Obecny czas: Nie, 28.04.2024, 7:18




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
1955-1959 Škoda 440 Spartak (970) 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7500
Miejscowość: Warszawa
Post 1955-1959 Škoda 440 Spartak (970)
Image
Image
Image
Image Wikipedia.org
Image Flickr.com
Image
Image Skoda-Club.net
Image
Image
Image
Image Auta5p.eu
Image Dreamstime.com
Image
Image Pinterest.com
Image
Image EuroOldtimers.com
Image Model-Copy.info
Image ClassicCarCatalogue.com
Cytuj:
Škoda 440 (typ 970), potocznie znana jako Spartak od nazwy prototypu – samochód osobowy, który był produkowany przez czechosłowacką firmę Škoda w Mladá Boleslav od roku 1955 do 1959 roku.
Pierwszy prototyp samochodu ukończono 19 grudnia 1953, a seria próbna, pod nazwą Spartak, została zaprezentowana 1 maja 1954 r. Nazwa ta nie została przyjęta dla produkcyjnych samochodów z uwagi na jej podobieństwo do holenderskiego producenta motocykli Sparta, jednakże funkcjonowała mimo to w powszechnym obiegu. Pierwsze prototypy były napędzane silnikiem o pojemności 995 cm³ ze starego modelu Škoda Popular, lecz do produkcji seryjnej skierowano odmianę z silnikiem 1098 cm³, zapewniającym lepsze parametry.
Na bazie tego modelu stworzono odmianę 445 z mocniejszym silnikiem oraz kabriolet Škoda 450.
W roku 1959 model 440 ustąpił miejsca swojemu następcy – Octavii.
Samochód eksportowany był m.in. do Stanów Zjednoczonych, gdzie w 1959 roku kosztował 1686 dolarów (140 dolarów więcej od VW „garbusa”).

Dane techniczne
Producent: AZNP Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Segment: C
Prototypy: 1953-1954
Okres produkcji: 1955-1959
Wyprodukowanych: 75 417 egz.
Nadwozie: 2-drzwiowy sedan
Silnik: typu 970, benzynowy, czterosuwowy, wolnossący, rzędowy, 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik Jikov 32 SOP
Pojemność skokowa: 1089 ccm
Średnica cylindra: 68 mm
Skok tłoka: 75 mm
Moc maksymalna: 40 KM (29,4 kW) przy 4200 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 70 Nm przy 2800 obr./min
Stopień sprężania: 7,0
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 4065 mm
Szerokość: 1600 mm
Wysokość: 1430 mm
Rozstaw osi: 2400 mm
Rozstaw kół przednich: 1210 mm
Rozstaw kół tylnych: 1250 mm
Masa własna: 900-930 kg
Masa całkowita: 1280 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 30 L
Ogumienie: 5,50×15
Prędkość maksymalna: 110 km/h
Zużycie paliwa: 7,7 L/100 km (średnio)
Poprzednik: Škoda 1101
Następca: Škoda Octavia
Pokrewne: Škoda 445
Škoda 450
Konkurencja: Moskwicz 402
Wartburg 1000

(C) Wikipedia.org
Flickr.com
Skoda-Club.net
Auta5p.eu
Dreamstime.com
Pinterest.com
EuroOldtimers.com
Model-Copy.info
ClassicCarCatalogue.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 31.10.2023, 20:05
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018