Obecny czas: Pią, 29.03.2024, 7:46




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
1982-1992 Ford Sierra 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7383
Miejscowość: Warszawa
Post 1982-1992 Ford Sierra
Cytuj:
Ford Sierra - model samochodu osobowego produkowanego przez koncern Ford Motor Company w latach 1982-1992. Jest następcą modelu Ford Taunus.

Produkcja samochodu rozpoczęła się w czerwcu 1982. Już w czasie projektowania wzięto pod uwagę współczynnik oporu powietrza, dlatego karoseria była zaokrąglona i po premierze wyglądała bardzo nowocześnie na tle konkurencji. Zastosowano także klasyczny układ napędowy, aby jak najbardziej obniżyć przednią maskę.

Oficjalny debiut odbył się 22 września 1982 roku a pierwsze egzemplarze trafiły do sprzedaży 15 października tego samego roku. Szerokim echem odbiła się wystawa w National Museum of Art and Design w Victoria and Albert Museum w Anglii, podczas której zaprezentowano wiele modeli w skali 1/1 a także kompletny samochód, ukazując nowoczesne formy projektowania i sztuki użytkowej.

Od tego czasu model MK1 dwa razy przechodził zmiany. Sierry pierwszej generacji produkowano do grudnia 1986 roku. W rocznikach od '83 przewidziano możliwość zastosowania kilku różnych silników benzynowych, zarówno produkowanych wcześniej i specjalnie dostosowanych do nowego samochodu, jak też zupełnie nowych konstrukcji.

W nowszych modelach MK2 produkowanych od stycznia 1987 roku zmieniono nieco wystrój wnętrza oraz przednią atrapę, zmiany mechaniczne były niewielkie. Wprowadzono także nowy model nadwozia typu sedan i utrzymano produkcję modeli liftback oraz kombi. Samochody te charakteryzowały się nowoczesnym nadwoziem o bardzo dobrych parametrach aerodynamicznych (współczynnik oporu aerodynamicznego Cx = 0,34), były cenione przez użytkowników, zarówno w wersji limuzyna, jak i kombi. W rejestrach usterkowości prowadzonych przez ADAC Sierra nie wypadała najlepiej, ale od 1990 roku niedomagania tych elementów są usunięte.

W lutym 1990 roku nastąpił face-lifting. Zmieniono wygląd przodu pojazdu, "skrócono" pokrywę silnika (podobnie jak w wersji Cosworth od 1988 r.) znajdując miejsce dla grilla, zmieniono kierunkowskazy przednie na białe, tylne lampy na przyciemnione (sedan i liftback) oraz zmieniono dolną część deski rozdzielczej wraz z osłoną tunelu środkowego. Wprowadzono także silnik 1.8 TD.

Pod koniec 1991 roku wprowadzono małe zmiany we wnętrzu oraz w nadwoziu. Te drugie ograniczały się do nowego modelu zderzaków w kolorze nadwozia, zmodyfikowano deskę rozdzielczą, która stała się bardziej okrągła i nowocześniejsza, a także bardziej czytelna, zmieniono boczki drzwiowe, dodano w wersjach Ghia, Cosworth i XR4i szyberdach był sterowany elektrycznie. W lutym 1993 roku zakończono produkcję Sierry i wprowadzono na rynek Forda Mondeo.

