|
|
Obecny czas: Sob, 11.05.2024, 13:01
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
1969-1977 Škoda 100/110 (722/717)
Autor |
Wiadomość |
kulikowski
Postów: 7518 Miejscowość: Warszawa
|
1969-1977 Škoda 100/110 (722/717)
1969-1977 Škoda 100 Škoda 110Cytuj: Škoda 100 (typ 722) to samochód osobowy produkowany w zakładach Škody w Mlada Boleslav w latach 1969-1976. Model 100 stworzono bazując na rozwiązaniach konstrukcyjnych znanych ze Škody 1000 MB. Od swojego poprzednika przejął on szereg podzespołów i przede wszystkim koncepcję umieszczonego podłużnie nad tylną osią rzędowego silnika OHV. Na podstawie Škody 100 stworzono model 110 z mocniejszym silnikiem o pojemności 1107 cm³. Model 110 występował w wersjach L – Lux i SL – Super Lux. Różniły się one wyposażeniem (SL miała bogatsze) oraz mocą maksymalną silnika, która wynosiła odpowiednio 48 i 52 KM.
W małych seriach wytwarzano także bazujące na modelu 110 rajdowe pojazdy Škoda 110 L Rallye, Škoda 120 S oraz Škoda 130 RS.
W roku 1972 modele 100 oraz 110 przeszły drobną modernizację karoserii, polegającą na zastosowaniu klamek kasetowych oraz poprawieniu przewietrzania wnętrza przez montowany w tylnym słupku wywietrznik..
Dane techniczne Producent: AZNP Škoda, Mladá Boleslav, Czechosłowacja Zaprezentowany: 1969 Okres produkcji: 1969 - 1977 Wyprodukowanych: 1 079 708 egz. Segment: C Nadwozie: 4-drzwiowy sedan Silnik: benzynowy, gaźnikowy, czterosuwowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą R4 OHV 988 cm³, 42 KM (100) R4 OHV 1107 cm³ 48 KM (110 L) R4 OHV 1107 cm³ 52 KM (110 LS) Układ zasilania: gaźnik Jikov 32 BST Pojemność skokowa: 988 ccm (100) 1107 ccm Średnica cylindra: 68,0 mm (100) 71,0 mm Skok tłoka: 68,0 mm (100) Moc maksymalna: 42 KM (30,9 kW) przy 4650 obr./min (100, 100 L) 48 KM (35,5 kW) przy 4900 obr./min (110 L) 52 KM (38 kW) przy 4650 obr./min (110 LS, 110 R) Maksymalny moment obrotowy: 70,6 Nm przy 2800 obr./min (100) Stopień sprężania: 8,3 (100, 100 L) 8,8 (110 L) 9,5 (110 LS, 110 R) Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne Ogumienie: 155 SR14 Hamulce: przednie tarczowe, tylne bębnowe Długość: 4155 mm Szerokość: 1620 mm Wysokość: 1380 mm (100, 100 L, 110 LS) 1340 mm (110 LS) Rozstaw osi: 2400 mm Rozstaw kół przednich: 1280 mm Rozstaw kół tylnych: 1250 mm Prześwit: 175 mm Masa własna: 805 kg (100) 820 kg (100 L) 825 kg (110 L) 840 kg (110 LS) Ładowność: 375 kg (100, 100 L, 110 L, 110 LS) 320 kg (110 R) Masa całkowita: 1180 kg (100) 1195 kg (100 L) 1200 kg (110 L, 110 R) 1215 kg (110 LS) Pojemność zbiornika paliwa: 32 L Pojemność bagażnika: 250 / 370 L Instalacja elektryczna: 12 V Ogumienie: 155 SR14 Hamulce: hydrauliczne, dwuobwodowe, przednie tarczowe, tylne bębnowe Prędkość maksymalna: 125 km/h (100) 135 km/h (110 L) 145 km/h (110 LS, 110 R) Przyspieszenie 0-100 km/h: 24,0 s (100, 100 L) 20,0 s (110 L) Zużycie paliwa: 7 L/100 km (100, 100 L) Promień skrętu: 5,1 m Poprzednik: Škoda 1000 MB Škoda 1100 MB Następca: Škoda 105 (742) Škoda 120 (742) Konkurencja: Alfa Romeo Giulia (1962) WAZ 2101 Żyguli (C) Wikipedia Flickr.com Carblueprints.info
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
Ostatnio edytowany przez kulikowski Czw, 01.02.2024, 20:53, edytowano w sumie 6 razy
|
Sob, 19.11.2011, 2:34 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: 1969 Ĺ koda S100
O dziwo, ten model zawsze mi się podobał... Ale to to chyba już temat na inną bajkę? BTW takich mikrych miniatur to jeszcze nie widziałem
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Sob, 19.11.2011, 11:59 |
|
|
Tapir
Postów: 4215 Miejscowość: Warszawa
Samochód: Uno / Saab 900 2.0T
|
Re: 1969 Ĺ koda S100
Kocham ten samochód. Całkiem sporo zostało takich Skodzianek w niezłym stanie. Dawno temu jedną pojeździłem, rok temu ktoś mi zwinął z allegro bardzo ładny egzemplarz
_________________ Nie mam problemu z alkoholem. Mam problem z pieniędzmi na alkohol.
|
Sob, 19.11.2011, 12:41 |
|
|
kulikowski
Postów: 7518 Miejscowość: Warszawa
|
Re: 1969-1977 Škoda 100 / 110 (722 / 717)
Škoda 100 (722) Autofakty.pl RynekInwestycji.pl Flickr.com Auta5p.eu EuroOldtimers.com ImpressPic.cz Auta5p.eu Flickr.com Škoda 100L (722) Skoda-Club.net Škoda 110 L (717)(C) Wikipedia.org Autofakty.pl RynekInwestycji.pl Flickr.com Auta5p.eu EuroOldtimers.com Skoda-Club.net ImpressPic.cz
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Wto, 30.01.2024, 6:37 |
|
|
kulikowski
Postów: 7518 Miejscowość: Warszawa
|
Re: 1969-1977 Škoda 100 / 110 (722 / 717)
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Wto, 30.01.2024, 17:08 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |