Sob, 20.03.2004, 11:11
Sob, 20.03.2004, 11:30
Sob, 20.03.2004, 11:32
Sob, 20.03.2004, 12:11
Sob, 20.03.2004, 14:39
Śro, 28.07.2004, 17:00
Pią, 30.07.2004, 9:11
Pią, 30.07.2004, 9:54
Pią, 30.07.2004, 10:15
Spark^ napisał(a):Wczoraj jak byĹ‚em w stolicy i wracaĹ‚em Âświerzo zakupionym Focusem, to widziaĹ‚em w jakimÂś komisie na ModliĹ„skiej do sprzedania taki staĹ‚
Pią, 30.07.2004, 10:31
Pią, 30.07.2004, 10:41
Spark^ napisał(a):Wczoraj jak byĹ‚em w stolicy i wracaĹ‚em Âświerzo zakupionym Focusem
Pią, 30.07.2004, 15:47
Pią, 26.08.2005, 16:03
Czw, 24.08.2006, 15:42
Czw, 24.08.2006, 17:09
Czw, 24.08.2006, 18:38
Czw, 24.08.2006, 19:56
Nie, 12.12.2010, 2:30
(C) WikipediaGeneral Motors nie podobała się ekspansja brytyjskich samochodów sportowych. Skoro Amerykanie chcą jeźdxić odkrytymi autami, trzeba im takie stworzyć. Zadania tego podjął się nadworny stylista GM, Harley Earl, a nowy pojazd nazwano Corvette. Spodziewano się niewielkiej, jak na amerykańską skalę, wielkości produkcji, podzespoły pochodziły z bogatych magazynów koncernu. Corvette była pierwszym samochodem produkowanym z nadwoziem z włókna szklanego. Początkowo napędzał ja 6-cylindrowy silnik Blue Flame z 1935 r., o pojemności 3,9 l i mocy 150 KM. pochodzący z pikapa, z 2-biegową, automatyczną skrzynią biegów. Prędkość maksymalna wynosiła zaledwie 160 km/h. Sprzedaż szła opornie. Gdy w 1956 r. zamontowano nowy silnik z Chevrolet V8- 4,9 l o mocy 240 KM i 3-biegową skrzynię ręczną, Corvette nabrała dynamiki (99 km/h w ciągu 7 s), a prędkośc maksymalna wzrosła do 195 km/h. Następca H. Earla - Bill Mitchell, który działał od 1958 r., próbował nieco unowocześnić sylwetkę Corvette. W ostatnim roku produkcji Corvette pierwszej generacji powiększono silnik do 5,4 l (360 KM). Produkcja na poziomie 14 tys. sztuk nie była rewelacyjna i wytwórca zastaniwiał się, czy jej nie wstrzymać. nowe nadwozie, zaprojektowane przez Billa Mitchella, oraz nową płyte podłogową i silniki Corvette otrzymała w 1963 r. Corvette Sting Ray (1962-1967) stała się przebojem).
Okres produkcji: 1953-1962
Silnik: rzędowy, 6-cylindrowy lub V8, umieszczony z przodu
Napęd: tylny
Pojemność skokowa: 3860 ccm lub 4860 ccm lub 5360 ccm
Moc maksymalna: 150 KM lub 240 KM (od 1956) lub 265 KM lub 283 KM lub 315 KM lub 360 KM (od 1962)
Prędkość maksymalna: 160 km/h lub 195 km/h
Sob, 09.02.2013, 18:51