Obecny czas: Pią, 29.03.2024, 11:52




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
1987-1991 Honda Prelude III (BA3/BA4/BA5/BA7) 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7383
Miejscowość: Warszawa
Post 1987-1991 Honda Prelude III (BA3/BA4/BA5/BA7)
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=wM_YTsje22o
Cytuj:
Honda Prelude III zadebiutowała w 1987 roku w Genewie. W 1989 roku auto przeszło face lifting. Sprzedano 160 909 sztuk auta. W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1988 model zajął 3. pozycję (za Peugeotem 405 i Citroënem AX).

Silniki
Prelude występowała fabrycznie z silnikami o pojemności skokowej 1958 ccm bądź 2056 ccm, najpopularniejsze:
B20A3 109 KM, 12 zaworów SOHC
B20A4 114 KM, 12 zaworów SOHC
B20A5 137 KM, 16 zaworów DOHC
B20A7 152 KM, 16 zaworów DOHC
B20A9 142 KM, 16 zaworów DOHC
Dostępna jednak była z innymi, rzadko spotykanymi silnikami benzynowymi:
B20A/B20A1 162 KM, 16 zaworów DOHC
B20A6 – 142 KM, 16 zaworów DOHC
B20A8 – 135 KM, 16 zaworów DOHC
B21A/B21A1 – 147/142 KM, 16 zaworów DOHC

Silniki trzeciej generacji Prelude były oparte na podwójnym gaźniku (tzw. dual carb) w podstawowych wersjach B20A3/B20A4 na jednym wałku rozrządu bądź na pełnym wtrysku elektronicznym (MPFI) z podwójnym wałkiem rozrządu (DOHC)w pozostałych silnikach.

Wersje wyposażeniowe i klasyfikacja nadwozia
Ogólną klasyfikację Hondy Prelude III generacji dzielimy na:
Wersja EX przed liftingiem
Wersja 16v (2.0i-16) przed liftingiem
Wersja EX po liftingu
Wersja 16V (2.0i-16) po liftingu
Wersje EX były wyposażone w silniki gaźnikowe z 12 zaworami SOHC (B20A4/B20A4). Ponadto, dla odmiany EX niektóre dodatkowe wyposażenie było niedostępne.

Nadwozie było sygnowane następująco:
BA3 – rynek USDM
BA4 – rynek EDM
BA5 – rynek JDM
BA7 – rynek USDM / JDM (silniki 2.1)

Dodatkowe wyposażenie
Samochód zyskał dużą popularność dzięki bogatemu wyposażeniu, w którego skład wchodzić mogą m.in. elektryczne sterowane szyby, lusterka oraz szyberdach, centralny zamek, wspomaganie kierownicy, elektrycznie wysuwana antena, ogrzewanie tylnej szyby, elektryczna regulacja świateł, dimmer, klimatyzacja, skórzana tapicerka, alufelgi oraz regulacja odcinka lędźwiowego fotela kierowcy (w wersji 16V).

Wersja 2.0i-16 dodatkowo można było wyposażyć w: system 4WS, A.L.B. (odpowiednik europejskiego systemu ABS) oraz tylną wycieraczkę.

Wersja po face liftingu
W 1989 roku auto przeszło face lifting. Do najważniejszych zmian optycznych można zaliczyć: przedni zderzak, w którym zmieniono położenie i rozmiar kierunkowskazów oraz świateł postojowych ,oraz zmieniono miejsce mocowania halogenów oraz ich kształt i rozmiar, a także zmieniono barwę świateł z żółtych na białe. Zmieniono również tylny pas łącznie z blendą i lampami narożnymi, oraz kształt dolnej części klapy bagażnika. Zmian dokonano także na desce rozdzielczej, zmieniono zegary oraz tapicerkę we wnętrzu. Zwiększono również rozmiar tarczy sprzęgła oraz skrzynię biegów. Z drobniejszych zmian dodano dodatkowe zabezpieczenia takie jak: składanie tylnej kanapy za pomocą klucza od stacyjki oraz możliwość zablokowania otwarcia klapy bagażnika kluczem.

Ciekawostki
Nowością na rynku było wprowadzenie przez Hondę jako pierwszą markę systemu 4WS. System 4WS, sterowany całkowicie mechanicznie, umożliwiał skręt tylnej osi pojazdu, dzięki czemu promień skrętu był mniejszy.

Prelude miała sportowy charakter, co potwierdzają fabrycznie montowane fotele półkubełkowe, zapewniające dość dobre trzymanie boczne. Dodatkowym atutem jest niskie i sztywne zawieszenie.

