limuzyna Wikipedia.org
Autos-Photos Jacques-Leretrait.blogspot.com
Tatra-Oldtimer.webnode.cz
Auta5p.eu
Flickr.com
phaeton Tatra-Oldtimer.webnode.cz
coupé Sodomka Tatra-Club.com
WebCarStory.com
cabriolet AutoViva.com
Samochód luksusowy produkowany w latach 1931-1936. Następca modelu 31. Na bazie samochodu budowano również samochody pożarnicze.
Dane techniczneProducent: Tatra, Koprzywnica, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1931-1936, 1947
1931-1932 (Tatra 70)
1932-1936, 1947 (Tatra 70A)
Wyprodukowanych: 71 egz.
Konstruktor: Hans Ledwinka
Nadwozie: 4-drzwiowa, 6-miejscowa limuzyna
4-drzwiowy, 6-miejscowy phaeton
2-drzwiowe coupé
2-drzwiowy cabriolet
Liczba miejsc: 4-6
Silnik: rzędowy, 6-cylindrowy, OHC, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik Zenith 36 DV 1
Kolejność zapłonu: 1 - 5 - 3 - 6 - 2 - 4
Pojemność skokowa: 3406 ccm (Tatra 70)
3845 ccm (Tatra 70A)
Średnica cylindra: 85 mm (Tatra 70A)
Skok tłoka: 113 mm
Stopień sprężania: 5,5
Moc maksymalna: 65 KM (48 kW) przy 3000 obr./min (Tatra 70)
70 KM (52 kW) 3500 obr./min (Tatra 70A)
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu, napędza koła tylne
Długość: 5350 mm
Szerokość: 1800 mm
Wysokość: 1730 mm
Rozstaw osi: 3800 mm
Rozstaw kół przednich: 1450 mm
Rozstaw kół tylnych: 1450 mm
Prześwit: 230 mm
Masa własna: 2400 kg (Tatra 70)
2450 kg (Tatra 70A)
Pojemność zbiornika paliwa: 85 L (Tatra 70)
100 L (Tatra 70A)
Pojemność zbiornika oleju: 12 L
Prędkość maksymalna: 110 km/h (Tatra 70)
130 km/h (Tatra 70A)
Zużycie paliwa: 20-22 L/100 km
Hamulce: hydrauliczne dwuobwodowe bębnowe na wszystkie koła, hamulec ręczny mechaniczny
Cena: 145 000 CSK (phaeton)
150 000 CSK (limuzyna)
Poprzednik: Tatra 31
Następca: Tatra 87
(C) Wikipedia.org
Autos-Photos Jacques-Leretrait.blogspot.com
Tatra-Oldtimer.webnode.cz
Auta5p.eu
Flickr.com
Tatra-Club.com
WebCarStory.com
AutoViva.com