sedan Wikipedia.org
Tatra-Oldtimer.webnode.cz
Flickr.com
Tatra 57A at Facebook.com
Auta5p.eu
Garaz.cz
the-Blueprints.com
cabriolet EuroOldtimers.com
ClassicCarCatalogue.com
kombi Wikipedia.org
Platesmania.com
roadster Flickr.com
AutoGallery.org.ru
Druga generacja małego samochodu Tatry, model 57A, produkowana była w latach 1935-1939. Zmiany objęły m. in. zwiększenie mocy silnika, powiększenie o 10 L zbiornika paliwa (do 35 L) oraz restylizację nadwozia (pojawił się "grill"). Nowością było wprowadzenie wersji kombi. W latach 1937-1938 produkowano ten samochód na licencji w Austrii, do Anschlussu Austrii powstało ok. 300 egz. w różnych wersjach, w tym również dostawczej. W 1937 ponadto zbudowano 40 egz. wersji z otwartym nadwoziem dla armii chińskiej.
Dane techniczneProducent: Tatra, Koprzywnica, Czechosłowacja
Austro-Tatra, Wiedeń, Austria
Okres produkcji: 1935–1938
Wyprodukowanych: 8019 egz. (T57A)
Nadwozia: 2-drzwiowy sedan
2-drzwiowy cabriolet
2-drzwiowy semi-cabriolet
2-drzwiowy roadster
2-drzwiowe kombi
2-drzwiowy pick-up
Silnik: przeciwsobny, 4-cylindrowy, OHV, chłodzony powietrzem
układ zasilania: gaźnik Zenith 2
Kolejność zapłonu: 1-2-3-4
Pojemność skokowa: 1155 ccm
1256 ccm (1938)
Średnica cylindra: 70 mm
73 mm (1938)
Skok tłoka: 75 mm
Stopień sprężania: 4,9
Moc maksymalna: 20 KM przy 3000 obr./min
25 KM (18,4 kW) przy 3000 obr./min (1938)
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu, napędza koła tylne
Długość: 3500–4000 mm
Szerokość: 1500–1550 mm
Wysokość: 1300–1520 mm
Rozstaw osi: 2550–2560 mm
Rozstaw kół przednich: 1200 mm
Rozstaw kół tylnych: 1200 mm
Prześwit: 210 mm
Masa własna: 870–900 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 35 L
Prędkość maksymalna: 80-90 km/h
Zużycie paliwa: 8-9 L/100 km
Ceny (1936): 26 500-28 500 CSK
(C) Wikipedia.org
Tatra-Oldtimer.webnode.cz
Flickr.com
Tatra 57A at Facebook.com
Auta5p.eu
Garaz.cz
the-Blueprints.com
EuroOldtimers.com
ClassicCarCatalogue.com
Platesmania.com
AutoGallery.org.ru