W samochodzie było zaprojektowanych wiele ciekawostek technicznych, przykładowo w wersji 16v, przy otwieraniu auta i pociągnięciu za klamkę, podświetlał się zamek kierowcy przez ok 8 sek. , dzięki czemu łatwiej można było włożyć weń kluczyk. Dodatkowo podświetlał się zamek stacyjki.

Auto nie było wolne od drobnych wad. Jako ciekawostkę można podać iż wadliwa konstrukcja klapki zegarka powodowała częste urwania jej zaczepów, zatem w obecnych czasach zegarek ze sprawną klapką uważa się za rarytas. Nie lada problemem były gaźniki firmy Keihin w silnikach B20A3/B20A4, w których pękały gumy łączące gaźniki z kolektorem dolotowym, doprowadzając do nierównej pracy silnika. Defekt ten pojawiał się często po zamontowaniu instalacji gazowej.

Dane techniczne
Producent: Honda, Sayama, Japonia
Zaprezentowany: Geneva Moto Show 1987
Okres produkcji: 1987 – 1991
Poprzednik: Honda Prelude II
Następca: Honda Prelude IV
Segment: G
Nadwozie: 2-drzwiowe, 2+2-miejscowe coupe
Silniki: benzynowy, 4-suwowy, rzędowy, 4-cylindrowy, 3 lub 4 zawory na cylinder, OHC lub DOHC, chłodzony cieczą
B20A3 R4 2.0L 1958 ccm SOHC 12v gaźnik 105 KM (78 kW) (USDM)
B20A4 R4 2.0L 1958 ccm SOHC 12v gaźnik 116 KM (85 kW) 157 Nm 9,2:1 (JDM/EDM)
B20A8 R4 2.0L 1958 ccm DOHC 16v wtrysk 135 KM (99 kW) (EDM)
B20A5 R4 2.0L 1958 ccm DOHC 16v wtrysk 137 KM (101 kW) (USDM)
B20A9 R4 2.0L 1958 ccm DOHC 16v wtrysk 142 KM (104 kW) (EDM)
B20A R4 2.0L 1958 cm DOHC 16v wtrysk 144 KM (106 kW) (JDM/EDM)
B20A6 R4 2.0L 1958 ccm DOHC 16v wtrysk 144 KM (106 kW) (Oceania)
B20A7 R4 2.0L 1958 ccm DOHC 16v wtrysk 152 KM (112 kW) przy 6000 obr/min 180 Nm 10,5:1 (EDM)
B20A1 R4 2.0L 1958 ccm DOHC 16v wtrysk 160 KM (118 kW) (JDM/EDM)
B21A R4 2.1L 2056 ccm DOHC 16v wtrysk 147 KM (108 kW) (JDM SI States)
B21A1 R4 2.1L 2056 ccm DOHC 16v wtrysk 142 KM (104 kW) (USDM)
Układ zasilania: gaźnik lub wtrysk paliwa
Skrzynia biegów: automatyczna 4-biegowa
manualna 5-biegowa
Układ napędowy: silnik poprzecznie z przodu, napęd przedni
Hamulce: dwuobwodowe, ze wspomaganiem i ABS, tarczowe chłodzone aerodynamicznie na 4 koła
Długość: 4460 mm (1987-1989)
4511 mm (1989-1991)
Szerokość: 1709 mm
Wysokość: 1295 mm (1987-1989)
1250 mm (1989-1991)
Rozstaw osi: 2565 mm
Rozstaw kół przednich: 1480 mm
Rozstaw kół tylnych: 1470 mm
Masa własna: 1060 – 1340 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 60 l
Pojemność bagażnika: 353 l
Prędkość maksymalna: 204 km/h (B20A)
212 km/h (B20A7)
Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,0 s (B20A7)
Zużycie paliwa: 6,9/8,7/9,2 l/100 km (B20A)
Współczynnik oporu powietrza Cx: 0,34
Konkurencja: Ford Probe
Mitsubishi Eclipse
Toyota Celica


(C) Bestautophoto.com
Wikimedia.org
A2goos.com
Motokiller.pl
Autokult.pl
Histomobile.com
Gopixpic.com
Avto-russia.ru
Autocentrum.pl
Toplowridersites.com
Youtube.com
Wikipedia.org
Katalog Młodego Technika 1989/1990; Nasza Księgarnia, Warszawa, 1989

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 02.12.2014, 21:18
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018