Obecny czas: Nie, 28.04.2024, 8:31




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
1948-1951 Škoda 1101 VO/P (938) 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7500
Miejscowość: Warszawa
Post 1948-1951 Škoda 1101 VO/P (938)
1948-1949 Škoda 1101 VO (938)

Image Wikipedia.org
Image
Image
Image
Image
Image Auta5p.eu
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image EuroOldtimers.com
Image Pinterest.com
Image Flickr.com


1949-1951 Škoda 1101 P (938)

Image
Image
Image
Image
Image
Image Auta5p.eu
Cytuj:
Škoda 1101 VO, 1101 P (bojový tudor) to samochód terenowy produkowany przez czechosłowackie zakłady Škoda w latach 1948–1951.

Historia
Škoda 1101 VO była pierwszym powojennym samochodem produkowanym dla wojska w zakładach Škody. Oparta była na konstrukcji samochodu osobowego Škoda 1101 Tudor, przy czym wykorzystano tę samą płytę podłogową, silnik i większość podzespołów (stąd, znany był jako bojový tudor). Odmienne było nadwozie – proste, otwarte, czterodrzwiowe, dostosowane dla użytkowników wojskowych. Forma przedniej części, z pionową ścianą przednią, nawiązywała do Jeepa Willys MB, a środkowa i tylna część, z prostymi drzwiczkami, do niemieckich pojazdów klasy Kubelsitzwagen (które produkowano także podczas wojny na bazie modelu osobowego Škoda Popular 1101). Podobnie, jak w klasie Kubelsitzwagen, napędzana była jedynie tylna oś pojazdu, dla uproszczenia konstrukcji. W połączeniu z niewielkim prześwitem, zapewniało to jedynie minimalne możliwości jazdy w lżejszym terenie.

Samochód otrzymał nazwę Škoda 1101 VO, od vojenský otevřený (wojskowy otwarty). Prototyp został skonstruowany w 1947 roku (według innych informacji, w 1946 roku). W latach 1948–1949 wyprodukowano 1457 sztuk modelu 1101 VO, po czym samochód przemianowano na 1101 P (pohotovostni) i w latach 1949–1951 wyprodukowano dalsze 2440 sztuk. Oba modele różniły się drobnymi szczegółami wyposażenia. Opracowano też w 1950 roku wersję z napędem na 4 koła i mocniejszym silnikiem 1,2 L, lecz zbudowano jej tylko 3 sztuki (typ 956).

Samochody Škoda 1101 VO/P używane były przede wszystkim przez armię czechosłowacką i korpus bezpieczeństwa narodowego SNB. Były także eksportowane, przede wszystkim do Jugosławii (ok. 700 sztuk) i Bułgarii (część karosowana na miejscu). Według źródeł czeskich, niewielką liczbę otrzymało także Wojsko Polskie (należy zaznaczyć, że w Wojsku Polskim używano cywilnej wersji Škody 1101).

Dane techniczne
Producent: Škoda, Mladá Boleslav, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1948–1951
Wyprodukowanych: 1417 egz. (typu Š-1101 VO) + 2820 egz. (typu Š-1101 P)
Segment: samochód terenowy
Typy nadwozia: 4-drzwiowe, 5-miejscowe cabrio
Silniki: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, rzędowy 4-cylindrowy, z rozrządem OHV, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik Solex 26 UAHD, wolnossący
Pojemność skokowa: 1089 cm³
Moc maksymalna: 32 KM (23,5 kW) przy 4600 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 64,7 Nm przy 4200 obr./min
Stopień sprężania: 6,5
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 4070 mm
Szerokość: 1600 mm
Wysokość: 1610 mm
Rozstaw osi: 2485 mm
Rozstaw kół przednich: 1250 mm
Rozstaw kół tylnych: 1250 mm
Masa własna: 960 kg
Ładowność: 400 kg
Masa całkowita: 1360 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 42 L
Prędkość maksymalna: 90 km/h
Zużycie paliwa: 8,5-10,5 L/100 km
Instalacja elektryczna: 6V
Hamulce: hydrauliczne bębnowe
Ogumienie: 5,75 x 16 (6,00 x 16)
Poprzednik: Škoda 903
Następca: Škoda 973
Pokrewne: Škoda 1101
Konkurencja: GAZ-67


(C) Wikipedia.org
Auta5p.eu
EuroOldtimers.com
Pinterest.com
Flickr.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Sob, 10.02.2024, 23:52
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018