Warianty modelu Sierra
Model Sierra ma trzy rodzaje nadwozia: sedan, liftback i kombi. W zakresie wyposażenia, wyróżnia się podstawowe modele L, LX, CL i CLX, oraz lepiej wyposażone warianty GL, GHIA, XR4i, XR4x4 oraz Cosworth oraz krótkie serie jak GT, Laser, Trophy itp. Dla przykładu - w roku 1987 na rynku dostępne były wersje CL, GL, Ghia, iS, XR 4x4, Ghia 4x4 Turnier. Przy czym CL jest wersją najbiedniejszą, natomiast Ghia 4x4 Turnier ma wszystko czego dusza zapragnie. W 1989 roku wersja CL została zastąpiona niewiele różniącą się wersją LX. Na rynek północnoamerykański produkowana była wersja XR4Ti pod marką Merkur wyposażona w turbo-doładowany silnik LIMA o pojemności 2,3 litra. Poza rynkiem niemieckim można było nabyć także wersję GLS. Obok silnika typu diesel, występuje pięć silników benzynowych z gaźnikiem lub wtryskiem paliwa i pod koniec produkcji z katalizatorem. Są to silniki czterocylindrowe OHC Pinto o pojemności 1,6, 1,8 i 2,0 litra oraz występujące w modelu MkII CVH o pojemności 1,6 i 1,8 litra z jednopunktowym wtryskiem paliwa. Od 1989 roku był także dostępny silnik 2.0 DOHC z dwoma zaworami na cylinder, zarówno w wersji gaźnikowej jak i z wielopunktowym wtryskiem paliwa (Ford-Motorkraft EFi). Można było nabyć także jednostki sześciocylindrowe o pojemności 2,0, 2,3, (MKI) 2,8 (MKI oraz MKII do 1989r) i 2,9 litra (od 1989r). Ten ostatni był montowany po liftingu modelu. Obok seryjnej skrzyni przekładniowej N9 (MKI, MKII) lub MT75 (MKII) samochód może mieć czterostopniową automatyczną skrzynie biegów A4LDe (MKII) lub C3 (MKI). Napęd na wszystkie koła jest w modelach: CLX 4x4, z silnikiem o pojemności 2,0 litrów, XR4x4 z silnikiem 2.8 V6 (XR4x4 MKI od 1985 r., MKII do 1989 r.) 2,9 V6, 2,0 DOHC 8V oraz Cosworth AWD z doładowanym dwulitrowym silnikiem 16V od 1990 r.

Oznaczenia kodowe silników
1.3 - J (np. JTC)
1.6 - L (np. LSE, LSF, L6B)
1.8 - R (np. RED, R2A, RFA)
2.0 - N (np. N4B, N5B, N9A, N9C, N9E)
2.3 - Y (np. YYT, YTR)
2.8 - P (np. PR5, PR6, PRT)
2.9 - B (np. B4A, B4B, B4C)

1982-1987 pierwsza seria

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
FILM:
Image
Dane techniczne
Inne nazwy: Ford Sierra P100
Producent: Ford Motor Company
Zaprezentowany: 1982
Okres produkcji: 1982-styczeń 1987
miejsce produkcji: Kolonia, Republika Federalna Niemiec
Dagenham, Wielka Brytania
Genk, Belgia
Pretoria, Republika Południowej Afryki
General Pacheco, Argentyna
Valencia, Wenezuela
Poprzednik: Ford Taunus
Ford Cortina
Segment: D
Typy nadwozia: kombi, liftback, sedan, pick-up (P100)
Silniki: R4 1.3 OHC 8V
R4 1.6 OHC 8V
R4 1.8 OHC 8V
R4 2.0 OHC 8V
R4 2.0T DOHC Cosw. 16V
V6 2.0 12V
V6 2.3 12V
V6 2.8 12V
Diesel R4 2.3 8V
Skrzynia biegów: Manualna typu N 4 biegi
5 biegów
Automatyczna C3 3 biegi
Hamulce: przednie tarczowe, tylne bębnowe
Długość: 4467 mm liftback
4511 mm kombi
Szerokość: 1698 mm liftback
1720 mm kombi
Wysokość: 1407 mm liftback
1488 mm kombi
Rozstaw osi: 2608 mm
Rozstaw kół przednich: 1450 mm
Rozstaw kół tylnych: 1470 mm
Masa własna: 1120 kg liftback
1160 kg kombi
Pojemność zbiornika paliwa: 60 l
Średnica zawracania: 10,6 m
Pokrewne: Ford Sierra RS Cosworth
Konkurencja: Honda Accord
Opel Vectra
Volkswagen Passat

