Obecny czas: Wto, 16.04.2024, 8:43




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ] 
VW Bulli 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 199
Miejscowość: Łódź
Post VW Bulli
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


Sob, 22.01.2005, 16:57
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 941
Miejscowość: Wawa
Post 
ach ten silnik, ten sam byl w 356... :lol:

_________________
Image


Sob, 22.01.2005, 17:22
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 22089
Post 
Dzieci Kwiaty i wszystko jasne :roll: :roll: :roll:

_________________
https://www.instagram.com/Piotr.w.fotografia/


Sob, 22.01.2005, 17:43
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3539
Miejscowość: Rzeszów
Post 
nic tylko patrzeć i podziwiać albo jak kto ma kase to kupić i jeździć miodzio :D :D :D

_________________
^^


Sob, 22.01.2005, 18:11
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9888
Miejscowość: Gród Kraka
Samochód: 1.4 + 2.0
Post 
Wilu napisał(a):
Dzieci Kwiaty i wszystko jasne :roll: :roll: :roll:

Otóż to. Gdyby nie oni, to nie byłby tak kooltowy :wink:

_________________
ExoticCars.pl - rzadkie auta z polskich dróg!


Sob, 22.01.2005, 18:40
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9968
Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
Post 
świetny, miałem kiedyś mieć takiego... ale ceny takich w dobrym stanie mnie dobiły

_________________
Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage
I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście


Sob, 22.01.2005, 18:54
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post 
Kuuuuuuuultowe auto ;) chciałbym je mieć na wyjazdy w niedziele ;)

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Sob, 22.01.2005, 20:42
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post 
Hipisi rulez :lol: ;)

hEHE OgĂłrek :D

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Nie, 23.01.2005, 3:01
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9496
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Audi A4 B8 Avant
Post 
Hippis wagen! Jest zajebisty a ta przeszklona wersja z białymi oponami mnie roz......! Chcę takiego busa!!!

_________________
http://www.exoticcars.pl


Wto, 25.01.2005, 16:55
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 644
Miejscowość: Stuposiany
Post 
:mrgreen:PEACE:mrgreen:
To słowo mówi wszystko ...
MĂłwi, ĹĽe to auto jest ĹšWIETNE

_________________
W oczekiwaniu na mojego własnego sedana RWD PB w manualu


Wto, 25.01.2005, 19:15
Profil
Post 
markus napisał(a):
Hippis wagen! Jest zajebisty a ta przeszklona wersja z białymi oponami mnie roz......! Chcę takiego busa!!!


kup kup bedzie na czym trenować strzały z beretty :twisted:


Wto, 25.01.2005, 19:19
Awatar użytkownika

Postów: 133
Miejscowość: Białystok
Post 
chce miec takie dwa, albo 3, albo lepiej 7 n kazdy dzien tyodnia... :D

_________________
mike
Jak ktoś ma gdzieś w szafie GAZ-13 Czajka to ja bym prosił


Czw, 27.01.2005, 19:41
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7080
Miejscowość: Sokółka -----> Belastok
Samochód: das Astra von Opel
Post 
Fajnie go w WCC zrobili 8) "CHILL" :lol:

_________________
"Najpierw słyszysz rap, dopiero potem wjeżdża fura,
na 17 calach, na których moja Astra kula!!" 8)

http://www.astraklub.pl


Pią, 28.01.2005, 11:39
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2290
Miejscowość: Wrocław
Post 
Make love, not children!

_________________
HLVS!


Pią, 28.01.2005, 12:16
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7442
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 1950 Volkswagen Transporter typ 2 T1 "Bulli"
mikrobus
Image
Image
(C) Wikipedia
Image
Image
(C) Volkswagen.moto24.tv
Image
(C) Treklens.com
Image
(C) Wagaciezka.com
Image
(C) Heywhatsyour.com
Image
Image
(C) Onlycarsandcars.blogspot.com
Image
(C) Carblueprints.info
Image
(C) Cartype.com

furgon
Image
(C) Wikipedia

poĹĽarniczy
Image
Image
(C) Flickr.com

pickup
Image
(C) Zmetro.com
Image
(C) 61dc.com

FILMY:
http://www.vw-bulli.de/de/multimedia/videos/vw-bus-filme-i/t1.html
(C) Vw-bulli.de
Image
(C) Youtube.com

Cytuj:
Prototyp o ładowności 750 kg, powstał na początku 1948 roku. Nazywano go Bulli, od pierwszych sylab słów Bus Lieferwagen (w Polsce bardziej znany jako „Bulik”). Zaprezentowany 8 marca 1950 roku samochód, nazwano oficjalnie Typ 2 Transporter. Oznaczenie T1 natomiast oznacza pierwszą generację Transportera i jest dziś w powszechnym użyciu.

