Obecny czas: Nie, 28.04.2024, 13:05




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 35 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Tatra 815 i 148 
Autor Wiadomość

Postów: 14
Post 
Papuga to nazywano Prage a obecnie pod markÄ… VOP. Wiecie po co sa te czerwone "grzybki" nad kierunkowskazami?


Śro, 25.10.2006, 21:09
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1182
Miejscowość: Oborniki Śląskie
Samochód: Renault Clio
Post 
mario84 napisał(a):
Papuga to nazywano Prage a obecnie pod markÄ… VOP.

U mnie zawsze nazywano takie Tatry "Papugami". A Tobie chodzi o jakÄ… PragÄ™ ? V3S ?

_________________
Elastyczne maty piaskowe ELASTON - nowość na rynku --> www.ELASTONE.pl


Czw, 26.10.2006, 6:16
Profil

Postów: 12
Post 
ooo

_________________
toyota landcruiser prado 3000td

tatra 815


Ostatnio edytowany przez Pawelppp, Sob, 24.11.2007, 9:27, edytowano w sumie 1 raz

Czw, 26.10.2006, 7:28
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1182
Miejscowość: Oborniki Śląskie
Samochód: Renault Clio
Post 
mario84 napisał(a):
Wiecie po co sa te czerwone "grzybki" nad kierunkowskazami?

To filtry powietrza są. Ponieważ Tatra ma swoją V-ałkę chłodzoną powietrzem to na środku jest dmuchawa i oblachowanie - każda strona, czyli każdy kolektor musi mieć swój filtr powietrza :)
Pawelppp a Twoje Tatry jakie majÄ… silniki ?? Bo 815 to chyba V10 ?

_________________
Elastyczne maty piaskowe ELASTON - nowość na rynku --> www.ELASTONE.pl


Czw, 26.10.2006, 14:43
Profil

Postów: 12
Post 
[quote]

_________________
toyota landcruiser prado 3000td

tatra 815


Ostatnio edytowany przez Pawelppp, Sob, 24.11.2007, 9:27, edytowano w sumie 1 raz

Czw, 26.10.2006, 15:46
Profil

Postów: 14
Post 
Dzięki Ursus. Na innym forum ratowniczym spotkałem sie ze stwierdzeniem że to są syreny czy jakieś czujniki, ale ta mwypowiadają się często ludzie którzy nie dosyć że nie znają sie na technice ratowniczej to jeszcze bzdury opowiadają a często snują opowieści dzinej treści czemu to belke z sygnałami założyli tak a nie na ukos:)
Tak włanie ten model Pragi miałem na myśłi a papuga wydaje mi się że ze względu na rótką maskę. Ale to tez podobno bardoz udane samohcody były.


Czw, 26.10.2006, 15:56
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7500
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 1972-1982 Tatra 148
Image
Image
Image
Image
Image Wikipedia.org
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image TatraPortal.sk
Image Autos-Photos Jacques-Leretrait.blogspot.com
Image Ogólna historia Tatry Fiergloo.blogspot.com

Film:
Image Kubo-SK at Youtube.com
Cytuj:
Tatra 148 to samochód ciężarowy o dużej ładowności produkcji czechosłowackiej. Produkcję seryjną rozpoczęto w 1969 roku, a zakończono w 1982 roku. Produkowana w licznych wersjach nadwoziowych (w tym specjalistycznych: wojskowych i strażackich) na podwoziach 4x4 i 6x6. Eksportowana do wielu krajów socjalistycznych.

Dane techniczne
Producent: Tatra n. p.
Okres produkcji: 1972-1982
Wyprodukowanych: 113 647 egz.
Poprzednik: Tatra 138
Następca: Tatra 815
Typy nadwozi: skrzyniowy (T148 V)
wywrotka jednostronna (T148 S1)
wywrotka dwustronna (T148 S2)
wywrotka trójstronna (T148 S3)
wywrotka z wysięgnikiem (T148 VS1)
cysterna
gaśniczy
asenizacyjny
śmieciarka kontenerowa
koparka
żuraw samojezdny
podnośnik koszowy
świder
chłodnia
cementowóz
do przewozu dłużycy drzewnej
furgon
furgon warsztatowy wojskowy
ciągnik siodłowy (T148 NT)
stacja radiolokacyjna wojskowa
radarowóz
betoniarka
podwozie do zabudowy
Silnik: typu Tatra 2-928-1E, wysokoprężny, widlasty o kącie rozwarcia 75°, 8-cylindrowy, OHV, chłodzony powietrzem
typu Tatra 2-928-17E, wysokoprężny, widlasty o kącie rozwarcia 75°, 8-cylindrowy, OHV, chłodzony powietrzem
Układ zasilania: wtrysk bezpośredni
Kolejność wtrysku: 1-6-3-5-4-7-2-8
Pojemność skokowa: 12 667 ccm
Średnica cylindra: 120 mm
Skok tłoka: 140 mm
Moc maksymalna: 202 KM (149 kW) przy 2000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 813 Nm przy 1200-1400 obr./min (silnik Tatra 2-928-1E)
798 Nm przy 1200-1400 obr./min (silnik Tatra 2-928-17E)
Stopień sprężania: 16,5
Skrzynia biegów: manualna 5-biegowa, biegi 2-5 synchronizowane
Układ napędowy: 6×6
4×4
Długość: 7295 mm (T148 S3)
Szerokość: 2500 mm
Wysokość: 2610 mm (T148 S3)
Rozstaw osi 1-2: 4260 mm
3690 mm
4800 mm (6×6)
3875 mm (4×4)
Rozstaw osi 2-3: 1320 mm
Rozstaw kół 1. osi: 1966 mm
Rozstaw kół 2. osi: 1752 mm
Rozstaw kół 3. osi: 1752 mm
Masa własna: 10 800 kg (T148 S3)
Ładowność: 16 000 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 200 L
Prędkość maksymalna: 71 km/h
Zużycie paliwa: 31,2 L/100 km
Średnica zawracania: 18,5 m
Instalacja elektryczna: 24 V
Ogumienie: 11×20"


