Samochody zabytkowe oraz te nieco młodsze, kultowe "Evergreeny" i kandydaci na nie
Wyślij odpowiedź

Cord 1936-legenda Ameryki

Śro, 02.02.2005, 21:31

To byl samochod ktory wyprzedzal swoje czasy
Image
Image
Image
Image
Image
Jako pierwszy samochod seryjnie produkowany mial reflektory chowane w blotnikach ..1936
(c) automavenImage
(c)acdmuseum
Image
Image
(c) romfi
Ostatnio edytowany przez parigot Czw, 03.02.2005, 23:02, edytowano w sumie 3 razy

Śro, 02.02.2005, 21:36

Ja chcę takie coś, bym laski nim zawijał na ...... ekhm ..... każdy wie na co 8) :wink:

Czw, 03.02.2005, 0:47

piękny klasyk, naprawde piękny

Czw, 03.02.2005, 0:57

w mafi możnabyło takim pojeździć :wink:

Czw, 03.02.2005, 13:01

Zwykły, normalny itp.

Czw, 03.02.2005, 15:36

Reanimator napisał(a):w mafi moĹĽnabyĹ‚o takim pojeĹşdzić



I dosyć ładnie śmigał :D

No cóż, zachwycać się nad nim nie będę.... ;)

Nie, 06.02.2005, 0:46

co tu duzo gadac, zadko ktory hamerykan sie wyroznial z posrod innych. ten potrafil i za to mu chwala

Re: Cord 1936-legenda Ameryki

Śro, 10.11.2010, 1:22

Cord 810/812
Producent: Auburn Automobile Co., Auburn, indiana

Image
(C) Businessweek.com

Image
(C) Oldcarandtruckpictures.com

Po niepowodzeniach pierwszego modelu L 29, kiedy w wyniku słabego obciążenia osi przedniej gwiazdy hollywoodzkie musiały wjeżdżać na górkę Beverly Hills na biegu wstecznym, w 1935 r. pojawił się nowy model 810.

Nowy Cord był następcą modelu L29. Na podwoziu z 3,175 m rozstawem osi znajdowało się nadwozie z żeberkową chłodnicą, z powodu której nazywano ten model popularnie — lodówką na kółkach. Nowe podwozie miało z przodu oś dzieloną wleczonymi wahaczami, pod nią zaś znajdowała się skrzynia biegów. Widlasty 8-cylindrowy silnik Lycominga V8 o pojemności 4,73 litra, rozwijał moc 91,9 kW (125 KM) przy 3500 obr/min. i posiadał rozrząd dolnozaworowy; 4-stopniowa skrzynia biegów miała elektromagnetyczne sterowanie z preselekcją. Osobliwością nadwozia o masie prawie 2 tony stanowiły chowane reflektory. Hamulce i układ kierowniczy były udoskonalone, co poprawiało komfort jazdy. W standardowym wykonaniu model miał nadwozie otwartego pojazdu podróżnego.

W 1936 r. silnik uzupełniono sprężarką Cumminga. W tym wykonaniu rozwijał on moc 125 kW (170 KM) przy 3250 obr/min. Ten nowy typ został nazwany cord 812.

W oczach współczesnych ów ekstrawagancki z wyglądu samochód był nie tylko lepszy, ale i tańszy od swego nieudanego poprzednika L 29. Szczęście jednak mu zbytnio nie sprzyjało. Na etapie przygotowań do produkcji pojawiły się dodatkowe trudności, terminy dostaw spóźniły się o ponad pół roku i umowy zawarte na zakup samochodów zostały unieważnione. Ogółem wyprodukowano 2320 sztuk tych „lodówek", kiedy E. L. Cord niespodziewanie zlikwidował całą firmę.

W 1938 r. zakończyła się również produkcja Auburna i Duesenberga.
(C) Businessweek.com, Oldcarandtruckpictures.com, Stare samochody; Wydawnictwo "Sport i Turystyka", Warszawa, 1981, Stare-samochody.eu

Re: Cord 1936-legenda Ameryki

Sob, 26.01.2013, 3:03

1937 Cord 812
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Image

FILM:
http://www.jaylenosgarage.com/at-the-garage/antiques/1937-cord-812-westchester/


(C) Conceptcarz.com
Carblueprints.info
Jaylenosgarage.com

Re: Cord 1936-legenda Ameryki

Pią, 08.02.2013, 19:41

1936 Cord 810
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

810 miał silnik wolnossący, a 812 z kompresorem.


(C) Conceptcarz.com

Re: Cord 1936-legenda Ameryki

Wto, 07.05.2024, 18:12

ad. 1937 Cord 812 Supercharged Cabriolet

Image Facebook.com/Art Deco
Image Facebook.com/Bertha Garcia
Image GieldaKlasykow.pl
Image Classic.com
Image PreWarCar.com
Image Auta5p.eu


(C) Facebook.com/Art Deco
Facebook.com/Bertha Garcia
GieldaKlasykow.pl
Classic.com
PreWarCar.com
Auta5p.eu
Wyślij odpowiedź