Obecny czas: Pią, 22.09.2017, 5:18




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 
Reklama 

Ford GT40 Mk1/Mk2/Mk3/Mk4 
Autor Wiadomość
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23417
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post Ford GT40 Mk1/Mk2/Mk3/Mk4
1964 Ford GT40 Mk1
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

1966 Ford GT40 Mk2
Image
Image
Image
Image
Image

1966 Ford GT40 Mk3
Image Image Image Image Image Image Image

1967 Ford GT40 Mk4
Image
Image
Image
Image
Image

Źródło: fast-autos.net

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Ostatnio edytowany przez Kobi, Śro, 05.07.2006, 20:26, edytowano w sumie 1 raz

Pią, 26.03.2004, 23:37
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 6263
Miejscowość: Racibórz - Wawa
Samochód: Das Auto mit TDI
Post 
MkI i MkII są za****e. Późniejsze wersje są brzydsze.

_________________
Old Opels never die!!!
Opel - Wir lieben autos
Od dużej pojemności lepsza jest tylko jeszcze większa pojemność - A. Opel
08.2007 - 08.2010 - '93 Opel Vectra GT - Rost In Peace ;(


Sob, 27.03.2004, 0:13
Profil
Administrator
Awatar użytkownika

Postów: 4179
Miejscowość: Łódź
Samochód: Rover 75 V6
Post 
Hi!

Absolutnie siÄ™ z TobÄ… zgadzam... moĹĽe nawet powiem ĹĽe nie "brzydsze" ale po prostu "brzydkie" :D

t.m.

_________________
Rover 75 V6 & other...


Sob, 27.03.2004, 9:20
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23417
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post 
Czarno białe zdjęcia rządzą :P

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Sob, 27.03.2004, 11:34
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 22086
Miejscowość: Stavanger. Norway
Post 
Ford GT40 race car in Le Mans winning colours



Image Image Image

(C) allcarwallpapers

_________________
Follow me -> https://www.facebook.com/piotrekvilk


Śro, 05.07.2006, 19:24
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5383
Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
Samochód: Bravo T-Jet
Post 
Mnie nie działają fotki :(

_________________
Alfa Romeo
Fabricca Italiana Automobili Torino

Fan włoskich samochodów od zawsze na zawsze


Śro, 05.07.2006, 19:28
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 8927
Miejscowość: ignorant motoryzacji
Samochód: hiszpański szajs
Post 
Grzyws napisał(a):
Mnie nie działają fotki :(


no pierwsze nic dziwnego .. po 2 latach mogły zdechnąć ...

p.s. fajnie do czasu do czasu popatrzeć na tą świetną wyścigówę ... szczegolnie w tym Le Mans'owym wydaniu

_________________
instalacje elektryczne bielsko-biała Czysciwo Bielsko pralnia dywanów puławy Domy Mieszkalne Pościel dla dzieci fan alfa romeo na wieki Moderator też człowiek - nabija posty i trolluje i ch*j


Śro, 05.07.2006, 19:39
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 22086
Miejscowość: Stavanger. Norway
Post 
Grzyws napisał(a):
Mnie nie działają fotki :(


Moga nie działaś, ponieważ jakoś rok temuu witryna fast-autos przeszła modernizację i od tego czasu nie da się linkowac foten na forum :/

_________________
Follow me -> https://www.facebook.com/piotrekvilk


Śro, 05.07.2006, 19:51
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2501
Miejscowość: Gdynia
Post 
Bardzo piękny samochód, szkoda, że tylko na tor i wypruty ze wszelkich udogodnień - mogłaby powstać wersja drogowa :wink: . Poza tym szkoda, że taki mały jest - z trudem zmieściłbym się do środka :lol: .

_________________
Primusville


Śro, 05.07.2006, 19:54
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23417
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post 
Wilu napisał(a):
Moga nie działaś, ponieważ jakoś rok temuu witryna fast-autos przeszła modernizację i od tego czasu nie da się linkowac foten na forum


Galeria odświeżona :mryellow: MK3 w minaiturkach bo są nieregulaminowego rozmiarów więc mam nadzieje, że się nikt nie będzie czepiał ;) Tego nawet nie wiedziałem, że nie da się linkować fotek :lol: :? :roll: Jak będe miał czas i chęci to będe odświeżał galerie z fast-autos choć z tego co widze niektórych fot tam brakuje, niektóre nowe są, istny misz-masz.

