1935-1938 Škoda Rapid II (901)
Wikipedia.org
Auta5p.eu
EuroOldtimers.com
Flickr.com
Pinterest.com
Cytuj:
Nazwa Rapid pośród samochodów Škody pojawiła się w 1934 roku w gamie pojazdów Škoda 420. W 1935 roku wyprodukowano cztery coupé pod nazwą Rapid Six (typ 910) oraz wprowadzono do produkcji model Rapid (typ 901, 914, 914/OHV). Do 1938 roku z taśm produkcyjnych zeszło 4500 egzemplarzy. W 1938 roku rozpoczęto produkcję Škody Rapid OHV produkowanej do 1947 roku. Podczas II wojny światowej wyprodukowaną małą serię samochodów o nazwie - Škoda Rapid 2200 (typ 953).
25 kwietnia 1936 roku Jan Břetislav Procházka i Jindřich Kubias wyruszyli Škodą Rapid w podróż dookoła kuli ziemskiej. Jadąc przez Moskwę, Teheran, Bombaj, Singapur, Szanghaj, Jokohamę, Honolulu, San Francisco, Nowy Jork i Paryż po 97 dniach wrócili do miejsca startu - Pragi.
Škoda Rapid II (typ 901, później 914) – samochód osobowy produkowany w Mladá Boleslav w latach 1935 - 1938.
Dane techniczne
Producent: Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1935-1938
Wyprodukowanych: 3900 egz.
Nadwozie: 2-drzwiowy sedan
2-drzwiowe cabrio
2-drzwiowy pickup
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, wolnossący, rzędowy 4-cylindrowy, z rozrządem SV, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik Zenith
gaźnik Solex
Pojemność skokowa: 1385 ccm
Średnica cylindra: 70 mm
Skok tłoka: 90 mm
Moc maksymalna: 31 KM (22,8 kW) przy 3500 obr./min
Stopień sprężania: 5,9
Skrzynia biegów: manualna 3-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 4150 mm
Szerokość: 1540 mm
Wysokość: 1600 mm
Rozstaw osi: 2650 mm
Rozstaw kół przednich: 1170 mm
Rozstaw kół tylnych: 1220 mm
Masa własna: 960-1050 kg
Ładowność: 350 kg
Instalacja elektryczna: 6 V
Ogumienie: 5.75×16
Hamulce: hydrauliczne bębnowe
Prędkość maksymalna: 100 km/h
Zużycie paliwa: 9-10 L/100 km (średnio)
(C) Wikipedia.org
Auta5p.eu
EuroOldtimers.com
Flickr.com
Pinterest.com