Switch to full style
Samochody zabytkowe oraz te nieco młodsze, kultowe "Evergreeny" i kandydaci na nie
Wyślij odpowiedź

1929-1932 Škoda 860

Wto, 21.11.2023, 2:28

Image
Image
Image Wikipedia.org
Image Skoda-Club.net
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image EuroOldtimers.com
Image
Image
Image
Image
Image
Image Auta5p.eu
Škoda 860 to luksusowa limuzyna produkowana przez czechosłowacką markę Škoda w latach 1929–1932.

Auto zostało po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowane 23 października 1929 roku podczas targów motoryzacyjnych w Pradze.

Samochód napędzał umieszczony z przodu podłużnie ośmiocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 3880 cm3 i mocy 60 KM (44,1 kW). Silnik chłodzony powietrzem wyposażony był w akumulatorowy rozrusznik oraz gaźnik firmy Zenith.

Do czasów współczesnych ocalały 3 z wyprodukowanych 49 egzemplarzy. Jeden z nich, pochodzący z 1932 roku, należał do premiera Czechosłowacji, można go oglądać w muzeum marki w Mladá Boleslav.

Dane techniczne
Producent: Škoda, Mlada Boleslav, Czechosłowacja
Segment: F
Okres produkcji: 1929-1932
Wyprodukowanych: 49 egz.
Nadwozie: 4-drzwiowa, 7-miejscowa limuzyna
4-drzwiowy phaeton
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, wolnossący, rzędowy, 8-cylindrowy, z rozrządem SV, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik Zenith 42 U
gaźnik Zenith UP 36
Pojemność skokowa: 3880 ccm
Średnica cylindra: 75 mm
Skok tłoka: 110 mm
Moc maksymalna: 60 KM (44,1 kW) przy 3000 obr./min
Stopień sprężania: 5,0
Skrzynia biegów: manualna 3-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 5425 mm
Szerokość: 1750 mm
Wysokość: 1880 mm
Rozstaw osi: 3570 mm
Rozstaw kół przednich: 1400 mm
Rozstaw kół tylnych: 1400 mm
Masa własna: 1850 kg
Ogumienie: 6.50×20
Hamulce: mechaniczne bębnowe ze wspomaganiem
Prędkość maksymalna: 110 km/h

(C) Wikipedia.org
Skoda-Club.net
EuroOldtimers.com
Auta5p.eu
Wyślij odpowiedź