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Śro, 05.07.2006, 20:28
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5383
Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
Samochód: Bravo T-Jet
Post 
Już wszystko u mnie śmiga :)


Najlepiej wyląda MK2. To naprawde świetne auta taka prawdziwa wyścigówga.

_________________
Alfa Romeo
Fabricca Italiana Automobili Torino

Fan włoskich samochodów od zawsze na zawsze


Śro, 05.07.2006, 20:33
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3978
Miejscowość: Pomorze
Samochód: Opel Astra G Caravan
Post 
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

źródło: news.caradisiac


Śro, 12.12.2007, 13:47
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 4102
Miejscowość: Jelenia Góra
Samochód: Nadal ich za mało..
Post 
To boski wóz. Samochód marzeń. Jednak jego IV generacja już mnie nie zachwyca... Za bardzo wyścigowy :P

_________________
S T A N C E | W O R K S


Śro, 12.12.2007, 19:57
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3978
Miejscowość: Pomorze
Samochód: Opel Astra G Caravan
Post Re: Ford GT40 Mk1/Mk2/Mk3/Mk4
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

news.caradisiac


Pon, 18.02.2008, 0:31
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1522
Post Re: Ford GT40 Mk1/Mk2/Mk3/Mk4
Coś wspaniałego! Piękny i doskonały technicznie, geniusz inżynierii i cudowna stylistyka! Pokonał w swoich czasach Ferrari! Wspaniałe maszyny!


Nie, 02.03.2008, 23:56
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5845
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Ford GT40 Mk1/Mk2/Mk3/Mk4
1968:
Image
Image
Image
Image
Image
Image

FILM:
Image


(C) Conceptcarz.com
Autoblog.com
Thegarageblog.com
Autocentrum.pl
Motokiller.pl
Youtube.com


Czw, 24.01.2013, 2:16
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5845
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Ford GT40 Mk1/Mk2/Mk3/Mk4
1967
Image
Image
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Cytuj:
Ford GT40 – supersamochód produkowany przez Ford Motor Company zaprezentowany w 1964 roku w Nowym Jorku. Czterokrotny zwycięzca wyścigu Le Mans w latach 1966 (pierwsze, drugie i trzecie miejsce), 1967 (pierwsze i czwarte), 1968 i 1969 (pierwsze i trzecie). Jego nazwa pochodzi od "Grand Touring" i 40 cali wysokości, stąd GT i 40. Wybudowano go, żeby przełamać hegemonię Ferrari w wyścigach samochodowych (który wygrał Le Mans sześć razy z rzędu w latach 1960-1965). Prędkość maksymalna wyścigowej wersji wynosi 327 km/h.

Na początku lat 60. w wyścigach dominowały samochody Ferrari. Właściciel Ford Motor Company Henry Ford II postanowił zaistnieć w samochodach sportowych. W tym celu starał się wykupić Ferrari za 16 milionów dolarów. Enzo Ferrari najpierw wyraził zgodę, jednak w trakcie finalizacji transakcji wycofał się. Ford postanowił pokonać Ferrari na torze wyścigowym. Dotarły do niego projekty prototypu o nazwie Lola GT (startował w Le Mans w 1963 r., ale nie ukończył zawodów z powodu awarii) Erica Broadleya z firmy Lola Racing Cars. Główny konstruktor firmy Lola Eric Broadley rozpoczął prace nad nowym wozem pod kierunkiem Johna Wyera, byłego szefa Aston Martina. Już kilka miesięcy później opływowe coupe zamieniło się w potężnego Forda GT40.

W ciągu całej kariery wyprodukowano jedynie 146 sztuk modelu GT40. Nic dziwnego, że stał się on obiektem pożądania wielu miłośników motoryzacji. Po zakończeniu produkcji wiele firm produkowało bardziej lub mniej udane jego repliki.

Wersje
Mark I
Mark I jest oryginalną wersją GT40. Pierwsze prototypy były napędzane silnikiem V8 o pojemności 4.3 litra, jednak modele produkcyjne miał już pojemność 4.7 litra, silniki pochodziły z popularnego Forda Mustanga. Pięć modeli prototypowych było roadsterami, wliczając to Forda X-1. Wykorzystane zostały skrzynie biegów: Hewland LG500 a w ostatnich modelach automatyczne skrzynie biegów. Zmodyfikowany do wersji Mark II, który był napędzany 7-litrowym silnikiem V8. Model ten posiadał 4-biegową przekładnię Kar Kraft. Samochód zwyciężył 12-godzinnym w wyścigu na torze Sebring.

