Samochody zabytkowe oraz te nieco młodsze, kultowe "Evergreeny" i kandydaci na nie
Wyślij odpowiedź

1926-1934 Tatra 12

Pon, 22.05.2023, 22:15

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image Wikipedia.org
Image Tatra-Oldtimer.webnode.cz
Image
Image Autos-Photos Jacques-Leretrait.blogspot.com
Image Flickr.com
Image Pinterest.ph
Image
Image
Image Auta5p.eu
Image Classiccarcatalogue.com
Image the-Blueprints.com

Film:
https://www.youtube.com/watch?v=d_s8lNFKjDs Bassdriver at Youtube.com

Tatra 12 była modernizacją modelu 11 i była produkowana w latach 1926-1934. W porównaniu do poprzednika poprawiono smarowanie silnika, wzrosła moc silnika o 1 kW do 10 kW oraz rozstaw osi o 301 mm do 2646 mm. Następcą modelu 12 został 57.

Dane techniczne
Producent: Tatra, Koprzywnica, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1926-1934
Wyprodukowanych: 7525 egz.
Konstruktor: Hans Ledwinka
Nadwozie: kabriolet
limuzyna
Liczba miejsc: 2-4
Silnik: przeciwsobny, 2-cylindrowy, OHV, chłodzony powietrzem
Układ zasilania: gaźnik Zenith 26 ABC, Solex
Układ zapłonowy: magneto Bosch FF2 6V
Kolejność zapłonu: 1-2
Pojemność skokowa: 1056 ccm
Średnica cylindra: 82 mm
Skok tłoka: 100 mm
Moc maksymalna: 14 KM (10 kW) przy 2800 obr./min
Stopień sprężania: 4,8
Skrzynia biegów: manualna, 4-biegowa plus wsteczny
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 3400 mm
Szerokość: 1450 mm
Wysokość: 1660 mm
Rozstaw osi: 2646 mm
Rozstaw kół przednich: 1200 mm
Rozstaw kół tylnych: 1200 mm
Prześwit: 220 mm
Masa własna: 700-800 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 32 L + 5 L oleju
Prędkość maksymalna: 70 km/h
Zużycie paliwa: 9-10 L/100 km
Zużycie oleju: 0,25 L/100 km
Hamulce: bębnowe na wszystkie koła, hamulec ręczny na koła tylne
Koła: 4,00 - 4,75 / 18"
Poprzednik: Tatra 11
Następca: Tatra 57


(C) Wikipedia.org
Tatra-Oldtimer.webnode.cz
Autos-Photos Jacques-Leretrait.blogspot.com
Flickr.com
Pinterest.ph
Auta5p.eu
Classiccarcatalogue.com
the-Blueprints.com
Bassdriver at Youtube.com
Wyślij odpowiedź