1982-1992 Chevrolet Camaro III FILMY:http://www.youtube.com/watch?v=mUYDrPuTnjkhttp://www.youtube.com/watch?v=5YcOe-opsJYCytuj:
Chevrolet Camaro III został wprowadzony na rynek w 1982 roku. W pojeździe po raz kolejny zastosowano tą samą płytę podłogową[4]. Była to pierwsza generacja Camaro z nadwoziem typu hatchback oraz fabrycznymi silnikami z wtryskiem paliwa.
Po raz pierwszy w modelu Camaro zastosowano silniki czterocylindrowe, które w 1985 roku zostały wycofane z oferty. Pojawiły się także po raz pierwszy 16-calowe koła (począwszy od roku 1985, jako standard w IROC-Z i opcja w Z-28) oraz trzecie światło stopu na, a później za tylną szybą (począwszy od roku 1986).
W czasie produkcji trzeciej generacji (w latach 1985 - 1990) dostępny był słynny model IROC-Z (1985-90) nazwany tak na cześć serii wyścigów International Race of Champions, w których w tym okresie Chevrolet Camaro był standardowym samochodem uczestników. IROC-Z wyposażony był w zmodyfikowane zawieszenie oraz silnik o pojemności 5.7 l.
Produkcja trzeciej generacji trwała do 1992 roku.
Wersje: IROC-Z
Z-28
Producent: General Motors, Van Nuys, Kalifornia, Stany Zjednoczone
Norwood, Ohio, Stany Zjednoczone
Poprzednik: Chevrolet Camaro II
Następca: Chevrolet Camaro IV
Zaprezentowany: 1982
Okres produkcji: 1982-1992
Nadwozie: 2-drzwiowe coupe
2-drzwiowy kabriolet
Liczba miejsc: 2+2
Silniki:
LQ8/LQ9 R4 2.5 L 147 KM
LC1 V6 2.8 L (1982-1984)
LB9 V6 2.8 L (1985-1989)
LH0 V6 3.1 L
LU5/LG4/L69/LO3/LB9 V8 5.0 L 215 KM
L98 V8 5.7 L 225 KM
Skrzynia biegów: automatyczna 3-biegowa
automatyczna 4-biegowa
mechaniczna 4-biegowa
mechaniczna 5-biegowa
Rodzaj napędu tylny
Długość: 4877 mm (1982-1987)
4890 mm (1987-1992)
Szerokość: 1850 mm
Wysokość: 1275 mm (1982-1987)
1270 mm (1987-1990)
1280 mm (1991-1992 coupe)
1283 mm (1991-1992 cabrio)
Rozstaw osi: 2565 mm
Masa własna: 1400-1525 kg
Średnica zawracania: 12,6 m
(C) Wikimedia.org
Tattoopins.com
Gopixpic.com
Autocentrum.pl
Youtube.com
Katalog Młodego Technika; Nasza Księgarnia, Warszawa, 1989