(C) Wikipedia.org
TatraPortal.sk
Autos-Photos Jacques-Leretrait.blogspot.com
Ogólna historia Tatry Fiergloo.blogspot.com
Kubo-SK at Youtube.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Czw, 10.08.2023, 23:02
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7500
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 1983 Tatra 815
ad. 1983 Tatra 815

prototypy T815
Image
Image Tatra-Club.com

1983-1989 T815 skrzyniowy
Image Wikipedia.org
Image CzerwoneSamochody.com

1983-1989 T815 S1 wywrotka jednostronna
Image Wikipedia.org
Image Tatra-Club.com

1983-1989 T815 S3 wywrotka trójstronna
Image
Image
Image Tatra-Club.com
Image Flickr.com

1997-2010 T815-2 TERRN°1 pożarniczy
Image Wikipedia.org

1997-2010 T815-2 TERRNo1
Image Wikipedia.org

2010-2017 T815-2 TERRNo1 facelift
Image Wikipedia.org
Image
Image
Image
Image Tatra-Club.com

T815 CAS pożarniczy
Image
Image Wikipedia.org
Image Tatra-Club.com

T815 ze świdrem
Image Wikipedia.org

T815 AV-14 żuraw samojezdny
Image Wikipedia.org

T815 AD20.2 żuraw samojezdny
Image Wikipedia.org

T815-2 8×8 żuraw samojezdny z niską kabiną
Image Wikipedia.org
Image Tatra-Club.com

T815 betoniarka
Image Wikipedia.org

T815 UDS 214 koparka
Image Wikipedia.org
Image
Image
Image Tatra-Club.com

T815 cysterna
Image Wikipedia.org

T815 armatka wodna
Image Wikipedia.org

T815 do przewozu dłużycy (drewna)
Image Tatra-Club.com

T815 GTC ekspedycyjna
Image
Image Wikipedia.org

T815 4×4 rajdowa (zwycięzca Rajdu Dakar 1988)
Image Wikipedia.org

T815 autobus
Image
Image Wikipedia.org

T815 TPL
Image Tatra-Club.com
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image 40ton.net

T815 ciągnik siodłowy z niskopodwoziową lawetą
Image Wikipedia.org

T815 TP 6×6 wersja wojskowa
Image Wikipedia.org
Image Tatra-Club.com

T815 8×8 ciężarówka wojskowa
Image
Image
Image
Image Wikipedia.org

T815 8×8 ciężarówka wojskowa z mostem MT-55A
Image Wikipedia.org

T815 Liwa 8×8 ciężarówka wojskowa z dźwigiem (facelifting)
Image Wikipedia.org

T815-2 Armax ciężarówka wojskowa
Image
Image
Image
Image Tatra-Club.com

T815-7 Force
Image Wikipedia.org
Image Tatra-Club.com

Tatrapan armii słowackiej
Image Wikipedia.org

Zuzana 2
Image Wikipedia.org

9K58
Image Wikipedia.org

Pinaka (indyjska wyrzutnia rakiet)
Image Wikipedia.org

silnik T3-929
Image Wikipedia.org
Cytuj:
Tatra 815 to samochód ciężarowy produkcji czeskiej. Produkcję seryjną rozpoczęto w 1983 roku.

