|
|
Obecny czas: Pią, 19.04.2024, 23:47
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 20 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
emuribas
Postów: 199 Miejscowość: Łódź
|
VW Bulli
|
Sob, 22.01.2005, 16:57 |
|
|
Porsche
Postów: 941 Miejscowość: Wawa
|
ach ten silnik, ten sam byl w 356...
_________________
|
Sob, 22.01.2005, 17:22 |
|
|
Wilu
Postów: 22089
|
_________________ https://www.instagram.com/Piotr.w.fotografia/
|
Sob, 22.01.2005, 17:43 |
|
|
-=Sadek=-
Postów: 3539 Miejscowość: Rzeszów
|
_________________ ^^
|
Sob, 22.01.2005, 18:11 |
|
|
el_
Postów: 9888 Miejscowość: Gród Kraka
Samochód: 1.4 + 2.0
|
Otóż to. Gdyby nie oni, to nie byłby tak kooltowy
_________________ ExoticCars.pl - rzadkie auta z polskich dróg!
|
Sob, 22.01.2005, 18:40 |
|
|
Seth
Postów: 9968 Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
|
świetny, miałem kiedyś mieć takiego... ale ceny takich w dobrym stanie mnie dobiły
_________________ Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście
|
Sob, 22.01.2005, 18:54 |
|
|
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
Kuuuuuuuultowe auto chciałbym je mieć na wyjazdy w niedziele
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Sob, 22.01.2005, 20:42 |
|
|
Ice
Moderator
Postów: 24507
|
Hipisi rulez
hEHE OgĂłrek
_________________ | pajacyk.pl • polskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.
|
Nie, 23.01.2005, 3:01 |
|
|
markus
Postów: 9496 Miejscowość: Warszawa
Samochód: Audi A4 B8 Avant
|
Hippis wagen! Jest zajebisty a ta przeszklona wersja z białymi oponami mnie roz......! Chcę takiego busa!!!
_________________ http://www.exoticcars.pl
|
Wto, 25.01.2005, 16:55 |
|
|
Cheetah
Postów: 644 Miejscowość: Stuposiany
|
:mrgreen:PEACE:mrgreen:
To słowo mówi wszystko ...
MĂłwi, ĹĽe to auto jest ĹšWIETNE
_________________ W oczekiwaniu na mojego własnego sedana RWD PB w manualu
|
Wto, 25.01.2005, 19:15 |
|
|
Reanimator
|
markus napisał(a): Hippis wagen! Jest zajebisty a ta przeszklona wersja z biaĹ‚ymi oponami mnie roz......! ChcÄ™ takiego busa!!!
kup kup bedzie na czym trenować strzały z beretty
|
Wto, 25.01.2005, 19:19 |
|
|
mike
Postów: 133 Miejscowość: Białystok
|
chce miec takie dwa, albo 3, albo lepiej 7 n kazdy dzien tyodnia...
_________________ mike Jak ktoś ma gdzieś w szafie GAZ-13 Czajka to ja bym prosił
|
Czw, 27.01.2005, 19:41 |
|
|
Spark^
Postów: 7080 Miejscowość: Sokółka -----> Belastok
Samochód: das Astra von Opel
|
Fajnie go w WCC zrobili "CHILL"
_________________ "Najpierw słyszysz rap, dopiero potem wjeżdża fura, na 17 calach, na których moja Astra kula!!" 8)
http://www.astraklub.pl
|
Pią, 28.01.2005, 11:39 |
|
|
Guerrillero
Postów: 2290 Miejscowość: Wrocław
|
Make love, not children!
_________________ HLVS!
|
Pią, 28.01.2005, 12:16 |
|
|
kulikowski
Postów: 7466 Miejscowość: Warszawa
|
Re: 1950 Volkswagen Transporter typ 2 T1 "Bulli"
mikrobus(C) Wikipedia (C) Volkswagen.moto24.tv (C) Treklens.com (C) Wagaciezka.com (C) Heywhatsyour.com (C) Onlycarsandcars.blogspot.com (C) Carblueprints.info (C) Cartype.com furgon(C) Wikipedia pożarniczy(C) Flickr.com pickup(C) Zmetro.com (C) 61dc.com FILMY: http://www.vw-bulli.de/de/multimedia/videos/vw-bus-filme-i/t1.html(C) Vw-bulli.de (C) Youtube.com Cytuj: Prototyp o ładowności 750 kg, powstał na początku 1948 roku. Nazywano go Bulli, od pierwszych sylab słów Bus Lieferwagen (w Polsce bardziej znany jako „Bulik”). Zaprezentowany 8 marca 1950 roku samochód, nazwano oficjalnie Typ 2 Transporter. Oznaczenie T1 natomiast oznacza pierwszą generację Transportera i jest dziś w powszechnym użyciu.
