|
|
Obecny czas: Śro, 15.05.2024, 4:18
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
mario84
Postów: 14
|
Papuga to nazywano Prage a obecnie pod markÄ… VOP. Wiecie po co sa te czerwone "grzybki" nad kierunkowskazami?
|
Śro, 25.10.2006, 21:09 |
|
|
Ursus
Postów: 1182 Miejscowość: Oborniki Śląskie
Samochód: Renault Clio
|
mario84 napisał(a): Papuga to nazywano Prage a obecnie pod markÄ… VOP.
U mnie zawsze nazywano takie Tatry "Papugami". A Tobie chodzi o jakÄ… PragÄ™ ? V3S ?
_________________ Elastyczne maty piaskowe ELASTON - nowość na rynku --> www.ELASTONE.pl
|
Czw, 26.10.2006, 6:16 |
|
|
Pawelppp
Postów: 12
|
ooo
_________________ toyota landcruiser prado 3000td
tatra 815
Ostatnio edytowany przez Pawelppp, Sob, 24.11.2007, 9:27, edytowano w sumie 1 raz
|
Czw, 26.10.2006, 7:28 |
|
|
Ursus
Postów: 1182 Miejscowość: Oborniki Śląskie
Samochód: Renault Clio
|
mario84 napisał(a): Wiecie po co sa te czerwone "grzybki" nad kierunkowskazami?
To filtry powietrza są. Ponieważ Tatra ma swoją V-ałkę chłodzoną powietrzem to na środku jest dmuchawa i oblachowanie - każda strona, czyli każdy kolektor musi mieć swój filtr powietrza
Pawelppp a Twoje Tatry jakie majÄ… silniki ?? Bo 815 to chyba V10 ?
_________________ Elastyczne maty piaskowe ELASTON - nowość na rynku --> www.ELASTONE.pl
|
Czw, 26.10.2006, 14:43 |
|
|
Pawelppp
Postów: 12
|
[quote]
_________________ toyota landcruiser prado 3000td
tatra 815
Ostatnio edytowany przez Pawelppp, Sob, 24.11.2007, 9:27, edytowano w sumie 1 raz
|
Czw, 26.10.2006, 15:46 |
|
|
mario84
Postów: 14
|
Dzięki Ursus. Na innym forum ratowniczym spotkałem sie ze stwierdzeniem że to są syreny czy jakieś czujniki, ale ta mwypowiadają się często ludzie którzy nie dosyć że nie znają sie na technice ratowniczej to jeszcze bzdury opowiadają a często snują opowieści dzinej treści czemu to belke z sygnałami założyli tak a nie na ukos:)
Tak włanie ten model Pragi miałem na myśłi a papuga wydaje mi się że ze względu na rótką maskę. Ale to tez podobno bardoz udane samohcody były.