1987-1992 facelifting
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Dane techniczne
Inne nazwy: Ford Sierra P100
Producent: Ford Motor Company
Okres produkcji: 1987-1992[1]
Następca: Ford Mondeo
Segment: D
Typy nadwozia: kombi, liftback, sedan, pick-up (P100)
Silniki: R4 1.6 OHC 8V
R4 CVH 1.6 8V
R4 OHC 1.8 8V
R4 CVH 1.8 8V
R4 OHC 2.0 8V
R4 DOHC 2.0 8V
R4 DOHC Cosw. 2.0T 16V
V6 2.8 12V
V6 2.9 12V
Turbo-Diesel. R4 1.8 8V
Diesel R4 2.3 8V
Skrzynia biegów: Manualna typu N 5 biegów
Manualna typu MT75 5 biegów
Automatyczna A4LD 4 biegi
Długość: 4425 mm liftback
4467 mm sedan
4511 mm kombi
Szerokość: 1694 mm liftback
1698 mm sedan
1720 mm kombi
Wysokość: liftback: 1407 mm
sedan: 1407 mm
kombi: 1488 mm
Rozstaw osi: 2608 mm
Masa własna: 1120 kg liftback
1140 kg sedan
1160 kg kombi
Pojemnosć zbiornika paliwa: 60 l
Liczba miejsc: 5
Pojemność bagażnika: 420 l (sedan)
430/ 1470 l (kombi)
390-810/ 1200 l (liftback)
Pokrewne: Ford Sierra RS Cosworth
Konkurencja: Honda Accord
Opel Vectra
Volkswagen Passat


(C) Wikimedia.org
Ford.katalog-samochodow.pl
Thetruthaboutcars.com
Bestsellingcarsblog.com
Productioncars.com
Autocentrum.pl
Mad4wheels.com
Awdwiki.com
Youtube.com
Auto-types.com
Motorstown.com
Flipacars.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Śro, 03.04.2013, 2:41
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Re: 1982-1992 Ford Sierra
Popularny do dziś jako Daily Drifter.


Pią, 05.04.2013, 19:29
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7383
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 1982-1992 Ford Sierra + Merkur
ad. 1987-1992: Ford Sierra mk II

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


Turnier (kombi):
Image
Image
Image
Image
Image
Image


XR4i:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
V6 2.8 150 KM
V62.8 160 KM


Merkur XR4Ti:
Image
Image
Image
Image
Merkur (nie mylić z Merkurym!) to submarka niemieckiego Forda, wykreowana na potrzeby sprzedaży modeli Sierra i Scorpio w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.
R4 2.3 145 KM
R4 2.3 175 KM


(C) Namasce.pl
Autocognito.com
Driftingstreet.com
Auta.moto.pl
Auto1s.com
Bestautophoto.com
Migastyling.com
Gopixpic.com
Aronline.co.uk

Carzmain.com
Motorstown.com
Ford.katalog-samochodow.pl
Motorbase.com
Katalog Młodego Technika 1989; Nasza Księgarnia, Warszawa, 1989

Classicandperformancecar.com
Doctorreplen.deviantart.com
Auto-news.de
Autozeitung.de
Chromjuwelen.com
Flickr.com
Fastestlaps.com

blog.Hemmings.com
Passionford.com
Forum.merkurclub.net
Taringa.net

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Sob, 22.11.2014, 21:59
Profil

Postów: 797
Post Re: 1982-1992 Ford Sierra
Jeździłem kiedyś kilka dni wersją 3-drzwiową, chyba 1.6 kilkunastoletnią z przebiegiem 60 000 km (!).
Coś takiego:
Image
I raz pożyczyłem kombi 2.0.

Pamiętam, że miały bardzo komfortowe zawieszenie, a jeden z nich miał śmieszne fabryczne sterowanie 4 głośnikami za pomocą joysticka.


Nie, 23.11.2014, 13:53
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7383
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 1982-1992 Ford Sierra
ad. 1986-1992 Ford Sierra RS Cosworth

Image Autokult.pl
Image Magazynauto.pl
Image Autogen.pl
Image Bezpiecznapodroz.org

FILM:
Image KME at Youtube.com


(C) Autokult.pl
Magazynauto.pl
Autogen.pl
Bezpiecznapodroz.org
KME at Youtube.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 22.03.2022, 15:16
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018