|
|
Obecny czas: Czw, 18.04.2024, 18:37
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Wilu
Postów: 22089
|
Citroën Traction-Avant
_________________ https://www.instagram.com/Piotr.w.fotografia/
|
Pon, 19.09.2005, 11:48 |
|
|
-=Sadek=-
Postów: 3539 Miejscowość: Rzeszów
|
mam takiego w 1:24
widziałem takie 2 - 1 na rajdzie a 2 śmiga po Rzeszowie... bardzo mi sie podoba
_________________ ^^
|
Pon, 19.09.2005, 12:29 |
|
|
Guerrillero
Postów: 2290 Miejscowość: Wrocław
|
Pierwszy seryjny samochód z napęden na przód. Podobno był bardzo lubiany przez gangsterów.
_________________ HLVS!
|
Pon, 19.09.2005, 14:16 |
|
|
Wilu
Postów: 22089
|
Guerrillero napisał(a): Podobno byĹ‚ bardzo lubiany przez gangsterĂłw.
Ciekawe dlaczego
Mnie sie to auto bardzo podoba
_________________ https://www.instagram.com/Piotr.w.fotografia/
|
Pon, 19.09.2005, 22:17 |
|
|
lordzofmafia
Postów: 6258 Miejscowość: Racibórz - Wawa
Samochód: Das Auto mit TDI
|
Wilu napisał(a): Guerrillero napisał(a): Podobno byĹ‚ bardzo lubiany przez gangsterĂłw. Ciekawe dlaczego
Bo był szybki i nieźle się prowadził więc łatwo było uciekać policji
Też mi się podoba, ma świetną linię.
_________________ Old Opels never die!!! Opel - Wir lieben autos Od dużej pojemności lepsza jest tylko jeszcze większa pojemność - A. Opel 08.2007 - 08.2010 - '93 Opel Vectra GT - Rost In Peace ;(
|
Pon, 19.09.2005, 22:40 |
|
|
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
Widziałem go kilka razy i to mi się w nim podoba , że moge go od czasu do czasu zobaczyć A na serio taki troche nienaturalnie wydłużony Ale piękny
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Wto, 20.09.2005, 8:21 |
|
|
Grześq
Postów: 663 Miejscowość: Szczecin
|
-=Sadek=- napisał(a): mam takiego w 1:24
no ja też mam i muszę powiedzieć, że szalenie mi się podoba, widziałem go na żywo w muzeum motoryzacji w Poznaniu, po prostu cudo
_________________ o gustach się nie dyskutuje... i bardzo dobrze, bo ja czasami mam spaczony gust
|
Śro, 21.09.2005, 11:11 |
|
|
kornol
Postów: 609 Miejscowość: Jasło
Samochód: AR GTV
|
Guerrillero napisał(a): Podobno byĹ‚ bardzo lubiany przez gangsterĂłw
hmm, jak go widze to mi się przypominają te filmy z Alem Capone, obrabują bank i uciekają dokładnie w takich samochodach.
Fajnie wyglÄ…da.
_________________ Burn rubber,not your soul...
|
Śro, 21.09.2005, 13:21 |
|
|
kulikowski
Postów: 7456 Miejscowość: Warszawa
|
Re: 1934-1957 Citroën Traction-Avant (7/11/15/19)
Producent: SA André Citroën, Paryż, Francja (C) Polskajazda.pl (C) Flickr.com (C) Vehiculoshistoricos.com (C) Carfolio.com (C) Autogallery.org.ru Cytuj: Citroen był pierwszym samochodem z napędem przednim produkowanym we Francji masowo. Prototyp Citroen Traction-avant został zaprezentowany publicznie po raz pierwszy w 1934 r pod typowym oznaczeniem 7, z silnikiem o pojemności 1300 cm3. Samochód o metalowym aerodynamicznym nadwoziu, zaprojektowany przez amerykańskich inżynierów, był całkowicie inny, niż wszystkie dotychczasowe modele. Pokaz modelu bez tradycyjnych już stopni stał się nadzwyczajnym wydarzeniem.
