Obecny czas: Nie, 05.05.2024, 17:57




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
1957 Mercury Turnpike Cruiser 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7507
Miejscowość: Warszawa
Post 1957 Mercury Turnpike Cruiser
cabrio:
Image Facebook.com/Agencia Inmobiliaria Rapitaxa
Image EuroOldtimers.com
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image Auta5p.eu

sedan
Image Facebook.com/40s & 50s American Cars
Image
Image Wikipedia.org

coupé
Image Wikipedia.org
Cytuj:
Mercury Turnpike Cruiser to samochód osobowy klasy pełnowymiarowej produkowany pod amerykańską marką Mercury w latach 1956–1958.

W drugiej połowie lat 50. XX wieku Mercury przedstawił nową, pełnowymiarową limuzynę Turnpike Cruiser. Samochód oparty został na bazie modelu Monterey, charakteryzując się masywną, awangardowo stylizowaną karoserią.

Malowana dwuokolrowa karoseria zyskała charakterystyczne, strzeliste nadkola, a także masywną, chromowaną atrapę chłodnicy. Innym urozmaiceniem wyglądu było wytłoczenie biegnące od tylnych drzwi do błotnika, które mogło być pomalowane w innej barwie niż pozostałe panele nadwozia.

Podczas trwającej niespełna dwa lata produkcji Mercury Turnpike Cruiser, w kilku fabrykach rozmieszczonych po różnych regionach Stanów Zjednoczonych powstało 23 268 sztuk modelu.
Dane techniczne
Producent: Mercury, Wayne, Michigan, Stany Zjednoczone
Saint Louis, Missouri, Stany Zjednoczone
Pico Rivera, California, Stany Zjednoczone
Metuchen, New Jersey, Stany Zjednoczone
Okres produkcji: 1956-1958
Wyprodukowanych: 23 268 egz.
Nadwozie: 4-drzwiowy sedan
2-drzwiowe hardtop coupé
2-drzwiowe cabrio
Silnik: benzynowy, czterosuwowy, gaźnikowy, wolnossący, widlasty, 8-cylindrowy, z rozrządem OHV, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
Układ zasilania: gaźnik 4-gardzielowy Carter, wolnossący (368 Y-Block, 383 Marauder, 430 Marauder)
3 gaźniki 2-gardzielowe Carter, wolnossący (430 Super Marauder)
Pojemność skokowa: 6031 ccm (368 cu in Y-Block 6.0)
6.3 L (383 cu in Marauder 6.3)
7.0 L (430 cu in Marauder 7.0)
7.0 L (430 cu in Super Marauder 7.0)
Średnica cylindra: 101,6 mm (368 Y-Block)
Skok tłoka: 92,9 mm (368 Y-Block)
Moc maksymalna: 294 KM (216 kW) przy 4600 obr./min (368 Y-Block)
335 KM (246 kW) przy 4800 obr./min (383 Marauder)
365 KM (268 kW) przy 4600 obr./min (430 Marauder)
406 KM (298 kW) przy 5200 obr./min (430 Super Marauder)
Maksymalny moment obrotowy: 549 Nm przy 2600 obr./min (368 Y-Block)
576 Nm przy 3000 obr./min (383 Marauder)
650 Nm przy 3000 obr./min (430 Marauder)
650 Nm przy 3200 obr./min (430 Super Marauder)
Stopień sprężania: 9,7
Skrzynia biegów: Merc-O-Matic, automatyczna 3-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 5362 mm (cabrio)
5359 mm (sedan)
Szerokość: 2009 mm
Wysokość: 1471 mm (cabrio)
1435 mm (sedan)
Rozstaw osi: 3099 mm
Rozstaw kół przednich: 1509 mm
Rozstaw kół tylnych: 1499 mm
Masa własna: 1814-1860 kg (368 Y-Block)
Prędkość maksymalna: 185 km/h (368 Y-Block)
Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,0 s (368 Y-Block)
Następca: Mercury Park Lane


(C) Facebook.com/Agencia Inmobiliaria Rapitaxa
EuroOldtimers.com
Auta5p.eu
Facebook.com/40s & 50s American Cars
Wikipedia.org

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pon, 22.04.2024, 19:53
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 19 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018