Obecny czas: Pią, 29.03.2024, 5:48




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
1980-1997 Austin/MG Metro 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7383
Miejscowość: Warszawa
Post 1980-1997 Austin/MG Metro
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

FILM:
Image
Cytuj:
Austin Metro – subkompaktowy samochód osobowy produkowany przez brytyjską firmę Austin Motor Company w latach 1980-1997. Powstał jako uzupełnienie w gamie modeli dla Mini. Przez cały okres produkcji samochód występował pod wieloma nazwami; Austin Metro, MG Metro (od 1982) czy też Rover Metro, w latach 1990-1994 sprzedawany był już jako Rover 100.

Początkowo planowano także stworzenie wersji sedan, pomysł ten nie został jednak zrealizowany.

W oparciu o Metro skonstruowany rajdowy samochód Grupy B, MG Metro 6R4.

Po uruchomieniu produkcji modelu Allegro w 1973 roku postanowiono stworzyć model, który wpasowałby się w lukę pomiędzy Mini a nowym kompaktem. Harris Mann zaprojektował nadwozie dla pierwszego prototypu który otrzymał kryptonim ADO74. Powstał on w dwóch wersjach różniących się wymiarami. Projekt został jednak zarzucony - samochód uznany za zbyt duży jak na swój segment, samo przedsięwzięcie byłoby zaś zbyt kosztowne.

Wciąż trwały prace nad nowym pojazdem, miał on już być nie modelem większym od Mini, a jego następcą. Opracowano nowy prototyp pod nazwą ADO88, rozstaw osi wynosił 2235 mm, nieco więcej niż w Mini. W celu redukcji kosztów postanowiono przejąć jak najwięcej rozwiązań technicznych od poprzednika, zapożyczono między innymi silniki OHV 1.0 i 1.3 z rodziny A-Series oraz układ przeniesienia napędu realizowany poprzez 4-biegową manualną skrzynię biegów. Układ zawieszenia to zmodyfikowana konstrukcja Hydragas przejęta z modelu Allegro. Koniec prac miał nastąpić najpóźniej w 1978 roku. Modyfikacjom poddawano także nadwozie prototypu. W dalszym etapie prac zwiększono rozstaw osi do 2250 mm. 8 października 1980 roku, po ponad 3 latach prac i 275 mln funtów wydanych na rozwój projektu, uruchomiono produkcję nowego modelu.

W 1982 roku do oferty dołączyła wersja modelu produkowana przez Morris Garages, do wyboru były dwie jednostki wolnossące oraz jedna turbodoładowana. Od 1984 samochód dostępny był w wersji 5-drzwiowej. W 1984 nazwę samochodu zmieniono z Austin Metro na Metro, w 1990 zaś na Rover Metro.

Nowa nazwa była wynikiem zmian w pojeździe. W samochodzie zastosowano nowocześniejsze silniki z rodziny Rover K-series, skrzynię biegów R65 projektu Peugeota oraz zmodernizowane nadwozie. W 1993 przeprowadzono drobny facelifting, dodatkowo do palety jednostek napędowych dołączył silnik wysokoprężny produkcji PSA o pojemności 1,4 litra. W 1994 roku samochód otrzymał nazwę Rover 100 (stosowana wcześniej na rynku europejskim). W późniejszym czasie poprawiono układ zawieszenia co poprawiło właściwości jezdne.

Wprowadzony w 1995 roku Rover serii 200 został zaprojektowany jako następca dla modelu Metro, już po wprowadzeniu na rynek nie było jako taki reklamowany. Przez 18 lat produkcji fabrykę opuściło 2.078.218 egzemplarzy modelu (wliczając Rovera 100).

Dane techniczne
Inne nazwy: MG Metro
Rover Metro
Rover 100
Morris Metro
Morris Metrovan
Producent: Austin Motor Company, Birmingham, Wielka Brytania
Okres produkcji: 1980-1997
2 078 218 szt.
Segment: B
Konstruktor: Harris Mann
Typy nadwozia: 3-drzwiowy hatchback
5-drzwiowy hatchback
2-drzwiowy kabriolet
2-drzwiowy van
Silniki: rzędowe, 4-cylindrowe, OHV, chłodzone cieczą
Benzynowe: A-Series R4 1.0 44 lub 47 KM 71 lub 75 Nm
A-Series R4 1.3 64 lub 72 KM 97 lub 99 Nm
A-Series R4 1.3 Turbo 94 KM 118 Nm
K-series R4 1.1 SPI
K-series R4 1.4 SPI
K-series R4 MPI 1.4
Wysokoprężne: R4 1.4
R4 1.5
Pojemnosć skkokowa: 998 ccm
1275 ccm
Moc maksymalna: 44-94 KM
maksymalny moment obrotowy: 71-118 Nm
Skrzynia biegów: 4-biegowa manualna
5-biegowa manualna
4-biegowa automatyczna
Rodzaj napędu: przedni
Hamulce: przednie tarczowe, tylne bębnowe
Ogumienie: 165/60-13
Długość: 3406 mm
Szerokość: 1547 mm
Wysokość: 1361 mm
Rozstaw osi: 2251 mm
Rozstaw kół przednich: 1273 mm
Rozstaw kół tylnych: 1273 mm
Masa własna: 743-855 kg
Pojemnosć zbiornika paliwa: 32 l
Pojemność bagażnika: 212 / 1294 l
Ładowność: 320 kg
Prędkość maksymalna: 140-166 km/h


(C) Wikimedia.org
Cargurus.com
Motorstown.com
Classicandperformancecar.com
Crazy80.centerblog.net
Aronline.co.uk
Motorbase.com
Autoautomobiles.narod.ru
Smcars.net
Homepage.ntlworld.com
Youtube.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pią, 15.03.2013, 15:00
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Re: 1980-1997 Austin/MG Metro
Mini jest bardziej przyjemne dla oka :wink: Do tego hydrauliczne zawieszenie, które może przysporzyć kłopoty..


Pią, 22.03.2013, 22:11
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7383
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 1980-1997 Austin/MG Metro
Image
Image
Image
Image
Image


(C) Classics.honestjohn.co.uk
Autoorb.com
Classicandperformancecar.com
Flickr.com
Motorstown.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 11.11.2014, 3:06
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 19 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018