|
|
Obecny czas: Nie, 05.05.2024, 15:15
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
Lamborghini 350 GT
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
Ostatnio edytowany przez Kobi, Nie, 28.01.2007, 12:36, edytowano w sumie 1 raz
|
Sob, 20.03.2004, 11:25 |
|
|
lordzofmafia
Postów: 6258 Miejscowość: Racibórz - Wawa
Samochód: Das Auto mit TDI
|
Ależ brzydkie jest to Lambo. Trudno uwierzyć, że firma, która wypuściła takie cuda jak: Miura, Countach, Diablo i Gallardo mogła spłodzić taką paskudę.
_________________ Old Opels never die!!! Opel - Wir lieben autos Od dużej pojemności lepsza jest tylko jeszcze większa pojemność - A. Opel 08.2007 - 08.2010 - '93 Opel Vectra GT - Rost In Peace ;(
|
Sob, 20.03.2004, 12:00 |
|
|
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Czw, 24.08.2006, 13:58 |
|
|
Wilu
Postów: 22089
|
_________________ https://www.instagram.com/Piotr.w.fotografia/
|
Czw, 24.08.2006, 14:04 |
|
|
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Sob, 27.10.2007, 17:06 |
|
|
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
Re: Lamborghini 350 GT
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Śro, 28.01.2009, 23:50 |
|
|
Emer
Postów: 1832 Miejscowość: SG
Samochód: 323F (BJ)
|
Re:
lordzofmafia napisał(a): AleĹĽ brzydkie jest to Lambo. Trudno uwierzyć, ĹĽe firma, ktĂłra wypuĹ›ciĹ‚a takie cuda jak: Miura, Countach, Diablo i Gallardo mogĹ‚a spĹ‚odzić takÄ… paskudÄ™. Pewnie gdyby w 1964 wiedzieli, ĹĽe takie cuda bÄ™dÄ… produkowali, nigdy nie odwaĹĽyli by siÄ™ tego 350GT wypuĹ›cić ChĹ‚opie, to byĹ‚y inne czasy, inne wzornictwo, inne gusta. Jak w ogĂłle moĹĽna porĂłwnywać te auta WracajÄ…c co tematu, moĹĽe faktycznie te przednie auta trochÄ™ psujÄ… ogĂłlne wraĹĽenie, ale mimo to bardzo mi siÄ™ podoba. Widać lekkie inspiracje E-Type'm.
_________________ <--- To było moje autko - Cadillac De Ville '92; 4.9L V8...
|
Czw, 29.01.2009, 7:32 |
|
|
fabio36
Postów: 55 Miejscowość: 3City/Killarney
Samochód: Astra Coupe Bertone
|
Re: Lamborghini 350 GT
Dokładnie, takie były czasy i tak wyglądały ówczesne eksperymenty ze stylistyką. Teraz najwżniejsze dla mnie jest że to po prostu ciekawe auto.
|
Pon, 09.02.2009, 11:12 |
|
|
stratopolonez
Postów: 31
|
Re: Lamborghini 350 GT
No fakt mocno eksperymentalny wygląd I cena niezbyt kusząca, 250 000 euro Jak by ktoś się skusił to jest do kupienia tutaj
|
Pią, 13.02.2009, 14:01 |
|
|
halosza
Postów: 987
Samochód: RWD
|
Re: Lamborghini 350 GT
Mnie linia boczna się podoba, tył ujdzie, ale te lampy z przodu... Lipa, ale jak już ktoś powiedział: inne czasy.
_________________ Motorized - blog dla zmotoryzowanych
|
Sob, 14.03.2009, 19:26 |
|
|
lordzofmafia
Postów: 6258 Miejscowość: Racibórz - Wawa
Samochód: Das Auto mit TDI
|
Re: Re:
Emer napisał(a): Pewnie gdyby w 1964 wiedzieli, ĹĽe takie cuda bÄ™dÄ… produkowali, nigdy nie odwaĹĽyli by siÄ™ tego 350GT wypuĹ›cić ChĹ‚opie, to byĹ‚y inne czasy, inne wzornictwo, inne gusta. Jak w ogĂłle moĹĽna porĂłwnywać te auta WracajÄ…c co tematu, moĹĽe faktycznie te przednie auta trochÄ™ psujÄ… ogĂłlne wraĹĽenie, ale mimo to bardzo mi siÄ™ podoba. Widać lekkie inspiracje E-Type'm. W 1964r. jeĹşdziĹ‚o mnĂłstwo Ĺ‚adniejszych aut od tego Nie porĂłwnujÄ™ ze sobÄ… konkretnych modeli Lamborghini, tylko stwierdzam, ĹĽe w beczce miodu przytrafiĹ‚a siÄ™ Ĺ‚yĹĽka dziekciu. Poza tym, o gustach siÄ™ nie dyskutuje
_________________ Old Opels never die!!! Opel - Wir lieben autos Od dużej pojemności lepsza jest tylko jeszcze większa pojemność - A. Opel 08.2007 - 08.2010 - '93 Opel Vectra GT - Rost In Peace ;(
|
Nie, 15.03.2009, 20:44 |
|
|
oldtimer 125p
Postów: 149 Miejscowość: Kraków
|
Re: Lamborghini 350 GT
Nie nam oceniac wyglÄ…d to poprostu Lambo Jakie jest to jest ale Lambo i klasyczne linie tamtych lat jak slusznie ktos zauwazyl troche traci e-typem
_________________ 8 dnia Bóg stworzył Fiata 125p FSO FOREVER !!!!!
|
Śro, 19.08.2009, 12:15 |
|
|
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
Re: Lamborghini 350 GT
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Nie, 08.08.2010, 11:00 |
|
|
kulikowski
Postów: 7507 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Lamborghini 350 GT
ad. 1964 Lamborghini 350 GT AmazingClassicCars.com Wikipedia.org Goodingco.com Flickr.com ClassicCarCatalogue.com FindBlueprints.com Cytuj: Lamborghini 350 GT to pierwszy produkcyjny samochód Lamborghini wystawiony w 1964 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie.