Mark II
Mark II był napędzany 7-litrowym silnikiem V8 pochodzącym z Forda Galaxie.

Na wyścig na torze Daytona silniki przygotowała firma Mercury, jeden z oddziałów Forda. Z tego z powodu awarii odpadły wszystkie Mark II, co gorsza dla Forda, zespół Ferrari zajął całe podium w tym wyścigu.

Mark III
Mark III jest wersją drogową Forda GT40. Samochód ten posiadał cztery światła przednie, tył został poszerzony aby zapewnić miejsce bagażowe. Napędzała go jednostka o mniejszej pojemności i mocy niż Mark II (4.7-litrowe V8 o mocy 335 koni mechanicznych).

J-Car
Prace nad pierwszym J-Car zostały ukończone w marcu 1966 i od razu ustanowił najlepszy czas okrążenia na torze w Le Mans. Ważył on 1210 kilogramów, i był lżejszy od wersji Mark II o 140 kilogramów. Zbudowano drugi model J-Car, który miał wystartować na torze Riverside, za kierownicą którego miał usiąść Ken Miles, jednak podczas tego wyścigu auto to wpadło w poślizg na najszybszej części toru. Podwozie o strukturze "honeycomb" złamało się w trakcie uderzenia, pojazd stanął w płomieniach, a Ken Miles zginął w wypadku. Stwierdzono, że unikalna aerodynamika samochodu o charakterystyce podobnej do vana unosiła ten samochód przy większych prędkościach. Na bazie tej modelu J-Car powstały dwie inne wersje: Mark IV oraz G7A.

Mark IV
Wersja Mark IV została opracowana na bazie modelu J-Car. Napędzana była takim samym co w modelu J-Car 7-litrowym V8. Wersja ta brała udział tylko w dwóch wyścigach, na torach Sebring i Le Mans. Oba te wyścigi wygrał Mark IV. Powstało 6 sztuk tej wersji GT40.

G7A
Ford G7A był samochodem serii CanAm. Zbudowany w 1969 roku na bazie modelu J-Car.

Nadwozie: wykonane z włókna szkalnego, 3-drzwiowe coupe
Silnik: V8, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa: 4736 ccm
układ zasilania: gaźnik, wolnossący
Średnica cylindra: 103 mm
Skok tłoka: 73 mm
Stopień sprężania: 10,9:1
Moc maksymalna: 310 KM (228 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 446 Nm przy 4200 obr/min
Skrzynia biegów: manualna 5-biegowa
Rodzaj napędu: silnik umieszczony pomiędzy osiami pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 4293 mm
Szerokość: 1779 mm
Wysokość: 1029 mm
Rozstaw osi: 2420 mm
Rozstaw kół przednich: 1372 mm
Rozstaw kół tylnych: 1372 mm
Masa własna: 998 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 105,5 l


(C) Histomobile.com
Advrider.com
Conceptcarz.com


Śro, 13.02.2013, 0:14
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 116
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Lancia κ Coupe 2.0t
Post Re: Ford GT40 Mk1/Mk2/Mk3/Mk4
W tym roku mija dokładnie pięćdziesiąt lat od pierwszej wygranej Forda GT40 w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, a w połowie czerwca w Le Mans wystartuje zupełnie GT zupełnie nowej generacji. Specjalnie z tej okazji powstała publikacja pod tytułem "Ford GT: Le Mans 1966-2016", którą można pobrać pod linkiem poniżej w formie ebooka.

Image

_________________
NAJSZYBSZE SAMOCHODY ŚWIATA / TOP GEAR


Wto, 17.05.2016, 6:24
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Reklama 

Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Yahoo [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2015 Tomasz Malatyński






Tylna belka - Peugeot CitroenSzyby samochodoweCiężarówkiForum motoryzacyjne autoGALERIA.plogłoszeniaSklep z częściami - MotoCentrum.plNova Auto Serwiseuromaster-makowski.plklimatyzacja daikin • Tworzenie stron internetowych: wedzinski.com