Bugatti-Trust.co.uk
Wikipedia.org
1913 Black Bess Wikipedia.org
AmazingCassicCars.com via Facebook
SuperCars.net
AutoGen.pl
UltimateCarPage.com
Flickr.com
DrawingDataBase.com
Pierwszy egzemplarz (z silnikiem 5,0 L) trafił do pilota Rolanda Garrosa, stąd jego potoczna nazwa Garros. Drugi właściciel pojazdu, Ivy Cummings, nadał mu nazwę "Black Bess". Na aukcji Retromobile w 2009 dom aukcyjny Bonhams sprzedał samochód za 2 427 500 EUR.
Dane techniczneProducent: Bugatti, Molsheim, Francja
Okres produkcji: 1911-1914
Wyprodukowanych: 7 egz.
Silnik: rzędowy, 4-cylindrowy, 3 zawory na cylinder (2 ssące i 1 wydechowy), chłodzony cieczą
Pojemność skokowa: 4170 ccm
4712 ccm
5027 ccm (5.0 L)
5655 ccm
Średnica cylindra: 94 mm (4.2 L)
100 mm
Skok tłoka: 150 mm (4.7 L)
160 mm (5.0 L)
180 mm (5.7 L)
Moc maksymalna: 101 KM (74,6 kW) przy 2400 obr./min (5.0 L)
Maksymalny moment obrotowy: 297 Nm (5.0 L)
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza koła tylne za pomocą dwóch łańcuchów bocznych
Rozstaw osi: 2550 mm
Rozstaw kół przednich: 1250 mm
Rozstaw kół tylnych: 1250 mm
Masa własna: 1247 kg
Prędkość maksymalna: 160 km/h
(C) Bugatti-Trust.co.uk
Wikipedia.org
AmazingCassicCars.com via Facebook
SuperCars.net
AutoGen.pl
UltimateCarPage.com
Flickr.com
DrawingDataBase.com