Wikipedia.org
Tatra-Club.com
Modernizacja samochodu Nesselsdorf T. Pierwszy model Tatry z elektrycznym rozrusznikiem. Nazwa handlowa producenta została zmieniona w 1919 po udanym teście drogowym Szczyrba - Tatrzańska Łomnica.
Dane techniczneOkres produkcji: 1919-1925
Silnik: rzędowy, 4-cylindrowy, OHC, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa: 3563 ccm
Średnica cylindra: 90 mm
Skok tłoka: 140 mm
Moc maksymalna: 45 KM (33 kW)
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Rozstaw osi: 3370 mm
Rozstaw kół przednich: 1280 mm
Rozstaw kół tylnych: 1280 mm
Masa własna: 1600 kg
Prędkość maksymalna: 110 km/h
Zużycie paliwa: 13-14 L/100 km
Poprzednik: Nesselsdorf T
Następca: Tatra 17
(C) Wikipedia.org
Tatra-Club.com