Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne
https://www.samochodyswiata.pl/

Made in Poland - STAR.
https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=20&t=15118
Strona 1 z 2

Autor:  offloldowiec [ Nie, 17.09.2006, 14:38 ]
Temat postu:  Made in Poland - STAR.

Tak mnie wzielo zeby cos napisac o jakze przeciez waznym samochodzie dla polski. Moj tato, mial 266 i sentyment pozostal:)
Star 66.

- Pierwsze prototypy tej terenowej ciezarowki powstaly w 1953r. Po licznych wpadkach zwiazanych z choroba wieku dziciecego seryjna produkcje rozpoczeto w 1958r. Byl to samochod w pelni terenowy, wyposazony w naped 6x6, skrzynie rozdzielcza, wyciagarke, blokady(tylne mosty).

Star 660.

- Kolejny etap w produkcji polskich ciezarowek terenowych byl Star 660. Produkcje seryjna rozpoczeto w 1965r. W stosunku do 66 mial wieksza moc, calkowicie synchronizowana skrzynia biegow, inne zawieszenie przednie, urzadzenie do zmiany cisnienia w kolach :shock: :shock: , podcisnieniowe urzadzenie wspomagania ukladu hamulcowego, wodoszczelna i ekranowana instalacje elsktryczna, pozwalajaca na glebokie brodzenie.
Uzywany byl takze jako Papa-mobile podczas wizyty Jana Pawla II.

Star 266

- Od 1968r. trwaly prace nad nad rodzina Starow serii 200. Wykonano 11 prototypow modelu 266, ktore katowano w terenie. W 1972r. rozpoczeto produkcje. Byla to ciezarowka terenowa o sredniej ladownosci. Stworzono uniwersalny samochod, ktory rownie dobrze radzil sobie w mrozach Rosji jak i na pustyni. 266 wyposazony Byl w szesciocylindrowa rzedowke z zaplonem samoczynnym o pojemnosci skokowej 6842 ccm i mocy 110,2 KW (150 KM).
Naped 6x6, skrzynia rozdzielcza, blokady, wspomaganie kierownicy, wyciagarka, wodoszczelna elektryka pozwalajaca na brodzenie do glebokosci 180 cm
:!: :shock:
W wojsku samochod ten uzywany byl do transportu zolnierzy, amunicji joko ruchome centrum dowodzenia, cysterna, straz pozarna, dzwigi.
Poczatkowo samochod ten wykorzystywany byl tylko przez wojsko, dopiero od lat 80. zaczely trafiac do cywila. Uczestnicy polskich wypraw naukowych na pustynie Gobi, w Himalaje i wszedzie indziej chwalili sobie Stary 660 i 266. W 1988r. przygotowano 2 Stary 266 do startow w Paryz - Dakar.
Stary 266 byly tez naszym towarowym hitem.
Star 266 to twarda terenowka. Standardowo przystosowany byl do pracy w zakresie temperatur od -40 C do +50 C :shock: , Zapyleniu do 1,5 g/cm3
i wilgotnosci wzglednej do 98%. Pokonywal teren o nachyleniu poprzecznym do 25 stopni i wzlduznym do 35.
Ostatni Star 266 opuscil fabryke w lutym 2001r. Wyprodukowano ogolem 26 523 egzemplarze.

Image

Zrodlo: podpieralem sie tekstem z AutoMoto.
Zdjecie: softland

Autor:  Globetrotter [ Nie, 17.09.2006, 14:56 ]
Temat postu: 

Hehe,moj stary takim wojskowym w drzewo załadował!!

Autor:  VW_Marcin [ Nie, 17.09.2006, 15:34 ]
Temat postu: 

Globetrotter napisał(a):
moj stary


mĂłj ojciec albo mĂłt tata
:? :?

Autor:  Grzyws [ Nie, 17.09.2006, 16:20 ]
Temat postu: 

To auto jest przykładem że Polskie ,,wynalazki,, są naprawdę bardzo dobre.
Świetny Star w moim mieście używają takiego służby wodociągowe. Samochód budzi respekt chodź by prześwitem który na żywo wygląda naprawdę okazale.

Autor:  HARNAŚ [ Nie, 17.09.2006, 17:25 ]
Temat postu: 

Globetrotter napisał(a):
Hehe,moj stary takim wojskowym w drzewo załadował!!

No i ? :roll:

Ile ja się ze swoim ojcem najeździłem nim w delegacje to głowa mała, miłe wspomnienia mam, całe szczęście że nadal nim jeździ :) w terenie radzi sobie znakomicie, jednak nie wszystko co polskie jest gówn*ane.

