cm³ 52 KM (110 LS)
Układ zasilania: gaźnik Jikov 32 BST
Pojemność skokowa: 988 ccm (100)
1107 ccm
Średnica cylindra: 68,0 mm (100)
71,0 mm
Skok tłoka: 68,0 mm (100)
Moc maksymalna: 42 KM (30,9 kW) przy 4650 obr./min (100, 100 L)
48 KM (35,5 kW) przy 4900 obr./min (110 L)
52 KM (38 kW) przy 4650 obr./min (110 LS, 110 R)
Maksymalny moment obrotowy: 70,6 Nm przy 2800 obr./min (100)
Stopień sprężania: 8,3 (100, 100 L)
8,8 (110 L)
9,5 (110 LS, 110 R)
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Ogumienie: 155 SR14
Hamulce: przednie tarczowe, tylne bębnowe
Długość: 4155 mm
Szerokość: 1620 mm
Wysokość: 1380 mm (100, 100 L, 110 LS)
1340 mm (110 LS)
Rozstaw osi: 2400 mm
Rozstaw kół przednich: 1280 mm
Rozstaw kół tylnych: 1250 mm
Prześwit: 175 mm
Masa własna: 805 kg (100)
820 kg (100 L)
825 kg (110 L)
840 kg (110 LS)
Ładowność: 375 kg (100, 100 L, 110 L, 110 LS)
320 kg (110 R)
Masa całkowita: 1180 kg (100)
1195 kg (100 L)
1200 kg (110 L, 110 R)
1215 kg (110 LS)
Pojemność zbiornika paliwa: 32 L
Pojemność bagażnika: 250 / 370 L
Instalacja elektryczna: 12 V
Ogumienie: 155 SR14
Hamulce: hydrauliczne, dwuobwodowe, przednie tarczowe, tylne bębnowe
Prędkość maksymalna: 125 km/h (100)
135 km/h (110 L)
145 km/h (110 LS, 110 R)
Przyspieszenie 0-100 km/h: 24,0 s (100, 100 L)
20,0 s (110 L)
Zużycie paliwa: 7 L/100 km (100, 100 L)
Promień skrętu: 5,1 m
Poprzednik: Škoda 1000 MB
Škoda 1100 MB
Następca: Škoda 105 (742)
Škoda 120 (742)
Konkurencja: Alfa Romeo Giulia (1962)
WAZ 2101 Żyguli
Sob, 19.11.2011, 11:59
Sob, 19.11.2011, 12:41
Wto, 30.01.2024, 6:37
Wto, 30.01.2024, 17:08