Historia tego auta rozpoczęła się w 1947 roku, gdy holenderski importer Volkswagena spotkał się w Minden z przedstawicielami administracji brytyjskiej wolfsburskich zakładów, aby rozmawiać o zakupie kilku garbusów dla Holandii. Podczas rozmowy narysował on w swoim notesie odręczny szkic samochodu dostawczego: silnik z tyłu, kierowca z przodu, a między nimi miejsce na 750 kg ładunku. Inspiracją dla Pona był, zbudowany do użytku wewnętrznego w zakładzie, osobliwy samochód skrzyniowy, który zauważył między ruinami hal fabrycznych w Wolfsburgu.

Po jakimś czasie Heinirch Nordhoff, nowy członek zarządu w Wolfsburgu, zaakceptował ideę Pona. Jej realizację zlecił swojemu głównemu konstruktorowi, Alfredowi Haesnerowi. Niecały rok później powstała dokumentacja techniczna i w 1948 roku zbudowano pierwsze prototypy. Przy pracach wykorzystano badania w tunelu aerodynamicznym. Cw pierwszych konstrukcji wynosiło ok. 0,7, ale zostało obniżone do niespotykanej w tamtych czasach wartości 0,44. Ponieważ płyta podłogowa garbusa była zbyt słaba do transportu dużych ciężarów, wzmocniono ją specjalną ramą.

Prototyp Transportera przedstawiony został dziennikarzom 12 listopada 1949 roku w Wolfsburgu. 8 marca 1950 roku rozpoczęto jego seryjną produkcję w zakładzie w Wolfsburgu. Fabryka produkowała swój pierwszy pojazd użytkowy w czterech wersjach: jako samochód dostawczy, pojazd specjalny, 8-osobowy mikrobus i jako sklep obwoźny. Samochód miał nośność 825 kg. Z pełnym obciążeniem zużywał 8 – 9 litrów paliwa na 100 km.

Rok później, w 1951 roku, zbudowana została na bazie Transportera pierwsza karetka pogotowia. Publiczności zaprezentowano także kolejny model Samba – bus, który wkrótce zaczął cieszyć się znaczną popularnością. Lakier w dwóch kolorach, odsuwany dach, dużo chromu i 21 okien były czymś wówczas niespotykanym.

Cztery lata po rozpoczęciu produkcji seryjnej, z taśmy produkcyjnej zjechał stutysięczny Transporter. Na tamte czasy byto to wielkie osiągnięcie. Wkrótce okazało się, że możliwości produkcyjne fabryki w Wolfsburgu są prawie całkowicie wykorzystane. Zapadła decyzja o budowie nowego zakładu zajmującego się wyłącznie montowaniem pojazdów użytkowych. 235 gmin walczyło o to, aby był on zlokalizowany na ich terenie. Decyzja została podjęta 24 stycznia 1955 roku – fabryka miała powstać w Hanowerze.

Dokładnie rok później, w szóstą rocznicę rozpoczęcia produkcji, 8 marca 1956 roku, po bardzo krótkim okresie budowy, z taśmy produkcyjnej nowego zakładu zjechał pierwszy Transporter. Początkowo w fabryce zatrudnionych było 4.954 pracowników, którzy montowali dziennie najpierw 250, a później 300 sztuk Transporterów. Popyt na Transportera przerósł oczekiwania. Już rok po rozpoczęciu produkcji fabryka okazała się za mała. Dzięki dobudowaniu hali nr 2 jej powierzchnia podwoiła się. Liczba pracowników zwiększyła się w początkowych latach o 70 – 80%.

W 1958 roku konstruktorzy Volkswagena przedstawili propozycję podwójnej kabiny. W 1959 roku Transporter otrzymał w pełni zsynchronizowaną przekładnię, co nie było oczywiste w czasach dwukrotnego naciskania sprzęgła przy zmianie biegów. W 1960 stosowane wcześniej strzałki sygnalizujące zamiar wykonania skrętu zostały zastąpione migającym kierunkowskazem.

2 października 1962 roku w fabryce VW w Hanowerze z taśmy montażowej zjechał milionowy samochód. Była to Samba, czyli bus.

Transporter był w dalszym ciągu udoskonalany pod względem technicznym. W miejsce drzwi skrzydłowych pojawiły się drzwi rozsuwane (pierwsze drzwi rozsuwane w samochodach tej klasy).

