Re: Renault Alpine A310 V6 (1976)
FILM:Cytuj:
Renault Alpine A310 – sportowy samochód osobowy produkowany przez francuską firmę Renault w latach 1971–1985. Powstało około 12 tysięcy egzemplarzy. Dostępny jako 2-drzwiowe coupé. Następca modelu Alpine A110. Do napędu używano dwóch silników, R4 1,6 l oraz V6 PRV 2,7 l. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 5-biegową manualną skrzynię biegów. Samochód został zastąpiony przez model Alpine GTA.
Kiedy w 1974 roku Lancia wprowadziła swój legendarny model Stratos, stało się jasne, że Alpine A110 nie będzie w stanie z nim konkurować Firma postanowiła więc zbudować większy, mocniejszy model, który mógłby stawić czoła silnej konkurencji – Alpine A310. Konstrukcja auta była analogiczna do poprzednika – stalowa centralna rama rurowa i nadwozie wykonane z włókna szklanego. Początkowo samochód był napędzany stosowanym w A110 gaźnikowym, czterocylindrowym silnikiem silnikiem Gordini o mocy 125 KM. Napęd ten okazał się jednak niewystarczającym i w 1976 roku w aucie zamontowano widlasty sześciocylindrowy silnik o pojemności 2,7 l i o mocy 150 KM. Był on, tradycyjnie dla marki, montowany z tyłu pojazdu i współpracował z manualną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach. Samochód mógł rozwijać prędkość 225 km/h i znakomicie się prowadził. Później silnik rozwiercono do pojemności 2,9 l, a jego moc wzrosła do 193 KM. Alpine A310 pozostawał w produkcji do początku 1985 roku.
Dane techniczne Producent: Renault Alpine
Okres produkcji: 1971–1985
11 484 szt. (w tym 9166 szt. V6)
Miejsce produkcji: Francja
Poprzednik: Renault Alpine A110
Następca: Renault Alpine GTA
Segment: G
Typy nadwozia: 2-drzwiowe coupé
Silniki: rzędowy, 4-cylindrowy, OHC, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
widlasty, 6-cylindrowy, OHC, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą
R4 1,6 l
PRV V6 2,7 l
Układ zasilania: gaźnik
Pojemnosć skokowa: 1605 ccm
1647 ccm
2665 ccm
Średnica cylindra × skok tłoka: 78,0 mm × 84,0 mm
88,0 mm × 73,0 mm (V6)
Stopień sprężania: 10,2:1
10,1:1 (V6)
Moc maksymalna: 129 KM (95 kW) przy 6250 obr/min
152 KM (111,9 kW) przy 6000 obr/min (V6)
Maksymalny moment obrotowy: 150 Nm przy 5000 obr/min
208 Nm przy 3500 obr/min (V6)
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna
Rodzaj napędu: tylny
Hamulce: tarczowe na 4 koła
Długość: 4178-4250 mm
Ogumienie: 165×13
Szerokość: 1621-1650 mm
Wysokość: 1145-1151 mm
Rozstaw osi: 2270 mm
Rozstaw kół przednich: 1405 mm
Rozstaw kół tylnych: 1410 mm
Prześwit: 153 mm
Masa własna: 840-1040 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 62 l
Pojemność bagażnika: 175 l
211 km/h
Prędkość maksymalna: 220 km/h (V6)
Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,6 s (V6)
Średnica zawracania: 10,6 m
Konkurencja: Lotus Esprit
Porsche 911
DeLorean DMC-12
(C) Wikimedia.org
Flipacars.com
Autogaleria.pl
Beta.bringatrailer.com
Motorstown.com
Autoautomobiles.narod.ru
Autocentrum.pl
Favcars.com
Youtube.com
Świat wspaniałych samochodów Encyklopedia; Muza, Warszawa, 2001