|
Czw, 26.10.2006, 15:56 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: 1972-1982 Tatra 148
Wikipedia.org TatraPortal.sk Autos-Photos Jacques-Leretrait.blogspot.com Ogólna historia Tatry Fiergloo.blogspot.com Film: Kubo-SK at Youtube.com Cytuj: Tatra 148 to samochód ciężarowy o dużej ładowności produkcji czechosłowackiej. Produkcję seryjną rozpoczęto w 1969 roku, a zakończono w 1982 roku. Produkowana w licznych wersjach nadwoziowych (w tym specjalistycznych: wojskowych i strażackich) na podwoziach 4x4 i 6x6. Eksportowana do wielu krajów socjalistycznych. Dane techniczneProducent: Tatra n. p. Okres produkcji: 1972-1982 Wyprodukowanych: 113 647 egz. Poprzednik: Tatra 138 Następca: Tatra 815 Typy nadwozi: skrzyniowy (T148 V) wywrotka jednostronna (T148 S1) wywrotka dwustronna (T148 S2) wywrotka trójstronna (T148 S3) wywrotka z wysięgnikiem (T148 VS1) cysterna gaśniczy asenizacyjny śmieciarka kontenerowa koparka żuraw samojezdny podnośnik koszowy świder chłodnia cementowóz do przewozu dłużycy drzewnej furgon furgon warsztatowy wojskowy ciągnik siodłowy (T148 NT) stacja radiolokacyjna wojskowa radarowóz betoniarka podwozie do zabudowy Silnik: typu Tatra 2-928-1E, wysokoprężny, widlasty o kącie rozwarcia 75°, 8-cylindrowy, OHV, chłodzony powietrzem typu Tatra 2-928-17E, wysokoprężny, widlasty o kącie rozwarcia 75°, 8-cylindrowy, OHV, chłodzony powietrzem Układ zasilania: wtrysk bezpośredni Kolejność wtrysku: 1-6-3-5-4-7-2-8 Pojemność skokowa: 12 667 ccm Średnica cylindra: 120 mm Skok tłoka: 140 mm Moc maksymalna: 202 KM (149 kW) przy 2000 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 813 Nm przy 1200-1400 obr./min (silnik Tatra 2-928-1E) 798 Nm przy 1200-1400 obr./min (silnik Tatra 2-928-17E) Stopień sprężania: 16,5 Skrzynia biegów: manualna 5-biegowa, biegi 2-5 synchronizowane Układ napędowy: 6×6 4×4 Długość: 7295 mm (T148 S3) Szerokość: 2500 mm Wysokość: 2610 mm (T148 S3) Rozstaw osi 1-2: 4260 mm 3690 mm 4800 mm (6×6) 3875 mm (4×4) Rozstaw osi 2-3: 1320 mm Rozstaw kół 1. osi: 1966 mm Rozstaw kół 2. osi: 1752 mm Rozstaw kół 3. osi: 1752 mm Masa własna: 10 800 kg (T148 S3) Ładowność: 16 000 kg Pojemność zbiornika paliwa: 200 L Prędkość maksymalna: 71 km/h Zużycie paliwa: 31,2 L/100 km Średnica zawracania: 18,5 m Instalacja elektryczna: 24 V Ogumienie: 11×20" (C) Wikipedia.org TatraPortal.sk Autos-Photos Jacques-Leretrait.blogspot.com Ogólna historia Tatry Fiergloo.blogspot.com Kubo-SK at Youtube.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Czw, 10.08.2023, 23:02 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: 1983 Tatra 815
ad. 1983 Tatra 815prototypy T815 Tatra-Club.com 1983-1989 T815 skrzyniowy Wikipedia.org CzerwoneSamochody.com 1983-1989 T815 S1 wywrotka jednostronna Wikipedia.org Tatra-Club.com 1983-1989 T815 S3 wywrotka trójstronna Tatra-Club.com Flickr.com 1997-2010 T815-2 TERRN°1 pożarniczy Wikipedia.org 1997-2010 T815-2 TERRNo1 Wikipedia.org 2010-2017 T815-2 TERRNo1 facelift Wikipedia.org Tatra-Club.com T815 CAS pożarniczy Wikipedia.org Tatra-Club.com T815 ze świdrem Wikipedia.org T815 AV-14 żuraw samojezdny Wikipedia.org T815 AD20.2 żuraw samojezdny Wikipedia.org T815-2 8×8 żuraw samojezdny z niską kabiną Wikipedia.org Tatra-Club.com T815 betoniarka Wikipedia.org T815 UDS 214 koparka Wikipedia.org Tatra-Club.com T815 cysterna Wikipedia.org T815 armatka wodna Wikipedia.org T815 do przewozu dłużycy (drewna) Tatra-Club.com T815 GTC ekspedycyjna Wikipedia.org T815 4×4 rajdowa (zwycięzca Rajdu Dakar 1988) Wikipedia.org T815 autobus Wikipedia.org T815 TPL Tatra-Club.com 40ton.net T815 ciągnik siodłowy z niskopodwoziową lawetą Wikipedia.org T815 TP 6×6 wersja wojskowa Wikipedia.org Tatra-Club.com T815 8×8 ciężarówka wojskowa Wikipedia.org T815 8×8 ciężarówka wojskowa z mostem MT-55A Wikipedia.org T815 Liwa 8×8 ciężarówka wojskowa z dźwigiem (facelifting) Wikipedia.org T815-2 Armax ciężarówka wojskowa Tatra-Club.com T815-7 Force Wikipedia.org Tatra-Club.com Tatrapan armii słowackiej Wikipedia.org Zuzana 2 Wikipedia.org 9K58 Wikipedia.org Pinaka (indyjska wyrzutnia rakiet) Wikipedia.org silnik T3-929 Wikipedia.org Cytuj: Tatra 815 to samochód ciężarowy produkcji czeskiej. Produkcję seryjną rozpoczęto w 1983 roku.
Wersje produkcyjne:
Wersje cywilne Tatra 815 Tatra 815 z niską kabiną (żurawie samojezdne lub inne zabudowy specjalistyczne) ("Ludmila") Tatra 815-2 Tatra 815-2 TERRN°1 (najwięcej wyprodukowanych egzemplarzy) Tatra 815-7 Tatra 815-6 Force (superciężki terenowy wóz strażacki) zabudowy specjalistyczne
Wersje wojskowe Tatra 815 Armax Tatra 815-6 Force - najcięższe ciężarówki wojskowe pracujące w najcięższych warunkach terenowych Tatra 815-7 Force - wersje wojskowe transporterów desantu 4×4-12×12
Wersje sportowe Rally raid Truck trial
Pojazdy pochodne Tatrapan - słowacka ciężarówka opancerzona Astros - podwozie wyrzutni rakiet produkowane w Brazylii Nexter Caesar - francuska samobieżna … mobilna chirurgiczna jednostka - niemieckiej firmy Drehtainer ATLAV APC Rosenbauer Tigon
Dane techniczne Producent: Tatra Trucks, Koprzywnica, Czechy Segment: ciężka ciężarówka Prototypy: 1970-1974 Okres produkcji: od 1983 Typy nadwozi: skrzyniowy wywrotka żuraw samojezdny pożarniczy autobus ciągnik siodłowy holownik lotniskowy podwozie do zabudowy Silniki: Tatra V8 12,6 L 250/280/325 kW, wysokoprężny, widlasty, 8-cylindrowy, chłodzony powietrzem Tatra V10 15,8 L, wysokoprężny, widlasty, 10-cylindrowy, chłodzony powietrzem Tatra V12 19,0 L, wysokoprężny, widlasty, 12-cylindrowy, chłodzony powietrzem Tatra V12 Turbo 19,0 L, wysokoprężny, turbodoładowany, widlasty, 12-cylindrowy, chłodzony powietrzem Deutz V6 11,9 L, wysokoprężny, widlasty, 6-cylindrowy, chłodzony powietrzem Deutz V8 15,8 L, wysokoprężny, widlasty, 8-cylindrowy, chłodzony powietrzem typu Cummins L10 10,0 L typu Cummins M11 10,8 L typu Cummins ISM 10,8 L typu Cummins ISL 8,9 L 298 kW, wysokoprężny, rzędowy, 6-cylindrowy, chłodzony cieczą typu Cummins ISB 5,9 L typu CAT C13 12,5 L, wysokoprężny, rzędowy, 6-cylindrowy, chłodzony cieczą CAT C15 15,2 L CAT C18 18,1 L Detroit 6067SK60 11,1 L MTU 183TD224 V12 22,5 L, wysokoprężny, widlasty, 12-cylindrowy, chłodzony cieczą MTU 1163 V12 440 kW, wysokoprężny, widlasty, 12-cylindrowy, chłodzony cieczą Pojemność skokowa: 12 667 ccm (T3-928) 15 825 ccm (T3-929) 19 001 ccm (T3-930-30, T3-930-53) Średnica cylindra: 120 mm (12,7 L T3-928) Skok tłoka: 140 mm (12,7 L T3-930-30) Moc maksymalna: 287 KM (211 kW) przy … obr./min (T815, silnik T3-929-11 V10) 365 KM (268 kW) (T815 8×8, silnik T3-930-51 V12) 405 KM (298 kW) (silnik Cummins ISL 8,9 L) 598 KM (440 kW) (silnik MTU 1163) 829 KM (610 kW) (silnik MTU 183TD224) Maksymalny moment obrotowy: 840 Nm przy 1400 obr./min (silnik T3-928) 1010 Nm przy 1400 obr./min (silnik T3-929) 1130 Nm przy 1400 obr./min (silnik T3-930-30) 1295 Nm przy 1400 obr./min (silnik T3-930-53) Stopień sprężania: … Skrzynia biegów: Tatra 10TS180, 10-biegowa manualna Tatra 14TS210L, 14-biegowa manualna Tatra 14-biegowa półautomatyczna TwinDisc TD-61-1175, 6-biegowa automatyczna TwinDisc D-101-3600, 10-biegowa automatyczna