1907 Laurin & Klement FF Roi des Belges
Automobilownia.pl
Kurzy.cz
Cytuj:
A to prawdziwa sensacja: pierwsza w świecie rzędowa ośmiocylindrówka, złożona z dwóch bloków R4 z jednolitą skrzynią korbową (4,8 litra, 45 KM). Wyprodukowano dwa silniki, zamontowane w podwoziach serii FF z karoseriami typu Roi de Belges. Całość ważyła 1.600 kg i osiągała 85 km/h. Oba auta dojechały na kołach z Czech do Paryża, gdzie zrobiły furorę na Salonie Samochodowym. Tak – pierwsze R8 zbudowała późniejsza Škoda, w 1907 r.
Dane techniczneProducent: Laurin & Klement, Mlada Boleslav, Austro-Węgry (Czechy)
Okres produkcji: 1907
Wyprodukowanych: 2 egz.
Nadwozie: phaeton Roi des Belges
Silnik: rzędowy, 8-cylindrowy, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik
Pojemność skokowa: 4877 ccm
Średnica cylindra: 84 mm
Skok tłoka: 110 mm
Moc maksymalna: 45 KM (33 kW)
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Rozstaw osi: 3160 mm
Masa własna: 1600 kg
Prędkość maksymalna: 85 km/h
(C) Automobilownia.pl
Auta5p.eu
Kurzy.cz