Ładowność wynosiła około 900 kg, a więc o 150 kg więcej, niż początkowo zakładano. Produkcję tego modelu przeniesiono do uruchomionej 8 marca 1956 roku nowej fabryki w Hanowerze.

Dane techniczne
Okres produkcji: 8 marca 1950 – 1967 (T1)
Producent: Volkswagen, Wolfsburg/Hanower, Republika Federalna Niemiec
Liczba miejsc: 2-9
Silniki: benzynowe i wysokoprężne, przeciwsobny (boxer), 4-cylindrowy, chłodzony powietrzem, umieszczony z tyłu
1.1 18 kW / 25 KM (1950 roku) vmax.: 90 km/h
1.2 22 kW / 30 KM (1954 roku)
1.2 25 kW / 34 KM (1964 roku)
1.5 31 kW / 42 KM (1963 roku) vmax.: 108 km/h
1.6 35 kW / 47 KM (1967 roku)
Pojemność skokowa: 1131 ccm (1950-54) lub 1192 ccm (1954-64) lub 1493 ccm (1963-67)
Ĺšrednica cylindra: 75,0 mm lub 77,0 mm lub 83,0 mm
Skok tłoka: 64,0 mm lub 69,0 mm (1963-67)
Moc maksymalna: 18 kW (25 KM) przy 3300 obr/min (1950-54) lub 22 kW (30 KM) przy 3400 obr/min (1954-60) lub 25 kW (34 KM) przy 3600 obr/min (1960-64) lub 31 kW (42 KM) przy 3800 obr/min (1963-1965) lub 35 kW (47 KM) przy 4000 obr/min (1965-1967)
Maksymalny moment obrotowy: 67 Nm lub 75,5 Nm lub 82,4 Nm lub 95,1 Nm lub 102 Nm przy 2000 obr/min
Skrzynia biegĂłw: manualna 4-biegowa
Napęd: tylny
Hamulce: bębnowe na 4 koła
Długość: 4280-4290 mm
Szerokość: 1750-1800 mm
Wysokość: 1920-1940 mm
Rozstaw osi: 2400 mm
Rozstaw kół przednich: 1370-1375 mm
Rozstaw kół tylnych: 1360 mm
Prześwit: 241 mm
Masa własna: 890 kg-1140 kg (1954-67)
Ładowność: 825-900 kg
Ĺšrednica zawracania: 11,9 m
Pojemność zbiornika paliwa: 40 l
Prędkość maksymalna: 85 km/h lub 90 km/h lub 95 km/h lub 105km/h lub 110 km/h
ZuĹĽycie paliwa: 8,5 l/100 km lub 9,5 l/100 km lub 9,2 l/100 km lub 9,7 l/100 km



(C) Wikipedia
Volkswagen.moto24.tv
Treklens.com
Wagaciezka.com
Heywhatsyour.com
Onlycarsandcars.blogspot.com
Carblueprints.info
Cartype.com
Flickr.com
Zmetro.com
61dc.com
Vw-bulli.de
Youtube.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski, Pią, 15.04.2011, 11:52, edytowano w sumie 1 raz

Sob, 09.04.2011, 1:29
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: VW Bulli
Uwielbiam ten samochĂłd :mryellow:

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pią, 15.04.2011, 8:40
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7442
Miejscowość: Warszawa
Post Re: VW Bulli
Bulli = Bus+Lieferwagen
Jakby nie było, pierwszy europejski seryjny van (choć nie pierwszy na Świecie). Aż dziw bierze, że zabrakło go w monografii "Samochody stulecia" :/
Image
(C) V10.pl

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pią, 15.04.2011, 11:29
Profil

Postów: 44
Miejscowość: PL +
Samochód: Opel minivan
Post Re: VW Bulli
Image
Image
Image

P.S. kiedyś jeździłem takim jako pasażer - kumpel ze studiów miał takiego Bullika 10 lat temu, tyle że w wersji dostawczej.


Sob, 20.09.2014, 22:22
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7442
Miejscowość: Warszawa
Post Re: VW Bulli
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


(C) Auto Nostalgia@Facebook
Auto-nostalgia.pl
Reflektion.info
Vau-max.de
Little-classics.com
Vejtek.bloger.cz
Allaguida.it

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pon, 27.10.2014, 15:08
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 118
Post Re: VW Bulli
Chyba jedno z najbardziej rozpoznawalnych aut na świecie.

_________________
Polak potrafi
Jeden z powodów, dlaczego stare jest piękne


Nie, 02.11.2014, 7:36
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018