1933 Framo Strömer FP 200
FILM:https://www.youtube.com/watch?v=H60ZFNabgO0Producent: Framo, Heinichen, Saksonia, Niemcy
Okres produkcji: 1933-1937
Wyprodukowanych: 737 szt.
Nadwozie: 2-miejscowe, drewniany szkielet obity dermatoidem, przegroda czołowa z ramą szyby przedniej i drzwi wykonane z blachy stalowej
Silnik: 2-suwowy, 1-cylindrowy, chłodzony powietrzem
Układ zasilania: opadowy, ze zbiornikiem paliwa
Pojemność skokowa: 192 ccm
Średnica cylindra: 60,0 mm
Skok tłoka: 68,5 mm
Moc maksymalna: 6 KM przy 3500 obr/min
Sprzęgło: wielotarczowe, mokre
Skrzynia biegów: 4-biegowa + wsteczny
Układ napędowy: silnik z przodu, napęd przedni
Instalacja elektryczna: 6V z akumulatorem i prądnico-rozrusznikiem (dynastarter)
Podwozie: rama z rur o przekroju okrągłym w kształcie litery Y z rozwidleniem w przedniej części
Zawieszenie: przednie - dwie równoległe belki połączone prowadnicami, całość zawieszona na elementach gumowych, tylne - przesuwna, pionowa listwa z gumowym elementem resorującym
Hamulce: mechaniczne, bębnowe na 3 koła
Długość: 3100 mm
Szerokość: 1400 mm
Wysokość: 1270 mm
Rozstaw osi: 2168 mm
Rozstaw kół przednich: 1250 mm
Pojemność zbiornika paliwa: 9 l
Masa własna: 320 kg
Prędkość maksymalna: ok. 60 km/h
Zużycie paliwa: ok. 5 l/100 km
(C) Forum-auto.com
Flickr.com
Szrociaki.blogspot.com
Whitemetal.com
Youtube.com
Automobilista 12/2014