Wersje produkcyjne:

Wersje cywilne
Tatra 815
Tatra 815 z niską kabiną (żurawie samojezdne lub inne zabudowy specjalistyczne) ("Ludmila")
Tatra 815-2
Tatra 815-2 TERRN°1 (najwięcej wyprodukowanych egzemplarzy)
Tatra 815-7
Tatra 815-6 Force (superciężki terenowy wóz strażacki)
zabudowy specjalistyczne

Wersje wojskowe
Tatra 815 Armax
Tatra 815-6 Force - najcięższe ciężarówki wojskowe pracujące w najcięższych warunkach terenowych
Tatra 815-7 Force - wersje wojskowe transporterów desantu 4×4-12×12

Wersje sportowe
Rally raid
Truck trial

Pojazdy pochodne
Tatrapan - słowacka ciężarówka opancerzona
Astros - podwozie wyrzutni rakiet produkowane w Brazylii
Nexter Caesar - francuska samobieżna …
mobilna chirurgiczna jednostka - niemieckiej firmy Drehtainer
ATLAV APC
Rosenbauer Tigon


Dane techniczne
Producent: Tatra Trucks, Koprzywnica, Czechy
Segment: ciężka ciężarówka
Prototypy: 1970-1974
Okres produkcji: od 1983
Typy nadwozi: skrzyniowy
wywrotka
żuraw samojezdny
pożarniczy
autobus
ciągnik siodłowy
holownik lotniskowy
podwozie do zabudowy
Silniki: Tatra V8 12,6 L 250/280/325 kW, wysokoprężny, widlasty, 8-cylindrowy, chłodzony powietrzem
Tatra V10 15,8 L, wysokoprężny, widlasty, 10-cylindrowy, chłodzony powietrzem
Tatra V12 19,0 L, wysokoprężny, widlasty, 12-cylindrowy, chłodzony powietrzem
Tatra V12 Turbo 19,0 L, wysokoprężny, turbodoładowany, widlasty, 12-cylindrowy, chłodzony powietrzem
Deutz V6 11,9 L, wysokoprężny, widlasty, 6-cylindrowy, chłodzony powietrzem
Deutz V8 15,8 L, wysokoprężny, widlasty, 8-cylindrowy, chłodzony powietrzem
typu Cummins L10 10,0 L
typu Cummins M11 10,8 L
typu Cummins ISM 10,8 L
typu Cummins ISL 8,9 L 298 kW, wysokoprężny, rzędowy, 6-cylindrowy, chłodzony cieczą
typu Cummins ISB 5,9 L
typu CAT C13 12,5 L, wysokoprężny, rzędowy, 6-cylindrowy, chłodzony cieczą
CAT C15 15,2 L
CAT C18 18,1 L
Detroit 6067SK60 11,1 L
MTU 183TD224 V12 22,5 L, wysokoprężny, widlasty, 12-cylindrowy, chłodzony cieczą
MTU 1163 V12 440 kW, wysokoprężny, widlasty, 12-cylindrowy, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa: 12 667 ccm (T3-928)
15 825 ccm (T3-929)
19 001 ccm (T3-930-30, T3-930-53)
Średnica cylindra: 120 mm (12,7 L T3-928)
Skok tłoka: 140 mm (12,7 L T3-930-30)
Moc maksymalna: 287 KM (211 kW) przy … obr./min (T815, silnik T3-929-11 V10)
365 KM (268 kW) (T815 8×8, silnik T3-930-51 V12)
405 KM (298 kW) (silnik Cummins ISL 8,9 L)
598 KM (440 kW) (silnik MTU 1163)
829 KM (610 kW) (silnik MTU 183TD224)
Maksymalny moment obrotowy: 840 Nm przy 1400 obr./min (silnik T3-928)
1010 Nm przy 1400 obr./min (silnik T3-929)
1130 Nm przy 1400 obr./min (silnik T3-930-30)
1295 Nm przy 1400 obr./min (silnik T3-930-53)
Stopień sprężania: …
Skrzynia biegów: Tatra 10TS180, 10-biegowa manualna
Tatra 14TS210L, 14-biegowa manualna
Tatra 14-biegowa półautomatyczna
TwinDisc TD-61-1175, 6-biegowa automatyczna
TwinDisc D-101-3600, 10-biegowa automatyczna
Allison, 5-biegowa automatyczna
Allison, 6-biegowa automatyczna
Układ napędowy: 4×4
6×6
8×8
10×10
12×12
Długość: 6980 mm (T815)
9340 mm (T815 8×8)
Szerokość: 2500 mm (T815, T815 8×8)
Wysokość: 3130 mm (T815)
3650 mm (T815 8×8)
Rozstaw osi: 3550+1320 mm
1650+2970+1450 mm
Rozstaw kół przednich: 2080/2070 mm (T815-7)
Rozstaw kół tylnych: 2090/2080 mm (T815-7)
Prześwit: 410 mm
Masa własna: 10 000-15 000 kg
Ładowność: do 35 500 kg
Masa całkowita: 26 600 kg (T815)
25 700 kg (T815 8×8)
Pojemność zbiornika paliwa: 420 L (T815-7)
Prędkość maksymalna: 90 km/h
Poprzednik: Tatra 813
Następca: Tatra 817 Force (wersje wojskowe)
Tatra 158 Phoenix (wersje cywilne)
Modele pokrewne: 152mm ShKH vz. 1977 Dana
30mm ShPLK STROP II
Tatrapan
30mm ShPLK BRAMS
155mm ShKH vz 2000 Zuzana
9K58 Smerch
Pinaka