Mimo dobrego zbytu modelu 7 Andre Citroen zażądał od konstruktorów, aby „przecięli siódemkę wzdłuż i poszerzyli ją o 12 cm". Prototyp miał być gotów w ciągu 2 miesięcy. I rzeczywiście już w lipcu 1934 r. ukazał się nowy model 11 Pierwsza seria miała jeszcze silnik o pojemności 1300 cm3, osiągający moc zaledwie 23,5 kW (32 KM), co przy ważącej 1000 kg limuzynie było bardzo mało. Dlatego jesienią ukazała się druga seria z silnikiem o pojemności 26,5 kW (36 KM) i następnie trzecia z silnikiem o pojemności 1911 cm3 i mocy 34 kW (46 KM). Dopiero ta ostatnia seria przyniosła marce sukces, trwający nieprzerwanie do 1957 r., kiedy wyprodukowano ostatnią sztukę tego modelu.
Samochód posiadał kilka nowatorskich rozwiązań konstrukcyjnych, o których warto wspomnieć. Cały agregat, silnik-sprzęgło-skrzynia biegów, przymocowany długimi śrubami do ramy, można było wyjąć naraz, co ułatwiało pracę w warsztacie naprawczym. Rama płytowa była połączona na stałe z nadwoziem. Resorowanie odbywało się za pomocą drążków skrętnych, opatentowanych na krótko przedtem przez F. Porscha. Koła przednie miały już niezależne zawieszenie. Samochód posiadał wydłużony kształt z nisko położonym punktem ciężkości, co gwarantowało doskonałą stabilność na drodze.
Dzięki swoim znakomitym własnościom jezdnym citroen 11 był samochodem bardzo popularnym wśród gangsterów, nazywano go nawet limuzyną gangsterów.
Citroen 11 produkowano głównie jako 4-drzwiową limuzynę, wykonano kilka tylko egzemplarzy typu roadster i coupe, które są dzisiaj uważane przez kolekcjonerów starych samochodów za unikaty. Cytuj: Citroën Traction Avant (7/11/15/19) - model samochodu osobowego z przednim napędem produkowanego przez firmę Citroën w latach 1934-1957.
Citroen Traction Avant od momentu premiery w 1934 roku na salonie motoryzacyjnym w Paryżu (główna produkcja auta odbywała się na Quai de Javel w Paryżu), wywołał zachwyt innowacyjnością rozwiązań technicznych w tym aucie. Było to pierwsze auto z przednim napędem (Traction Avant - z fr. znaczy przedni napęd), samonośne nadwozie zbudowane na płycie ramowej, niezależne zawieszenie kół (według projektu Ferdynanda Porsche), hamulce hydrauliczne wszystkich kół, samonastawny silnik. Projekt nadwozia Traction Avant'a nie został narysowany ale pierwotnie został wyrzeźbiony w glinie przez słynnego rzeźbiarza Flaminio Bertoniego.
Auto dzięki przedniemu napędowi i świetnemu rozkładowi masy (obniżenie środka ciężkości przez posadowienie niżej foteli, przesunięcie silnika pod samą szybę czołową a skrzyni biegów do przodu), miało świetne trzymanie i prowadzenie w zakrętach. W mieście było niedoścignione i nawet duże ośmiocylindrowe samochody nie mogły go dogonić gdyż musiały na zakrętach mocno zwalniać. Auto wykorzystywane było przez gangsterów (stąd znane jest w Europie jako Gangstalimuzine), potem także policję i Służby Państwowe, w tym po II wojnie przez polskie Ministerstwo Bezpieczeństwa Publicznego (SB).
