Aston Martin Lagonda (series 2,3,4)
Wysłany: Nie, 05.12.2004, 21:03
Wiem, że zdjęcie tego samochodu pojawiło już się na forum, ale uważam, że to wspaniałe auto zasługuje na coś więcej...
Samochód w takiej formie miał premierę w roku 1976. Cały świat dosłowie zatkało. Brytyjska firma kojarząca się dotychczas z czystą klasyką postanowiła produkować samochód przyszłości nafaszerowany elektroniką. Produkcję serii 2 rozpoczęto w roku 1978. Okazała się on tak pracochłonna (ze względu na niezwykle skąplikowaną elektronikę - diody LED na desce rozdzielczej, przyciski reagujące na dotyk, siedzenia z pamięciami), do końca roku 1980 wyprodukowano zaledwie 16 sztuk. Na początku produkcji auto kosztowało 33.000 funtów, ale po ponad roku wzrosła do 50.000.
W roku 1985 pojawiła się seria 3 z silnikiem wyposażonym we wtrysk paliwa. Optyczni nie zmieniono praktycznie nic. Pojawiło się jedynie światełko odblaskowe na przednich błotnikach. Powstało 75 egzemplarzy serii 3.
Kiedy planowano już zakończenie produkcji wypuszczono ostatnią serię 4. Jej zewnętrzny facelifting polegał na zlikwidowaniu większości krawędzi i wygładzeniu nadwozia. Zniknęły również wysuwane reflektory. Produkcję zakończono w styczniu 1990r.
ĹÄ…cznie powstaĹ‚o 645 pojazdĂłw, z czego najwiÄ™cej egzemplarzy serii 3. Seria 2 i 4 to prawdziwa rzadkość. Szkoda, bo tego samochodu nie zabiĹ‚ czas lecz recesja z poczÄ…tku lat 90-tych. Ludzie nie chcieli juz kupować potwornie drogich i szybkich luksuswych samochodĂłw.
Seria 2: 280KM/5000rpm
Seria 3: 300KM/5000rpm (Europa), 240KM (USA)
Seria 4: 289KM/5000rpm (dziwne, ĹĽe mniej niĹĽ poprzednik)
Prototyp:
Seria 2:
Seria 3:
Seria 4:
wyprodukowano rĂłwnieĹĽ prototyp Coupe i Break (kombi):
freespace.virgin.net/roger.ivett
http://www.astonmartins.com
Samochód w takiej formie miał premierę w roku 1976. Cały świat dosłowie zatkało. Brytyjska firma kojarząca się dotychczas z czystą klasyką postanowiła produkować samochód przyszłości nafaszerowany elektroniką. Produkcję serii 2 rozpoczęto w roku 1978. Okazała się on tak pracochłonna (ze względu na niezwykle skąplikowaną elektronikę - diody LED na desce rozdzielczej, przyciski reagujące na dotyk, siedzenia z pamięciami), do końca roku 1980 wyprodukowano zaledwie 16 sztuk. Na początku produkcji auto kosztowało 33.000 funtów, ale po ponad roku wzrosła do 50.000.
W roku 1985 pojawiła się seria 3 z silnikiem wyposażonym we wtrysk paliwa. Optyczni nie zmieniono praktycznie nic. Pojawiło się jedynie światełko odblaskowe na przednich błotnikach. Powstało 75 egzemplarzy serii 3.
Kiedy planowano już zakończenie produkcji wypuszczono ostatnią serię 4. Jej zewnętrzny facelifting polegał na zlikwidowaniu większości krawędzi i wygładzeniu nadwozia. Zniknęły również wysuwane reflektory. Produkcję zakończono w styczniu 1990r.
ĹÄ…cznie powstaĹ‚o 645 pojazdĂłw, z czego najwiÄ™cej egzemplarzy serii 3. Seria 2 i 4 to prawdziwa rzadkość. Szkoda, bo tego samochodu nie zabiĹ‚ czas lecz recesja z poczÄ…tku lat 90-tych. Ludzie nie chcieli juz kupować potwornie drogich i szybkich luksuswych samochodĂłw.
Seria 2: 280KM/5000rpm
Seria 3: 300KM/5000rpm (Europa), 240KM (USA)
Seria 4: 289KM/5000rpm (dziwne, ĹĽe mniej niĹĽ poprzednik)
Prototyp:
Seria 2:
Seria 3:
Seria 4:
wyprodukowano rĂłwnieĹĽ prototyp Coupe i Break (kombi):
freespace.virgin.net/roger.ivett
http://www.astonmartins.com