Historia tego auta rozpoczęła się w 1947 roku, gdy holenderski importer Volkswagena spotkał się w Minden z przedstawicielami administracji brytyjskiej wolfsburskich zakładów, aby rozmawiać o zakupie kilku garbusów dla Holandii. Podczas rozmowy narysował on w swoim notesie odręczny szkic samochodu dostawczego: silnik z tyłu, kierowca z przodu, a między nimi miejsce na 750 kg ładunku. Inspiracją dla Pona był, zbudowany do użytku wewnętrznego w zakładzie, osobliwy samochód skrzyniowy, który zauważył między ruinami hal fabrycznych w Wolfsburgu.
Po jakimś czasie Heinirch Nordhoff, nowy członek zarządu w Wolfsburgu, zaakceptował ideę Pona. Jej realizację zlecił swojemu głównemu konstruktorowi, Alfredowi Haesnerowi. Niecały rok później powstała dokumentacja techniczna i w 1948 roku zbudowano pierwsze prototypy. Przy pracach wykorzystano badania w tunelu aerodynamicznym. Cw pierwszych konstrukcji wynosiło ok. 0,7, ale zostało obniżone do niespotykanej w tamtych czasach wartości 0,44. Ponieważ płyta podłogowa garbusa była zbyt słaba do transportu dużych ciężarów, wzmocniono ją specjalną ramą.
Prototyp Transportera przedstawiony został dziennikarzom 12 listopada 1949 roku w Wolfsburgu. 8 marca 1950 roku rozpoczęto jego seryjną produkcję w zakładzie w Wolfsburgu. Fabryka produkowała swój pierwszy pojazd użytkowy w czterech wersjach: jako samochód dostawczy, pojazd specjalny, 8-osobowy mikrobus i jako sklep obwoźny. Samochód miał nośność 825 kg. Z pełnym obciążeniem zużywał 8 – 9 litrów paliwa na 100 km.
Rok później, w 1951 roku, zbudowana została na bazie Transportera pierwsza karetka pogotowia. Publiczności zaprezentowano także kolejny model Samba – bus, który wkrótce zaczął cieszyć się znaczną popularnością. Lakier w dwóch kolorach, odsuwany dach, dużo chromu i 21 okien były czymś wówczas niespotykanym.
Cztery lata po rozpoczęciu produkcji seryjnej, z taśmy produkcyjnej zjechał stutysięczny Transporter. Na tamte czasy byto to wielkie osiągnięcie. Wkrótce okazało się, że możliwości produkcyjne fabryki w Wolfsburgu są prawie całkowicie wykorzystane. Zapadła decyzja o budowie nowego zakładu zajmującego się wyłącznie montowaniem pojazdów użytkowych. 235 gmin walczyło o to, aby był on zlokalizowany na ich terenie. Decyzja została podjęta 24 stycznia 1955 roku – fabryka miała powstać w Hanowerze.
Dokładnie rok później, w szóstą rocznicę rozpoczęcia produkcji, 8 marca 1956 roku, po bardzo krótkim okresie budowy, z taśmy produkcyjnej nowego zakładu zjechał pierwszy Transporter. Początkowo w fabryce zatrudnionych było 4.954 pracowników, którzy montowali dziennie najpierw 250, a później 300 sztuk Transporterów. Popyt na Transportera przerósł oczekiwania. Już rok po rozpoczęciu produkcji fabryka okazała się za mała. Dzięki dobudowaniu hali nr 2 jej powierzchnia podwoiła się. Liczba pracowników zwiększyła się w początkowych latach o 70 – 80%.
W 1958 roku konstruktorzy Volkswagena przedstawili propozycję podwójnej kabiny. W 1959 roku Transporter otrzymał w pełni zsynchronizowaną przekładnię, co nie było oczywiste w czasach dwukrotnego naciskania sprzęgła przy zmianie biegów. W 1960 stosowane wcześniej strzałki sygnalizujące zamiar wykonania skrętu zostały zastąpione migającym kierunkowskazem.
2 października 1962 roku w fabryce VW w Hanowerze z taśmy montażowej zjechał milionowy samochód. Była to Samba, czyli bus.
Transporter był w dalszym ciągu udoskonalany pod względem technicznym. W miejsce drzwi skrzydłowych pojawiły się drzwi rozsuwane (pierwsze drzwi rozsuwane w samochodach tej klasy).