Model ten był budowany do 1957 roku z kilkoma rodzajami silników i w kilku odmianach nadwozia. Wersje silnika:
Model 7CV o pojemności 1303 cm³. Model 11CV o pojemności 1911 cm³ Model 15CV z sześcioma cylindrami o pojemności 2867 cm³. Wersje nadwoziowe:
Coupe B Normale (oznaczane jako B lub BN) - nadwozie standardowe typu Berline B Legere (oznaczane jako BL) - nadwozie berline troszkę zmniejszone od BN - najpopularniejsze nadwozie Familiare - nadwozie Berline zwiększone od wersji BN - charakterystyczna trzecia szybka boczna, często z rozkładanym trzecim rzędem siedzeń z podłogi pomiędzy fotelami kierowcy i kanapą tylną. Commerciale - Rozmiarowo wersja podobna do Familiare ale pierwszy produkowany hatchback, tylna klapa otwierana razem z szybą.
Dane techniczne: Okres produkcji: 1934- 1957 Nadwozie: samonośne, stalowe, 4-drzwiowe sedan (przednie drzwi otwierane pod prąd) lub 2-drzwiowe coupé, 5-miejscowe; maska silnika podnoszona do góry z dwóch stron; zamykany bagażnik z tyłu pojazdu; do 1952 koło zapasowe w specjalnej pokrywie klapy, po 1952 roku kufer z kołem zapasowym umieszczonym pod pokrywą. Długość: 4150 mm Szerokość: 1680 mm Wysokość: 1540 mm Rozstaw osi: 2909 mm Rozstaw kół przednich: 1370 mm Rozstaw kół tylnych: 1350 mm Masa własna: 1060-1088 kg Masa dopuszczalna: 1500 kg Silnik: górnozaworowy z zapłonem iskrowym, gaźnikowy, 4-suwowy, 4-cylindrowy (1,3 L / 1,5 L / 1,6 L / 1,9 L) lub 6-cylindrowy (2,9 L), umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu (centralnie za przednią osią); blok silnika i głowica żeliwne; wymienne tuleje cylindrowe, silnik chłodzony cieczą z obiegiem wymuszonym pompą wodną; Pojemność skokowa: 1911 cm³ (silnik 1,9 L) Średnica cylindra: 78 mm (silnik 1,9 L) Skok tłoka: 100 mm (silnik 1,9 L) Moc maksymalna: 41,2 kW (56 KM) przy 4000 obr./min. (silnik 1,9 L) Skrzynia biegów: 3-biegowa manualna + wsteczny (biegi: 2 i 3 synchronizowane) Rodzaj napędu: przedni; napęd z silnika przenoszony przez suche, jednotarczowe sprzęgło na skrzynię biegów umieszczoną przed silnikiem Prędkość maksymalna: 115 km/h (silnik 1,9 L) Zużycie paliwa: 12 dm3/100 km (silnik 1,9 L) Hamulce: hydrauliczne, bębnowe, bez wspomagania, działający na 4 koła; mechaniczny hamulec ręczny działający na koła tylne Układ kierowniczy: przekładnia zębatkowa bez wspomagania działająca na koła przednie Instalacja elektryczna: 6V; dwie elektryczne wycieraczki szyb (z opcją ręcznego użytku lewej wycieraczki) (C) Polskajazda.pl, Flickr.com, Vehiculoshistoricos.com, Carfolio.com, Autogallery.org.ru, Stare samochody; Wydawnictwo "Sport i Turystyka", Warszawa, 1981, JELEŠW., SZANTER W. - Kolekcja samochodów; Wydawnictwo Harcerskie "Horyzonty", Warszawa, 1976, Wikipedia, Stare-samochody.eu BTW nie był pierwszym samochodem z przednim napędem - poprzedziły go 1927 Miller 91, 1929 Cord L29, 1931 DKW F1.
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Sob, 30.10.2010, 20:48 |
|
|
Ecnelis
Postów: 116 Miejscowość: Warszawa
Samochód: Lancia κ Coupe 2.0t
|
Re: Citroën Traction-Avant
_________________ NAJSZYBSZE SAMOCHODY ŚWIATA / TOP GEAR
|
Pią, 16.05.2014, 10:30 |
|
|
kulikowski
Postów: 7456 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Citroën Traction-Avant
FILM:http://www.youtube.com/watch?v=BoBThZOafZc(C) Citroën Polska via Facebook Youtube.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Śro, 24.09.2014, 2:30 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |