Obecny czas: Czw, 28.03.2024, 12:56




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Volkswagen Typ 1 /1200/1300/1500/1302/1303 "Garbus/Käfer" 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Volkswagen Typ 1 /1200/1300/1500/1302/1303 "Garbus/Käfer"
Volkswagen KdF / Käfer

Image
Image
Image
(C) Howstuffworks.com

Image
(C) Motoleasing.pl

Cytuj:
1938-1979 Volkswagen Käfer 1200 / 1200A / 1302 / 1303 (D)
Wyprodukowano w Niemczech: 16 255 500 szt.
Pochodne: terenowy KĂĽbelwagen typ 82 (25 tys. szt. w 1938-1945), amfibia Schwimmwagen typ 166 (17 tys. szt. w 1938-1945), sportowy Karmann- Ghia, dostawczy Transporter I i II (1955-1983)

Dane techniczne
Nadwozie: 2- drzwiowe, 4-5- miejscowe
Silnik: 4-suwowy, gaźnikowy, 4-cylindrowy w układzie przeciwsobnym (boxer), umieszczony z tyłu, napędza koła tylne
Średnica cyl. × skok tłoka: 75 × 64 / 77 × 64 / 77 × 69 / 83 × 69 mm
Pojemność skokowa: 1131 / 1192 / 1285 / 1493 cm3
Moc maksymalna: 18 / 25 / 29 / 32 kW (25 / 34 / 40 / 44 KM) przy 3300 / 3600 / 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 82 / 87 / 100 Nm przy 2000 obr/min
Stopień sprężania: 5,8 / 7,0 / 7,3 / 7,5
Paliwo: o LO 86 / 87 / 91
Skrzynia przekładniowa: 4-biegowa, synchronizowana
Zawieszenie przednie: krótkie wahacze wleczone, pakiety drążków skrętnych umieszczone w dwóch poprzecznych rurach nośnych, amortyzatory teleskopowe, stabilizator
Zawieszenie tylne: oś łamana, wahacze podłużne, drążki skrętne, amortyzatory teleskopowe
Hamulce: dwuobwodowe, bębnowe na 4 koła, mechaniczny hamulec ręczny działa na koła tylne
Ogumienie: o wymiarach 155 SR 15 lub 5.60-15 / 175/70 SR 15
Długość × szerokość × wysokość: 4060 × 1550 × 1500 / 4110 × 1585 × 1500 mm
Rozstaw osi: 2400 / 2420 mm
Rozstaw kół przednich (tylnych): 1305 (1288) mm
Masa własna: 720-840 kg
Masa całkowita: 1110-1200 kg
Prędkość maksymalna: 110 / 115 / 120 / 125 km/h
ZuĹĽycie paliwa: 7,5 / 8,2 l/100 km przy v=90 km/h


(C) Howstuffworks.com
Motoleasing.pl
JEŻEWSKI Wiesław; Jeżdżę samochodem Volkswagen. Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 1984
PODBIELSKI Zdzisław; Pojazdy Republiki Federalnej Niemiec. Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 1987
Samochody stulecia; Print Shops Prego, Warszawa, 2000

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski Nie, 21.11.2010, 23:07, edytowano w sumie 20 razy

Pon, 07.01.2008, 0:12
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 231
Miejscowość: Europa
Post Re: Herbie
Ferdynand PORSHE Jak wymyslil Carrere to sie na nim wzorowal


Śro, 09.01.2008, 21:26
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Herbie
Projekt nadwozia Ferdynand Porsche ukradł Hansowi Ledwince z Tatry (prototyp 97). Volkswagen przegrał długi proces o prawa autorskie i w 1961 roku zapłacił wysokie odszkodowanie Tatrze. Wtedy Volkswagen wpadł w głęboką recesję, a pomogło mu odkupienie Audi od Mercedesa i kupno NSU.

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Śro, 09.01.2008, 22:06
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 231
Miejscowość: Europa
Post Re: Herbie
Ktorego nadwozia ? Porsche czy Garbaty.


Śro, 09.01.2008, 22:11
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Herbie
Ale odkop :shock:

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Śro, 09.01.2008, 22:38
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Herbie
@konchma - chodzi o Garbusa.