Ĺadowność wynosiĹ‚a okoĹ‚o 900 kg, a wiÄ™c o 150 kg wiÄ™cej, niĹĽ poczÄ…tkowo zakĹ‚adano. ProdukcjÄ™ tego modelu przeniesiono do uruchomionej 8 marca 1956 roku nowej fabryki w Hanowerze.
Dane techniczne Okres produkcji: 8 marca 1950 – 1967 (T1) Producent: Volkswagen, Wolfsburg/Hanower, Republika Federalna Niemiec Liczba miejsc: 2-9 Silniki: benzynowe i wysokoprężne, przeciwsobny (boxer), 4-cylindrowy, chĹ‚odzony powietrzem, umieszczony z tyĹ‚u 1.1 18 kW / 25 KM (1950 roku) vmax.: 90 km/h 1.2 22 kW / 30 KM (1954 roku) 1.2 25 kW / 34 KM (1964 roku) 1.5 31 kW / 42 KM (1963 roku) vmax.: 108 km/h 1.6 35 kW / 47 KM (1967 roku) Pojemność skokowa: 1131 ccm (1950-54) lub 1192 ccm (1954-64) lub 1493 ccm (1963-67) Ĺšrednica cylindra: 75,0 mm lub 77,0 mm lub 83,0 mm Skok tĹ‚oka: 64,0 mm lub 69,0 mm (1963-67) Moc maksymalna: 18 kW (25 KM) przy 3300 obr/min (1950-54) lub 22 kW (30 KM) przy 3400 obr/min (1954-60) lub 25 kW (34 KM) przy 3600 obr/min (1960-64) lub 31 kW (42 KM) przy 3800 obr/min (1963-1965) lub 35 kW (47 KM) przy 4000 obr/min (1965-1967) Maksymalny moment obrotowy: 67 Nm lub 75,5 Nm lub 82,4 Nm lub 95,1 Nm lub 102 Nm przy 2000 obr/min Skrzynia biegĂłw: manualna 4-biegowa NapÄ™d: tylny Hamulce: bÄ™bnowe na 4 koĹ‚a DĹ‚ugość: 4280-4290 mm Szerokość: 1750-1800 mm Wysokość: 1920-1940 mm Rozstaw osi: 2400 mm Rozstaw kół przednich: 1370-1375 mm Rozstaw kół tylnych: 1360 mm PrzeĹ›wit: 241 mm Masa wĹ‚asna: 890 kg-1140 kg (1954-67) Ĺadowność: 825-900 kg Ĺšrednica zawracania: 11,9 m Pojemność zbiornika paliwa: 40 l PrÄ™dkość maksymalna: 85 km/h lub 90 km/h lub 95 km/h lub 105km/h lub 110 km/h ZuĹĽycie paliwa: 8,5 l/100 km lub 9,5 l/100 km lub 9,2 l/100 km lub 9,7 l/100 km (C) Wikipedia Volkswagen.moto24.tv Treklens.com Wagaciezka.com Heywhatsyour.com Onlycarsandcars.blogspot.com Carblueprints.info Cartype.com Flickr.com Zmetro.com 61dc.com Vw-bulli.de Youtube.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
Ostatnio edytowany przez kulikowski, Pią, 15.04.2011, 11:52, edytowano w sumie 1 raz
|
Sob, 09.04.2011, 1:29 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: VW Bulli
Uwielbiam ten samochĂłd
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Pią, 15.04.2011, 8:40 |
|
|
kulikowski
Postów: 7466 Miejscowość: Warszawa
|
Re: VW Bulli
Bulli = Bus+ Lieferwagen Jakby nie było, pierwszy europejski seryjny van (choć nie pierwszy na Świecie). Aż dziw bierze, że zabrakło go w monografii "Samochody stulecia" (C) V10.pl
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Pią, 15.04.2011, 11:29 |
|
|
MRC
Postów: 44 Miejscowość: PL +
Samochód: Opel minivan
|
Re: VW Bulli
|
Sob, 20.09.2014, 22:22 |
|
|
kulikowski
Postów: 7466 Miejscowość: Warszawa
|
Re: VW Bulli
(C) Auto Nostalgia@Facebook Auto-nostalgia.pl Reflektion.info Vau-max.de Little-classics.com Vejtek.bloger.cz Allaguida.it
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Pon, 27.10.2014, 15:08 |
|
|
SvarteVidder
Postów: 118
|
Re: VW Bulli
Chyba jedno z najbardziej rozpoznawalnych aut na świecie.
_________________ Polak potrafi Jeden z powodów, dlaczego stare jest piękne
|
Nie, 02.11.2014, 7:36 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 20 posty(ów) ] |
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |