Autos-Photos Jacques-Leretrait.blogspot.com
Wikipedia.org
Tatra-club.com
Auto.cz
Autoantikvariat.cz
Producent został przemianowany na nową nazwę po udanym teście drogowym Nesselsdorfa U ze Szczyrby przez Szczyrbskie Jezioro do Tatrzańskiej Łomnicy w styczniu 1919 r.
Dane techniczneOkres produkcji: 1914-1925 (1914-1919 jako Nesselsdorf U)
Wyprodukowanych: 139 egz. (łącznie z 15 egz. Nesselsdorf U)
Producent: Tatra, Koprzywnica, Czechosłowacja
Konstruktor: Hans Ledwinka
Typy nadwozi: limuzyna
phaeton
landaulet
roadster
kabriolet
Silnik: rzędowy, 6-cylindrowy, OHC, chłodzony cieczą
Zasilanie: dwa gaźniki Zenith 42 DK
Pojemność skokowa: 5340 ccm
Średnica cylindra: 90 mm
Skok tłoka: 140 mm
Moc maksymalna: 65 KM (47,8 kW) przy 2000 obr./min
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Długość: 4530-4900 mm
Rozstaw osi: 3635 mm
Rozstaw kół przednich: 1400 mm
Rozstaw kół tylnych: 1400 mm
Prześwit: 260 mm
Masa własna: 1860-1920 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 90 L
Prędkość maksymalna: 120 km/h
Zużycie paliwa: 17-19 L/100 km
Ogumienie: pneumatyczne 895×135 mm
Poprzednik: Nesselsdorf U
Następca: Tatra 17
(C) Autos-Photos Jacques-Leretrait.blogspot.com
Wikipedia.org
Tatra-club.com
Auto.cz
Autoantikvariat.cz