1969
Image

1974
Image


(C) Flickr.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski Pon, 23.01.2012, 0:07, edytowano w sumie 4 razy

Pią, 11.01.2008, 1:32
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Herbie
1940 Volkswagen KdF

Cytuj:
Image
Image

1945: 1100
ImageImage
Image

1951: 1200
Image

1954: 1200
Image
Image

1963: 1300
ImageImage


Genialny konstruktor samochodowy Ferdynand Porsche opracował pierwszy projekt volkswagena już w latach kryzysu gospodarczego, a ściślej mówiąc w 1932 r.

W 1936 r. na wystawie samochodów w Berlinie Porsche przedstawił dwa próbne pojazdy oznaczone jako model 3. Producenci samochodów krytykowali kształt samochodu i jego ogólną koncepcję, uważając ją za zbyt drogą. Volkswagen miał być sprzedawany za cenę poniżej 1000 marek, a Porsche nie potrafił go wyprodukować poniżej 1200 marek. Wyjechał więc do Detroit, aby zapoznać się z amerykańskim przemysłem samochodowym i produkcją seryjną. Do swojej nowej fabryki Porsche zakupił w Ameryce obrabiarki, prasy i automaty za kwotę 50 milionów marek.

Kamień węgielny pod nową fabrykę położono 26 maja 1938 r., a w 1939 r. ukazała się pierwsza seria licząca 20 000 sztuk. Samochód volkswagen miał wbudowany z tyłu 4-cylindrowy, chłodzony powietrzem silnik, z tłokami przeciwbieżnymi, o pojemności 1131 cm3, osiągający moc 17,8 kW (24 KM) przy 3000 obr/min. Wentylator napędzał chłodzące powietrze na bogato użebrowione cylindry. Chłodnica oleju zapewniała dobre własności smarowe oleju, tak że samochód mógł utrzymywać stałą prędkość 100 km/h. Skrzynia biegów miała cztery stopnie i była połączona we wspólnym bloku z mechanizmem różnicowym. Ramę volkswagena tłoczono ze stalowej blachy. Oś przednia składała się z dwóch połączonych rur, w których znajdowały się piórowe drążki skrętne. Wahliwe półosie kół tylnych były umocowane szerokimi pasami, połączonymi z przestawianymi drążkami skrętnymi o przekroju kołowym. Amortyzatory teleskopowe działały dwustronnie.

Ten najbardziej udany niemiecki samochód pod względem liczby wyprodukowanych sztuk i nieustającej popularności prześcignął nawet legendarna „blaszaną Elżbietkę" Forda. Chociaż produkowany jest do dzisiaj, jego pierwsze modele zaliczamy już do weteranów.

(C) AutoIllustation.co.uk
(C) EN.Wikipedia.org
(C) Static.howstuffwork.com
(C) The-Blueprints.com
(C) KHulsey.com
(C) Autokult.pl
(C) Stare-samochody.eu
(C) Stare samochody. Wydawnictwo "Sport i Turystyka:, Warszawa, 1981
(C) JEŻEWSKI Wiesław; Jeżdżę samochodem Volkswagen. Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 1984
(C) PODBIELSKI Zdzisław; Pojazdy Republiki Federalnej Niemiec. Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 1987
(C) RYCHTER Witold; Dzieje samochodu. Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 1987
(C) ROEDIGER Walter; Hundert Jahre Automobil. Urania-Verlag, Lepzig-Jena-Berlin, 1988
(C) Samochody historyczne i współczesne; Poligraficzna Spółdzielnia Pracy "Zespół", Warszawa, 1978
(C) Samochody stulecia. Prego, Warszawa, 2000

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski Nie, 21.11.2010, 23:01, edytowano w sumie 2 razy

Pią, 15.01.2010, 11:42
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3006
Post Re: Herbie
RR ltd Co. napisał(a):
Ale odkop :shock:

i nie trzeba nic wiecej pisac

_________________
NIE KIKAJ W TO

Kto zajmuje sie Twoja dziewczyna gdy ty jestes tu?

ze swiata statystyk-90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes ;)


Pią, 15.01.2010, 12:22
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Herbie
1938 Volkswagen KdF sedan:
Image
(C) Speedace.info
Image
(C) Moto.pl

1941 Volkswagen KdF cabrio:
Image

1941 Volkswagen KdF 4x4 (oficerski):
Image
Image
Image
Image
Image
(C) Luiscezar.blogspot.com

1941 Volkswagen KdF pickup:
Image
Image
(C) Luiscezar.blogspot.com
Image
(C) Allaircooled.com
Image
(C) Carblueprints.info

1948 Volkswagen 1100 cabrio:
Image
(C) Seriouswheels.com

wersja rajdowa:
Image
(C) Speedace.info

Volkswagen 1302 cabrio:
Image
(C) Moto24.tv


(C) Speedace.info
Moto.pl
Luiscezar.blogspot.com
Seriouswheels.com
Moto24.tv
Allaircooled.com
Carblueprints.info

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski Pon, 22.11.2010, 12:50, edytowano w sumie 4 razy

Nie, 21.11.2010, 23:19
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Herbie
odkop #2, ale temat zacny, mimo, ĹĽe bardzo chaotyczny - ani uporzÄ…dkowany chronologicznie, ani statystycznie :lol:

Propozycje:
@kulikowski: weĹş no to nieco ogarnij...
@mods moĹĽe zamiast mylÄ…cego "Herbiego" przemianujcie ten temat na jakiĹ› bardziej przystajÄ…cy i jednoznaczny, proszÄ™

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pon, 22.11.2010, 9:28
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Herbie
Image
Image
Image

FILM:
http://www.mototube.pl/film/7349/volkswagen-beetle---historia-nietuzinkowego-modelu/

(C) Carblueprints.info
Cartype.com
Pre67vw.com
Mototube.pl

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pon, 23.01.2012, 12:24
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9296
Miejscowość: ZS
Samochód: E39 & S203
Post Re: Herbie
RR, dwa posty wyżej - już możesz zmienić nazwę :twisted:

_________________
locha lover


Pon, 23.01.2012, 22:28
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Volkswagen Typ 1 /1200/1300/1500/1302/1303 "Garbus/Käfer"
Historia często szykuje niespodzianki :twisted:

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pon, 23.01.2012, 22:36
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Volkswagen Typ 1 /1200/1300/1500/1302/1303 "Garbus/Käfer"
Image Image Image Image Image Image
giifoto via FB

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Śro, 26.09.2012, 9:38
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Volkswagen Typ 1 /1200/1300/1500/1302/1303 "Garbus/Käfer"
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
http://ranwhenparked.net/

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pią, 31.01.2014, 9:21
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 13
Post Re: Volkswagen Typ 1 /1200/1300/1500/1302/1303 "Garbus/Käfer
De Agostini wypuściło właśnie modelik 1303 w cabrio skala 1:8 do złożenia, czerwony dokładnie taki jak na zdjęciu które pokazuje kolega kulikowski.
Fajna inicjatywa.
Tutaj strona kolekcji: http://www.kolekcjagarbus.pl/?utm_sourc ... gn=deamenu

I kilka fotek:
Image
Image
Image


Czw, 20.03.2014, 11:26
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 532
Post Re: Volkswagen Typ 1 /1200/1300/1500/1302/1303 "Garbus/Käfer
Nieźle wygląda ten Garbus, tylko czemu z przodu ma taką dziwną rejestrację (fotoszopową?), podczas gdy tylna wygląda na prawidłową polską :?


Pon, 31.03.2014, 12:42
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: Volkswagen Typ 1 /1200/1300/1500/1302/1303 "Garbus/Käfer
Tylna też wygląda jak z PS. :/ Ale to taki drobiazg.
Zawsze można zrobić własną. Choop się na tym zna :P

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pon, 31.03.2014, 14:41
Profil

Postów: 26
Miejscowość: Poznań
Samochód: 19: Hyundai i30
Post Re: Volkswagen Typ 1 /1200/1300/1500/1302/1303 "Garbus/Käfer
A o takim projekcie ktoś z Was słyszał: VW Dannenhauer ?
Image

Image

Nie, nie jest to Porsche 356

Więcej informacji:
http://automuseum.volkswagen.de/196.html
http://volkswagenutah.wordpress.com/201 ... nnenhauer/


Śro, 02.04.2014, 16:15
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 532
Post Re: Volkswagen Typ 1 /1200/1300/1500/1302/1303 "Garbus/Käfer
Front nie porywa, ale tyłeczek ma boski

vide


Sob, 05.04.2014, 23:36
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018