300 (W186 II) Typ 300 "W186" został wprowadzony do produkcji w listopadzie 1951 roku. Do napędu użyto nowej jednostki R6 SOHC o pojemności 2996 cm³ zblokowanej z w pełni zsynchronizowaną 4-biegową manualną skrzynią biegów przekazującą napęd na koła tylne. Dzięki zastosowaniu m.in. dwóch dolnoopadowych gaźników Solex silnik generował moc maksymalną 115 KM (85 kW) przy 4600 obr./min[2]. Samochód zaprojektowany został tak, aby działał bezproblemowo w ciężkich warunkach. Z tego względu zastosowano w nim takie rozwiązania jak: głębokie płaszcze wodne bloku silnika, sterowaną termostatem chłodnicę oleju, miedziano-ołowiane panewki oraz wzmacniany wał korbowy[2]. Wersja czterodrzwiowa (w konfiguracji sześciomiejscowej) dostępna była zarówno jako sedan jak i kabriolet (Cabriolet D). Do września 1955 wyprodukowano 6214 sedanów i 591 kabrioletów.
300b (W186 III) W marcu 1954 wprowadzono wspomaganie układu hamulcowego, nową odmianę nazwano Typ 300b. W przednich drzwiach zastosowano uchylne okienka wentylacyjne. Dzięki zastosowaniu innego typu gaźników oraz podniesieniu stopnia kompresji z 6,4 do 7,5 moc maksymalna wzrosła do 125 KM (92 kW).
300c (W186 IV) We wrześniu roku 1955 samochód otrzymał większą tylną szybę, nazwę zmieniono na Typ 300c. Pojazd mógł zostać także wyposażony w automatyczną skrzynię biegów. Wersja 300c charakteryzowała się także nowym niezależnym zawieszeniem tylnym opartym o oś wahliwą.
Produkcji wersji Cabriolet D zaprzestano w czerwcu 1956 (51 egzemplarzy), sedan pozostawał w produkcji do lipca 1957, fabrykę opuściło 1432 sztuki.
wiki, bringatrailer.com
|