Allison, 5-biegowa automatyczna Allison, 6-biegowa automatyczna Układ napędowy: 4×4 6×6 8×8 10×10 12×12 Długość: 6980 mm (T815) 9340 mm (T815 8×8) Szerokość: 2500 mm (T815, T815 8×8) Wysokość: 3130 mm (T815) 3650 mm (T815 8×8) Rozstaw osi: 3550+1320 mm 1650+2970+1450 mm Rozstaw kół przednich: 2080/2070 mm (T815-7) Rozstaw kół tylnych: 2090/2080 mm (T815-7) Prześwit: 410 mm Masa własna: 10 000-15 000 kg Ładowność: do 35 500 kg Masa całkowita: 26 600 kg (T815) 25 700 kg (T815 8×8) Pojemność zbiornika paliwa: 420 L (T815-7) Prędkość maksymalna: 90 km/h Poprzednik: Tatra 813 Następca: Tatra 817 Force (wersje wojskowe) Tatra 158 Phoenix (wersje cywilne) Modele pokrewne: 152mm ShKH vz. 1977 Dana 30mm ShPLK STROP II Tatrapan 30mm ShPLK BRAMS 155mm ShKH vz 2000 Zuzana 9K58 Smerch Pinaka
Silnik Tatra ON AIR T3D-928 EURO 5 SCR Silnik: typu Tatra ON AIR T3D-928 EURO 5 SCR, wysokoprężny, z turbodoładowaniem, widlasty, 8-cylindrowy, chłodzony powietrzem Pojemność skokowa: 12 667 ccm Średnica cylindra: 120 mm Skok tłoka: 140 mm Moc maksymalna: 380 KM (280 kW) przy 1700-1750 obr./min 442 KM (325 kW) przy 1700-1750 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 1800 Nm przy 1000-1200 obr./min 2100 Nm przy 1000-1200 obr./min Stopień sprężania: …
Silniki do grudnia 2008 T3-928 V8 12 667 ccm 231 KM (170 kW) przy 2200 obr./min 840 Nm przy 1400 obr./min T3-929 V10 15 825 ccm 283 KM (208 kW) przy 2200 obr./min 1010 Nm przy 1400 obr./min T3-930-30 V12 19 001 ccm 320 KM (235 kW) przy 2200 obr./min 1130 Nm przy 1400 obr./min T3-930-53 V12 Turbo 19 001 ccm 360 KM (265 kW) przy 2200 obr./min 1295 Nm przy 1400 obr./min
Silniki od stycznia 2009 T3B-928-50 V8 Turbo 12 667 ccm 313 KM (230 kW) przy 1800 obr./min 1400 Nm przy 1200 obr./min T3B-928-60 V8 Turbo 12 667 ccm 347 KM (255 kW) przy 1800 obr./min 1570 Nm przy 1200 obr./min T3B-928-70 V8 Turbo 12 667 ccm 408 KM (300 kW) przy 1800 obr./min 1830 Nm przy 1200 obr./min (C) Tatra-Club.com Wikipedia.org CzerwoneSamochody.com Flickr.com 40ton.net
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
Ostatnio edytowany przez kulikowski Sob, 13.04.2024, 15:12, edytowano w sumie 2 razy
|
Pią, 15.09.2023, 23:12 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
1989-1993 Tatra 815-2
1989-1993 Tatra 815-2 Flickr.com Veacom.cz Pmht.net Truck1-pl.com (C) Flickr.com Veacom.cz Pmht.net Truck1-pl.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Śro, 22.11.2023, 4:21 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
1993-1997 Tatra 815-2 model 93
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Nie, 07.04.2024, 15:18 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Tatra 815 i 148: 1997-2010 Tatra 815-2 TERRNo1
ad. 1997-2010 Tatra 815-2 TERRNo1 Tatra-Club.com Aukro.cz (C) Tatra-Club.com Aukro.cz
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Wto, 09.04.2024, 22:18 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
1999 Tatra 815-2 Armax
1999 Tatra 815-2 Armax Flickr.com CzerwoneSamochody.com BOS-Fahrzeuge.info (C) Flickr.com CzerwoneSamochody.com BOS-Fahrzeuge.info
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Sob, 13.04.2024, 15:26 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
2010-2017 Tatra 815-2 TERRNo1 (facelift)
2010-2017 Tatra 815-2 TERRNo1 (facelift) Tatra-Club.com Wikipedia.org Pinterest.com Flickr.com (C) Tatra-Club.com Wikipedia.org Pinterest.com Flickr.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Wto, 16.04.2024, 11:50 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
2017 Tatra 815-2 Terra
2017 Tatra 815-2 Terra Flickr.com 40ton.net Auto.cz (C) Flickr.com 40ton.net Auto.cz
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Pią, 19.04.2024, 13:06 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Tatra 815-6 Force
Tatra 815-6 Force Flickr.com Gpm.pl (C) Flickr.com Gpm.pl
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Wto, 23.04.2024, 3:41 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: 2008 Tatra 815-7
2008 Tatra 815-7815-7 4×4 Wikipedia.org Magnum-x.pl Cytuj: W ogłoszonym przez MON 5 września i w dalszym ciągu nierozstrzygniętym przetargu na następcę Starów 944 i 1466, czyli samochód średniej ładowności i wysokiej mobilności, spółka Auto-Hit zaproponuje specjalnie przygotowaną do naszych wymagań Tatrę T815-7 4x4.
Prototyp Tatry T815-7 4x4 po raz pierwszy został pokazany publicznie w 2004 roku na targach uzbrojenia Eurosatory w Paryżu. Następne egzemplarze, zmodyfikowane na podstawie badań trakcyjnych, prezentowano na innych prestiżowych wystawach branżowych, w tym w 2005 roku w Abu Dhabi i na IDET w Brnie, w 2006 roku ponownie w Paryżu, a w 2008 roku także na MSPO w Kielcach. Pod względem konstrukcyjnym należy ona do rodziny T815-7, której jest najmniejszym przedstawicielem. Rodzinę tworzą wysoce mobilne taktycznie i w większości przypadków strategicznie (bez odmian najcięższych), pojazdy klasy ciężkiej, przystosowane do użycia w najtrudniejszych warunkach terenowych i klimatycznych oraz przy dużym poziomie zapylenia i wilgotności. Cała linia T815-7 powstała bowiem pod kątem spełniania potrzeb sił zbrojnych. W związku z tym należące do niej ciężarówki nie są zmilitaryzowanymi modelami cywilnymi, lecz typowo militarnymi środkami transportu, nie mającymi bliskich cywilnych odpowiedników, choć ze względów logistyczno-serwisowych szeroko bazującymi na cywilnych rozwiązaniach i kluczowych komponentach. Głównymi, istotnymi z punktu widzenia armii, wyznacznikami T815-7 4x4 są: wysoka, ponadprzeciętna dzielność terenowa – mobilność taktyczna, wysoka mobilność strategiczna, łatwość odkażania i opancerzania oraz duża elastyczność w zastosowaniu. Znaczna część z tych zalet wynika z montażu charakterystycznej dla całej serii T815-7 specjalnej kabiny. Kabina ta w standardowym wykonaniu jest stalowa, dwudrzwiowa, odchylana manualnie/ elektrycznie przy pomocy pompy hydraulicznej, lekko wysunięta do przodu, obniżona i odpowiednio ukształtowana. Lekkie wysunięcie do przodu w połączeniu z obniżeniem redukuje wysokość samochodu do około 2700+/-30 mm, czyli wartości przeciętnie o 300-500 mm mniejszej niż dla wariantów z normalną kabiną i tym samym podnosi mobilność strategiczną. W efekcie auto bez problemów da się przerzucać koleją i w ładowniach samolotów klasy średniej, od C-130 Hercules zaczynając. Odpowiednio dobrane kształty okazują się zaś pomocne podczas pokonywania przeszkód terenowych, odkażania i w procesie opancerzania. Ułatwione pokonywanie przeszkód terenowych wynika z faktu, że dolna przednia partia, tworzona przez solidny, płaski, stalowy zderzak z okrągłymi reflektorami w dolnej części oraz spodnią, stalową osłonę dołu chłodnicy/silnika, została mocno ścięta ku tyłowi. W rezultacie do aż 41–42° (zależy od wersji, typu ogumienia i ostatecznej specyfikacji pojazdu) wzrasta kąt natarcia. Wysokiej dzielności terenowej nie obniżają także boczne, najniższe stopnie wejściowe, które są elastycznie zawieszone (stopnie wahliwe) i dość wysoko zainstalowane, bo ich dolna krawędź znajduje się około 580 mm nad poziomem podłoża. Kolejne z militarnych zalet omawianej kabiny – ułatwione odkażanie i opancerzanie – wynikają m.in. z właściwie dobranych kształtów. Wszystkie ściany są płaskie, pozbawione jakichkolwiek zbędnych przetłoczeń, a dodatkowo górny fragment przedniej części jest mocno pochylony do tyłu (przód kabiny w przekroju wzdłużnym przypomina trapez). Przy czym w kwestii samego opancerzania należy zaznaczyć, że zgodnie z obecnymi tendencjami, kabinę przygotowano do zakładania paneli zewnętrznego pancerza modułowego. Jego rodzaj zależy od wymagań odbiorcy, niemniej Tatra podkreśla, że dzięki wytrzymałemu szkieletowi oraz dużym rezerwom nośności osi przedniej i generalnie całego podwozia, można zakładać relatywnie ciężkie osłony i w rezultacie uzyskać dość wysokie poziomy ochrony balistycznej i przeciwminowej, zgodnie ze STANAG 4569 wynoszące nawet 2 dla ochrony balistycznej oraz 2a i 2b dla przeciwminowej. Co ważne – zakładanie i zdejmowanie modułów pancerza jest dość proste i może być realizowane w warunkach polowych przez 2 żołnierzy w ciągu kilku godzin, bez potrzeby użycia specjalistycznego sprzętu. Poza tym, wychodząc naprzeciw wymaganiom SZ RP, Tatra wraz z Auto- Hit prowadzi analizy dotyczące wykonania integralnie opancerzonej kabiny w pełni wymiennej z kabinami standardowymi. 6×6 Wikipedia.org 6×6 AD 30 (żuraw) [ČKD Slany] Wikipedia.org 8×8 Wikipedia.org ArmedConflicts.com Flickr.com (C) Wikipedia.orgMagnum-x.pl ArmedConflicts.com Flickr.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Nie, 05.05.2024, 5:09 |
|
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |