Obecny czas: Wto, 30.04.2024, 22:22




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
1969-1977 Škoda 100/110 (722/717) 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7505
Miejscowość: Warszawa
Post 1969-1977 Škoda 100/110 (722/717)
1969-1977 Škoda 100
Image
Image
Image
Image
Image Image Image Image Image

Škoda 110
Image
Image
Image

Cytuj:
Škoda 100 (typ 722) to samochód osobowy produkowany w zakładach Škody w Mlada Boleslav w latach 1969-1976.

Model 100 stworzono bazując na rozwiązaniach konstrukcyjnych znanych ze Škody 1000 MB. Od swojego poprzednika przejął on szereg podzespołów i przede wszystkim koncepcję umieszczonego podłużnie nad tylną osią rzędowego silnika OHV.

Na podstawie Škody 100 stworzono model 110 z mocniejszym silnikiem o pojemności 1107 cm³. Model 110 występował w wersjach L – Lux i SL – Super Lux. Różniły się one wyposażeniem (SL miała bogatsze) oraz mocą maksymalną silnika, która wynosiła odpowiednio 48 i 52 KM.

W małych seriach wytwarzano także bazujące na modelu 110 rajdowe pojazdy Škoda 110 L Rallye, Škoda 120 S oraz Škoda 130 RS.

W roku 1972 modele 100 oraz 110 przeszły drobną modernizację karoserii, polegającą na zastosowaniu klamek kasetowych oraz poprawieniu przewietrzania wnętrza przez montowany w tylnym słupku wywietrznik..

Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Mladá Boleslav, Czechosłowacja
Zaprezentowany: 1969
Okres produkcji: 1969 - 1977
Wyprodukowanych: 1 079 708 egz.
Segment: C
Nadwozie: 4-drzwiowy sedan
Silnik: benzynowy, gaźnikowy, czterosuwowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
R4 OHV 988 cm³, 42 KM (100)
R4 OHV 1107 cm³ 48 KM (110 L)
R4 OHV 1107 cm³ 52 KM (110 LS)
Układ zasilania: gaźnik Jikov 32 BST
Pojemność skokowa: 988 ccm (100)
1107 ccm
Średnica cylindra: 68,0 mm (100)
71,0 mm
Skok tłoka: 68,0 mm (100)
Moc maksymalna: 42 KM (30,9 kW) przy 4650 obr./min (100, 100 L)
48 KM (35,5 kW) przy 4900 obr./min (110 L)
52 KM (38 kW) przy 4650 obr./min (110 LS, 110 R)
Maksymalny moment obrotowy: 70,6 Nm przy 2800 obr./min (100)
Stopień sprężania: 8,3 (100, 100 L)
8,8 (110 L)
9,5 (110 LS, 110 R)
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Ogumienie: 155 SR14
Hamulce: przednie tarczowe, tylne bębnowe
Długość: 4155 mm
Szerokość: 1620 mm
Wysokość: 1380 mm (100, 100 L, 110 LS)
1340 mm (110 LS)
Rozstaw osi: 2400 mm
Rozstaw kół przednich: 1280 mm
Rozstaw kół tylnych: 1250 mm
Prześwit: 175 mm
Masa własna: 805 kg (100)
820 kg (100 L)
825 kg (110 L)
840 kg (110 LS)
Ładowność: 375 kg (100, 100 L, 110 L, 110 LS)
320 kg (110 R)
Masa całkowita: 1180 kg (100)
1195 kg (100 L)
1200 kg (110 L, 110 R)
1215 kg (110 LS)
Pojemność zbiornika paliwa: 32 L
Pojemność bagażnika: 250 / 370 L
Instalacja elektryczna: 12 V
Ogumienie: 155 SR14
Hamulce: hydrauliczne, dwuobwodowe, przednie tarczowe, tylne bębnowe
Prędkość maksymalna: 125 km/h (100)
135 km/h (110 L)
145 km/h (110 LS, 110 R)
Przyspieszenie 0-100 km/h: 24,0 s (100, 100 L)
20,0 s (110 L)
Zużycie paliwa: 7 L/100 km (100, 100 L)
Promień skrętu: 5,1 m
Poprzednik: Škoda 1000 MB
Škoda 1100 MB
Następca: Škoda 105 (742)
Škoda 120 (742)
Konkurencja: Alfa Romeo Giulia (1962)
WAZ 2101 Żyguli



(C) Wikipedia
Flickr.com
Carblueprints.info

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski Czw, 01.02.2024, 20:53, edytowano w sumie 6 razy

Sob, 19.11.2011, 2:34
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: 1969 Ĺ koda S100
O dziwo, ten model zawsze mi się podobał...

Ale to
Image
to chyba juĹĽ temat na innÄ… bajkÄ™? :>


BTW takich mikrych miniatur to jeszcze nie widziałem :lol:

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Sob, 19.11.2011, 11:59
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 4215
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Uno / Saab 900 2.0T
Post Re: 1969 Ĺ koda S100
Kocham ten samochód. Całkiem sporo zostało takich Skodzianek w niezłym stanie. Dawno temu jedną pojeździłem, rok temu ktoś mi zwinął z allegro bardzo ładny egzemplarz :/

_________________
Nie mam problemu z alkoholem. Mam problem z pieniędzmi na alkohol.


Sob, 19.11.2011, 12:41
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7505
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 1969-1977 Škoda 100 / 110 (722 / 717)
Škoda 100 (722)
Image Autofakty.pl
Image RynekInwestycji.pl
Image Flickr.com
Image
Image
Image
Image
Image
Image Auta5p.eu
Image
Image
Image
Image EuroOldtimers.com
Image ImpressPic.cz
Image Auta5p.eu
Image Flickr.com

Škoda 100L (722)
Image
Image
Image Skoda-Club.net

Škoda 110 L (717)
Image


(C) Wikipedia.org
Autofakty.pl
RynekInwestycji.pl
Flickr.com
Auta5p.eu
EuroOldtimers.com
Skoda-Club.net
ImpressPic.cz

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 30.01.2024, 6:37
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7505
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 1969-1977 Škoda 100 / 110 (722 / 717)
ad. Škoda 110 L (717)

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image Auta5p.eu
Image
Image
Image
Image
Image EuroOldtimers.com
Image Skoda-Club.net

ad. Škoda 110 LS (717)
Image
Image
Image
Image EuroOldtimers.com


(C) Auta5p.eu
EuroOldtimers.com
Skoda-Club.net

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 30.01.2024, 17:08
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018