Autor:  johnus [ Nie, 17.09.2006, 18:40 ]
Temat postu: 

Jest to świetny samochód wiem bo mieszkam koło jednostki wojskowej w Tomaszowie Maz. (obok TM w Glinniku są powietrznodesantowe wojska też) i obie te jednostki są w iraku, STAR'y oczywiście też. STAR'a mieliśmy(1142) kiedyś wspominamy go dobrze chciaż taa kiedyś jadąc nocą z dwiema przyczepami zboża do naszego młyna zgubił... koło!! i cudem mu się udało wyhamować samochód i przyczepy dobrze że miały hamulce. Potem w nocy szukał w lesie koła. xD Stary są naprawdę dobre w TM mają na nich radiostacje, zwykłe burtowe, kuchnie polowe itd.

Autor:  johnus [ Nie, 17.09.2006, 18:41 ]
Temat postu: 

tata* tam zjadłem "a" jedno idę coś zjeść głodny jestem widocznie :lol:

Autor:  witek11 [ Nie, 17.09.2006, 19:04 ]
Temat postu: 

ladne bryczki te nasze stary..teraz star przejal po czesci MAN nie?

Autor:  Grzyws [ Nie, 17.09.2006, 19:05 ]
Temat postu: 

Man chyba całego go wchłonoł

Autor:  johnus [ Pon, 18.09.2006, 13:48 ]
Temat postu: 

calutkiego... wciÄ…gnÄ…Ĺ‚

Autor:  RR ltd Co. [ Pon, 18.09.2006, 13:58 ]
Temat postu: 

Star-266
To podstawowy samochód ciężarowy Wojska Polskiego opracowany przy współpracy Przyzakładowego Biura Konstrukcyjnego Fabryki Samochodów Ciężarowych w Starachowicach oraz Wojskowego Instytutu Techniki Pancernej i Samochodowej w Sulejówku prace te rozpoczęto pod koniec lat sześćdziesiątych, a produkcję uruchomiono w 1973 roku w Starachowicach
- Liczba miejsc w kabinie: 2
- Układ jezdny: 6x6
- Masa własna: 7420 kg
- Ładowność maksymalna: 5000 kg (w terenie 3500 kg)
- Długość: 6,82 m Szerokość: 2,5 m Wysokość: 3,15 m
- Prześwit: 0,33 m Rozstaw kół: 2,004 m Rozstaw osi: 2,99 m + 1,24 m
- Prędkość maksymalna (na drodze): 86 km/h
- Pojemność zbiornika paliwa: 2x150 dm3
- Głębokość brodzenia: 1,8 m
- Typ i pojemność silnika: wysokoprężny, sześciocylindrowy, S-359; 6,842 dm3
Moc silnika: 110 kW (150 KM) przy 2800 obr./min
- Skrzynia biegów: sterowana ręcznie 55-45 (ZF);
5 biegĂłw do przodu (od drugiego do piÄ…tego - zsynchronizowane), 1 - wsteczny
- Sprzęgło: suche jednotarczowe
- Skrzynia rozdzielcza: dwuprzełożeniowa SR-380M
- Układ kierowniczy: z przekładnią kierowniczą śrubowo-kulkową ZF-80-60
ze wspo maganiem hydraulicznym Ĺšrednica zawracania: 17 m
- Zawieszenie : przĂłd –resory piĂłrowe i amortyzatory, tyĹ‚ – odwrĂłcone resory piĂłrowe i drÄ…ĹĽki reakcyjne
- Opony: 12.00x20
- Instalacja elektryczna: 12V, 24V,
Elementem nośnym Stara 266 jest rama podłużnicowa, nitowana, wykonana z blachy stalowej. Samochód napędzany jest przez sześciocylindrowy silnik wysokoprężny Star 359M, chłodzony cieczą, o pojemności 6842 cm i mocy 110 kW przy 2800 obr/min, maksymalny moment obrotowy 432 Nm przy 1800 obr/min. Pojemność zbiorników paliwa 2 x 150 l , za kabiną kosz na kanistry. Zasilanie i smarowanie silnika możliwe jest w skrajnych przechyłach samochodu. Sprzęgło tarczowe MFZ 362, z centralną sprężyną talerzową. Skrzynia biegów o 5 przełożeniach do przodu i 1 do tyłu - ZF S5-45, zsynchronizowana (biegi od drugiego do piątego), skrzynia rozdzielcza napędu typu SR-380M, dwubiegowa, mechaniczna, z możliwością włączania napędu przedniego mostu. Mosty napędowe jednostopniowe, z terenową blokadą mechanizmów różnicowych. Most przedni sztywny z odciążonymi półosiami i przegubami homkinetycznymi Brifield. Mosty środkowy i tylny sztywne z elektropneumatycznym włączaniem blokady mechanizmu różnicowego. Napęd przedniego mostu odłączany, pozostałych - stały. Zawieszenie samochodu na resorach piórowych półeliptycznych, amortyzatory hydrauliczne podwójnego działania (oś przednia) i drążki reakcyjne (oś środkowa i tylna). Koła pojedyncze z oponami o wymiarach 12.00- 20" z bieżnikiem terenowym. Średnica zawracania 17 m . Koło zapasowe umieszczono pionowo za kabiną załogi. Hamulce bębnowe z samoregulacją, dwuobwodowe, hydrauliczne ze sterowaniem pneumatycznym, hamulec postojowy ręczny - tarczowy na wale napędowym. Układ hamulcowy wyposażony jest w sygnalizację uszkodzeń. Układ kierowniczy z przekładnią śrubowo-kulkową ZF-80-60 wspomagany hydraulicznie.
(C) http://www.wojsko-polskie.pl


Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

(C) http://www.ratownictwo.org.pl
http://www.militarium.net
http://www.modelik.pl
http://www.motodemont.com.pl
wikimedia.org

Autor:  witek11 [ Pon, 18.09.2006, 16:20 ]
Temat postu: 

wytrzymale sa... :twisted: :twisted: :twisted:

Autor:  HARNAŚ [ Pon, 18.09.2006, 20:57 ]
Temat postu: 

O widzę Motodemont, byłem tam z ojcem w celu zostawienia starego egzemplarza 66 (do remontu) a po odbiór nówki sztuki :twisted:

Autor:  RR ltd Co. [ Czw, 13.12.2007, 12:41 ]
Temat postu: 

Może mnie ktoś oświeci, czy ten model jest jeszcze produkowany, bo znalazłem takie cudo: Star 266 Hibneryt
Image Image

Autor:  Szakall69 [ Pią, 14.12.2007, 14:36 ]
Temat postu: 

mam nadzieje ze za miesiac bede jezdzil jednym z tych wojskowych :lol: :lol:

Autor:  dister 5 [ Pią, 14.12.2007, 15:24 ]
Temat postu: 

piękne wozy 8) 8)
W moim miescie maja takiego stara 266 w strazy

Autor:  dister 5 [ Pią, 14.12.2007, 15:26 ]
Temat postu: 

P.S. Jak jezdzilem z kolega tym starem na akcje, to z zalem musze przyznac ze za wygodnie sie nim nie jezdzi :( :( :(

Autor:  fAZAN [ Pią, 14.12.2007, 16:55 ]
Temat postu: 

dister 5 napisał(a):
P.S. Jak jezdzilem z kolega tym starem na akcje, to z zalem musze przyznac ze za wygodnie sie nim nie jezdzi :( :( :(


Przejechać to TRy możesz na karuzeli a nie wozem Bojowym OSP :twisted:

Autor:  olokolo [ Pią, 14.12.2007, 23:43 ]
Temat postu: 

RR ltd Co. napisał(a):
Może mnie ktoś oświeci, czy ten model jest jeszcze produkowany, bo znalazłem takie cudo: Star 266 Hibneryt
[


Hmmm- jak wszystkie nowe Stary to jest produkowany w Austrii w zakladach Steyera ...
No coz - jest to przyklad wrescie pozadnie opracowanego gun-trucka - ma swoje wady, ale jest to cos na co czekaja nasi wojacy na misjach zagrabanicznych. Byle tylko wojowi starczylo kasy na takie wozy ... Bo swoja droga to nic nie zastapi porzadnego pancerza na porzadnym podwoziu ....

Autor:  Industrial [ Wto, 18.12.2007, 2:44 ]
Temat postu: 

Większość starów 266 w MON to są przebudowy stara rama, nowy silnik kabina zespoły napędowe. Ale dają rade jeździłem starym 266 po zajebistych wertepach (czołgowisko) niezła przygoda tylko że przepał wychodzi nieraz do 50 na 100km

Szakall69 ja bym na twoim miejscu sie tak nie cieszył nadzieją i w ogóle wakacje w mon ;P

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/