Silnik Tatra ON AIR T3D-928 EURO 5 SCR
Silnik: typu Tatra ON AIR T3D-928 EURO 5 SCR, wysokoprężny, z turbodoładowaniem, widlasty, 8-cylindrowy, chłodzony powietrzem
Pojemność skokowa: 12 667 ccm
Średnica cylindra: 120 mm
Skok tłoka: 140 mm
Moc maksymalna: 380 KM (280 kW) przy 1700-1750 obr./min
442 KM (325 kW) przy 1700-1750 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 1800 Nm przy 1000-1200 obr./min
2100 Nm przy 1000-1200 obr./min
Stopień sprężania: …

Silniki do grudnia 2008
T3-928 V8 12 667 ccm 231 KM (170 kW) przy 2200 obr./min 840 Nm przy 1400 obr./min
T3-929 V10 15 825 ccm 283 KM (208 kW) przy 2200 obr./min 1010 Nm przy 1400 obr./min
T3-930-30 V12 19 001 ccm 320 KM (235 kW) przy 2200 obr./min 1130 Nm przy 1400 obr./min
T3-930-53 V12 Turbo 19 001 ccm 360 KM (265 kW) przy 2200 obr./min 1295 Nm przy 1400 obr./min

Silniki od stycznia 2009
T3B-928-50 V8 Turbo 12 667 ccm 313 KM (230 kW) przy 1800 obr./min 1400 Nm przy 1200 obr./min
T3B-928-60 V8 Turbo 12 667 ccm 347 KM (255 kW) przy 1800 obr./min 1570 Nm przy 1200 obr./min
T3B-928-70 V8 Turbo 12 667 ccm 408 KM (300 kW) przy 1800 obr./min 1830 Nm przy 1200 obr./min

(C) Tatra-Club.com
Wikipedia.org
CzerwoneSamochody.com
Flickr.com
40ton.net

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski Sob, 13.04.2024, 15:12, edytowano w sumie 2 razy

Pią, 15.09.2023, 23:12
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7500
Miejscowość: Warszawa
Post 1989-1993 Tatra 815-2
1989-1993 Tatra 815-2

Image Flickr.com
Image Veacom.cz
Image Pmht.net
Image Truck1-pl.com


(C) Flickr.com
Veacom.cz
Pmht.net
Truck1-pl.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Śro, 22.11.2023, 4:21
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7500
Miejscowość: Warszawa
Post 1993-1997 Tatra 815-2 model 93
1993-1997 Tatra 815-2 model 93

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image Tatra-Club.com
Image


(C) Tatra-Club.com
40ton.net

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Nie, 07.04.2024, 15:18
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7500
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Tatra 815 i 148: 1997-2010 Tatra 815-2 TERRNo1
ad. 1997-2010 Tatra 815-2 TERRNo1

Image
Image
Image
Image Tatra-Club.com
Image Aukro.cz


(C) Tatra-Club.com
Aukro.cz

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 09.04.2024, 22:18
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7500
Miejscowość: Warszawa
Post 1999 Tatra 815-2 Armax
1999 Tatra 815-2 Armax

Image Flickr.com
Image
Image CzerwoneSamochody.com
Image BOS-Fahrzeuge.info


(C) Flickr.com
CzerwoneSamochody.com
BOS-Fahrzeuge.info

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Sob, 13.04.2024, 15:26
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7500
Miejscowość: Warszawa
Post 2010-2017 Tatra 815-2 TERRNo1 (facelift)
2010-2017 Tatra 815-2 TERRNo1 (facelift)

Image Tatra-Club.com
Image
Image
Image Wikipedia.org
Image Pinterest.com
Image Flickr.com


(C) Tatra-Club.com
Wikipedia.org
Pinterest.com
Flickr.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 16.04.2024, 11:50
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7500
Miejscowość: Warszawa
Post 2017 Tatra 815-2 Terra
2017 Tatra 815-2 Terra

Image Flickr.com
Image
Image
Image
Image
Image
Image 40ton.net
Image Auto.cz


(C) Flickr.com
40ton.net
Auto.cz

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pią, 19.04.2024, 13:06
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7500
Miejscowość: Warszawa
Post Tatra 815-6 Force
Tatra 815-6 Force

Image Flickr.com
Image Gpm.pl


(C) Flickr.com
Gpm.pl

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 23.04.2024, 3:41
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 35 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018