Re: Volkswagen Typ 1 /1200/1300/1500/1302/1303 "Garbus/Käfer
Na przełomie lat '60 i '70 zarząd Volkswagen rozważał wiele wariantów rozwinięcia swojej palety modelowej i dostosowania do nowych wymogów istniejących już modeli - naturalną drogą był rozwój Garbusa, stąd zrodził się 1302 a potem 1303.
Ale jak się okazuje równolegle pracowano nad koncepcją modelu 4-drzwiowego:
Na zdjęciach przedstawiono model zbudowany przez fabrykę VW i zaprojektowany przez Herberta Schäfera, który był kierownikiem biura projektów VW w latach 1972-1993. Koncepcja ta jednak pochodzi z 1970 roku ...
Równolegle, we współpracy z Porsche, pracowano nad koncepcją zupełnie nowego nadwozia bazującego jednak na starych założeniach - umieszczony z tyłu silnik chłodzony powietrzem - EA266.
Projekt ten jednak ostatecznie przegrał z koncepcją umieszczenia silnika z przodu - EA276, z którego ostatecznie wyłonił się Golf I:
Źródła:
http://www.auto.cz/vw-brouk-mel-dostat- ... olf-103246http://jalopnik.com/the-forgotten-beetl ... 1792130876http://jalopnik.com/this-fascinating-st ... 1675948679http://www.volkszone.com/VZi/showthread.php?t=761058http://www.volkswagen-automuseum.de/die ... typen.html