Pon, 07.01.2013, 22:06
Sob, 26.01.2013, 15:23
Pon, 04.02.2013, 15:02
ZiŁ-135 – duży, 8-kołowy wojskowy transporter lub samobieżna wyrzutnia artyleryjska produkowana w okresie zimnej wojny przez Związek Radziecki, począwszy od roku 1958. Jego zadaniem (w zależności od wersji) było przewożenie lub wystrzeliwanie pocisków rakietowych, głównie rakiet FROG-7 (9K52 Łuna-M) typu ziemia-ziemia. ZiŁ-135 był powszechnie eksportowany do krajów bloku wschodniego, a także do Korei Północnej.
Modyfikacje
maj 1959 – ZIŁ-135B – wersja pływająca
1960 ZIŁ-135I
maj 1960 – ZiŁ 135К – wyrzutnia 2P30
4 kwietnia 1961 ZIŁ-135Ł (na bazie podwozia ZIŁ-135I)
1962 – ZiŁ 135КМ
1962 – ZIŁ-135ŁT
4 marca 1963 – ZiŁ 135ŁM
1964 – ZiŁ-135ŁTM
Sob, 09.02.2013, 1:44
Sob, 09.02.2013, 20:44
Nie, 10.02.2013, 21:12
Pinzgauer – austriacki wojskowy wielozadaniowy terenowy samochód ciężarowy opracowany w drugiej połowie lat 60. XX wieku przez przedsiębiorstwo Steyr-Daimler-Puch jako następca pojazdu Haflinger.
Produkcja seryjna samochodów Pinzgauer rozpoczęła się w 1971 roku. Dwa lata później pierwsze pojazdy trafiły do armii austriackiej. Samochody produkowane były w wersjach z napędem 4x4 (oznaczenie 710) i 6x6 (712), z nadwoziem zamkniętym (K), pokrytym brezentem (M) lub otwartym (T). Powstała też ograniczona liczba pojazdów innych wersji m.in. ambulans z tylną częścią nadwozia w postaci zdejmowanego kontenera (AMB-S). W 1985 roku zaprezentowane zostały zmodernizowane wersje pojazdu – 716 (4x4) oraz 718 (6x6).
W 2000 roku produkcję pojazdu przejęła brytyjska spółka Automotive Technik, a w 2007 BAE Systems. Rok później produkcja pojazdu została zakończona.
Poza Austrią pojazd znalazł zastosowanie w siłach zbrojnych 28 państw świata, m.in. Malezji, Nowej Zelandii, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii.
Śro, 04.09.2013, 9:40
Jelcz Komponenty Sp. z o.o. z grupy HSW S.A. zaprezentowała ciężarówkę Jelcz 442.32, czyli prototyp terenowego samochodu ciężarowego, proponowanego wojsku. Samochód o masie własnej 9600 kg, dysponuje ładownością 6000 kg.
Napęd Jelcza stanowi silnik wyspokoprężny MTU 6R106TD21 o mocy 240 kW (326 KM) z 9-biegową skrzynią manualną. Długość pojazdu wynosi 7980 mm, szerokość 2550 mm, wysokość 3490 mm, aprześwit 400 mm. Jelcz 442.32 w tej wersji ma dwuosobową kabinę i skrzynię ładunkową (rama przystosowana jest do montażu różnych zabudów) z zaczepami do montowania europalet lub kontenera 15-stopowego, wyposażony jest w układ centralnego pompowania kół) oraz wkładki Beadlock umożliwiające poruszanie się przy zmniejszonym cieśnieniu opon. Samochód przeszedł próby i jest gotowy do produkcji seryjnej.
Czw, 05.09.2013, 19:01