1913 Opel 110HP Grand Prix
Już w 1908 roku w Grand Prix Francji pojawił się Opel. Carl Jörns, czołowy kierowca marki, zajął miejsce 6, a wygrał Mercedes. Sytuacja gospodarcza i brak wyraźnego kierunku w rozwoju sportu samochodowego sprawiły, że kolejne GP Francji rozegrano dopiero w 1912 roku. Wygrał Peugeot, który powtórzył wyczyn rok później. W roku 1914 wrócili Niemcy: wygrał Mercedes. O swoje walczyły także trzy Ople.
Nowe samochody z Rüsselsheim wyposażone były w nowoczesne, 4-cylindrowe silniki rzędowe o czterech zaworach na cylinder. Z pojemności 4,4 litrów uzyskano około 110 KM, ktore pozwalały na rozwinięcie 170 km/h. Napęd na tylną oś przednosiła 4-stopniowa, ręczna skrzynia biegów, a samochód zgodnie z przepisami musiał ważyć co najmniej 1100 kilogramów. Dwa Ople odpadły, trzeci zajął dopiero 10 miejsce. Wszystkie trzy przetrwały do dnia dzisiejszego.
Więcej na temat:
1913 Opel 110 HP Grand Prix Zdjęcia: © Opel