Zaprezentowany w 1963 model 350 GTV wzbudził spore zainteresowanie widzów podczas turyńskiej wystawy samochodowej. Jednak był to tylko prototyp, który miał spowodować, aby o firmie Lamborghini zaczęli mówić bogaci ludzie znudzeni Ferrari. I tak się stało. W pół roku po prezentacji 350 GTV firma Automobili Lamborghini zaprezentowała swój drugi samochód, który w przeciwieństwie do swojego poprzednika był przeznaczony do produkcji seryjnej. 350 GT miał swoją premierę podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie 1964. Samochód wykorzystuje silnik i znaczną część podwozia od 350 GTV, natomiast nadwozie zaprojektowano od nowa. Lamborghini w owych latach dysponowało marnymi mocami produkcyjnymi, dlatego też zbudowanie nadwozia oraz struktury nośnej zlecono zewnętrznym firmom.
Samochód opiera się na stalowej ramie, niemal identycznej z ramą 350 GTV. Jedyna różnica to wydłużony o 10 cm rozstaw osi. Za nadwozie 350 GT odpowiadała firma Carrozzeria Touring z Mediolanu. Jej szef Bianchi Anderloni był wynalazcą technologii Superleggera (wł. superlekka), która jak sama nazwa mówi umożliwiała budowanie lekkich i bardzo sztywnych nadwozi samochodowych. Tę technologię zastosowano w opisywanym Lamborghini. Nadwozie składało się z pajęczyny zespawanych ze sobą aluminiowych rurek, do których ściśle przylegają przyspawane płaty cienkiej jak papier blachy aluminiowej. Mierzący nieco ponad 4,5 metra długości i zawierający silnik V12 samochód ważył tylko niewiele ponad tonę!
Nadwozie 350 GT prezentuje się nieco spokojniej niż 350 GTV i bardziej elegancko. Wszystkie ostre linie ustąpiły miejsca zaokrąglonym kształtom, pozbyto się zbędnych chromowanych ozdobników, a nietypowe otwierane światła zastąpiono bardziej klasycznymi. Na swoim miejscu pozostały szprychowe felgi i chromowane zderzaki. Wnętrze można zaliczyć do ekstraklasy tamtych lat; jest przestronne i wykończone morzem skóry. W poszczególnych egzemplarzach można odnaleźć wykończenia z drewna lub aluminium. Początkowe egzemplarze 350 GT mieściły 3 osoby. Z tyłu, pośrodku wygospodarowano miejsce na fotel dla pasażera. W późniejszych modelach zastąpiono go półką na torby podróżne, mimo to, niezależnie od wersji bagażnik oferował 240 L pojemności.
W czasie produkcji samochód nieznacznie ewoluował. Zmieniono m.in. zderzaki oraz grill i kilka drobnych szczegółów. W początkowych egzemplarzach byk w logo znajdował się na biało-czerwonym tle, które później zmieniono na czarne i tak pozostało do dzisiaj. Do napędu 350 GT wykorzystano silnik V12 projektu Giotto Bizzarriniego, który wcześniej pracował pod maską 350 GTV. W stosunku do prototypu moc została obniżona do 206 kW (280 KM), co poprawiło żywotność jednostki. Aby silnik zmieścił się pod nisko przebiegającą maską zastosowano gaźniki montowane po bokach bloku, ponadto inżynierowie zrezygnowali ze stosowania suchej miski olejowej na rzecz tradycyjnej, mokrej. Do przeniesienia napędu służy 5-biegowa skrzynia ZF oraz tzw. "szpera".
350 GT został wyprodukowany w 135 egzemplarzach. Na jego bazie powstał bardzo udany, 4-osobowy model 400 GT 2+2, natomiast silnik V12 po nieznacznych przeróbkach napędzał samochody Lamborghini przez następnych kilkanaście lat. Obecne ceny kolekcjonerskich egzemplarzy 350 GT sięgają 100 tysięcy dolarów.
Dane techniczne Producent: Lamborghini, Bolonia, Włochy Projektant: Carrozzeria Touring Superleggera Zaprezentowany: Marzec 1964 Okres produkcji: 1964–1966 Wyprodukowanych: 135 szt. Następca: Lamborghini 400 GT Typy nadwozia: 2-drzwiowe coupé Liczba miejsc: 2 Silnik: benzynowy, wolnossący, widlasty, 12-cylindrowy, DOHC, 2 zawory na cylinder, chłodzony cieczą Układ zasilania: sześć gaźników dwugardzielowych Weber 40 DCOE Pojemność skokowa: 3458 cm³ Średnica cylindra: 76,00 mm Skok tłoka: 61,00 mm Moc maksymalna: 270 KM przy 6500 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 327 Nm przy 4500 obr./min Stopień sprężania: 9,0 Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna Napęd: tylny Długość: 4620 mm Szerokość: 1730 mm Wysokość: 1220 mm Rozstaw osi: 2550 mm Masa własna: 1297 kg Prędkość maksymalna: 233 km/h Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,4 s Czas przejazdu pierwszych 400 m: 15,2 s Czas przejazdu pierwszego kilometra: 27,2 s (C) AmazingClassicCars.com Wikipedia.org Goodingco.com Flickr.com ClassicCarCatalogue.com FindBlueprints.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Nie, 27.08.2023, 23:31 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 14 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |