Obecny czas: Pią, 29.03.2024, 5:34




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Tatra Phoenix 
Autor Wiadomość

Postów: 1
Post Tatra Phoenix
Witamy na forum i prośba: zapoznaj się z regulaminem: wrzucamy mniejsze zdjęcia
Image Image Image Image Image Image Image
http://www.youtube.com/watch?v=JhRhq135_bs
http://www.youtube.com/watch?v=yndkz0Yz ... re=related
http://www.tatraphoenix.com
http://www.tatra.cz/


Wto, 06.09.2011, 2:05
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7383
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 2011 Tatra 158 Phoenix
Image Ogólna historia Tatry Fiergloo.blogspot.com
Image Tatra-Club.com
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image Wikipedia.org
Image 40ton.net
Image Flickr.com
Image TatraWorld.nl
Image Hum2d.com

Ciężarówka produkowana od 2011 przez czeską Tatrę, konstrukcyjnie spokrewniona z DAFem CF, w pierwsze serii z lat 2011-2014 oferowano cztery wersje silnikowe firmy PACCAR o pojemności 12,9 L. W 2014 r. przeszedł facelifting, oraz modernizację silników do normy Euro 6, oferowano 6 silników o pojemności 10,8 L. W 2018 r. ponownie zmodernizowano silniki do normy Euro 6C, oferowano 4 silniki o pojemności 10,8 L oraz 2 silniki o pojemności 12,9 L. W roku 2012 samochód zwyciężył w plebiscycie International Truck of the Year (ITOY) w kategorii ciągników długodystansowych. Specjalnie przygotowane wersje w latach 2013-2022 startowały w Rajdzie Dakar w teamie Tatra Buggyra oraz w chińskich rajdach ciężarówek.

Dane techniczne
Producent: Tatra Trucks a.s., Koprzywnica, Czechy
Okres produkcji: od 2011
Silniki: typu PACCAR MX 13-265, wysokoprężny, z turbodoładowaniem, rzędowy, 6-cylindrowy, chłodzony cieczą, norma spalin Euro 3/4/5 (2011-2014)
typu PACCAR MX 13-300, wysokoprężny, z turbodoładowaniem, rzędowy, 6-cylindrowy, chłodzony cieczą, norma spalin Euro 3/4/5 (2011-2014)
typu PACCAR MX 13-340, wysokoprężny, z turbodoładowaniem, rzędowy, 6-cylindrowy, chłodzony cieczą, norma spalin Euro 3/4/5 (2011-2014)
typu PACCAR MX 13-375, wysokoprężny, z turbodoładowaniem, rzędowy, 6-cylindrowy, chłodzony cieczą, norma spalin Euro 5 (2011-2014)
typu PACCAR MX 11-271, wysokoprężny, z turbodoładowaniem, rzędowy, 6-cylindrowy, chłodzony cieczą, norma spalin Euro 6 (2014-2018)
typu PACCAR MX 11-291, wysokoprężny, z turbodoładowaniem, rzędowy, 6-cylindrowy, chłodzony cieczą, norma spalin Euro 6 (2014-2018)
typu PACCAR MX 11-300, wysokoprężny, z turbodoładowaniem, rzędowy, 6-cylindrowy, chłodzony cieczą, norma spalin Euro 6 (2014-2018)
typu PACCAR MX 11-320, wysokoprężny, z turbodoładowaniem, rzędowy, 6-cylindrowy, chłodzony cieczą, norma spalin Euro 6 (2014-2018)
typu PACCAR MX 11-340, wysokoprężny, z turbodoładowaniem, rzędowy, 6-cylindrowy, chłodzony cieczą, norma spalin Euro 6 (2014-2018)
typu PACCAR MX 11-375, wysokoprężny, z turbodoładowaniem, rzędowy, 6-cylindrowy, chłodzony cieczą, norma spalin Euro 6 (2014-2018)
typu PACCAR MX-11-270,wysokoprężny, z turbodoładowaniem, rzędowy, 6-cylindrowy, chłodzony cieczą, norma spalin Euro 6C (od 2018)
typu PACCAR MX-11-300,wysokoprężny, z turbodoładowaniem, rzędowy, 6-cylindrowy, chłodzony cieczą, norma spalin Euro 6C (od 2018)
typu PACCAR MX-11-315,wysokoprężny, z turbodoładowaniem, rzędowy, 6-cylindrowy, chłodzony cieczą, norma spalin Euro 6C (od 2018)
typu PACCAR MX-11-330,wysokoprężny, z turbodoładowaniem, rzędowy, 6-cylindrowy, chłodzony cieczą, norma spalin Euro 6C (od 2018)
typu PACCAR MX-13-355,wysokoprężny, z turbodoładowaniem, rzędowy, 6-cylindrowy, chłodzony cieczą, norma spalin Euro 6C (od 2018)
typu PACCAR MX-13-390,wysokoprężny, z turbodoładowaniem, rzędowy, 6-cylindrowy, chłodzony cieczą, norma spalin Euro 6C (od 2018)
Pojemność skokowa: 12 900 ccm (2011-2014 PACCAR MX-13-265, MX-13-300, MX 13-340, MX-13-375)
10 800 ccm (2014-2018 PACCAR MX-11-271, MX-11-291, MX-11-300, MX-11-320, MX-11-340, MX-11-375)
10 800 ccm (od 2018 PACCAR MX-11-270, MX-11-300, MX-11-315, MX-11-330)
12 900 ccm (od 2018 MX-13-355, MX-13-390)
Średnica cylindra: 130 mm (PACCAR MX-13-265, MX-13-300, MX-13-340, MX-13-375)
Skok tłoka: 162 mm (PACCAR MX-13-265, MX-13-300, MX-13-340, MX-13-375)
Moc maksymalna: 360 KM (265 kW) przy 1500-1900 obr./min (PACCAR MX-13-265)
408 KM (300 kW) przy 1500-1900 obr./min (2011-2014 PACCAR MX-13-300)
462 KM (340 kW) przy 1400-1900 obr./min (2011-2014 PACCAR MX-13-340)
510 KM (375 kW) przy 1500-1900 obr./min (2011-2014 PACCAR MX-13-375)
369 KM (271 kW) przy 1650 obr./min (2014-2018 PACCAR MX-11-271)
396 KM (291 kW) przy 1450-1700 obr./min (2014-2018 PACCAR MX-11-291)
412 KM (303 kW) przy 1425-1750 obr./min (2014-2018 PACCAR MX-11-300)
435 KM (320 kW) przy 1450-1700 obr./min (2014-2018 PACCAR MX-11-320)
462 KM (340 kW) przy 1425-1750 obr./min (2014-2018 PACCAR MX-11-340)
510 KM (375 kW) przy 1425-1750 obr./min (2014-2018 PACCAR MX-11-375)
367 KM (270 kW) przy 1600 obr./min (od 2018 PACCAR MX-11-270)
408 KM (300 kW) przy 1600 obr./min (od 2018 PACCAR MX-11-300)
428 KM (315 kW) przy 1600 obr./min (od 2018 PACCAR MX-11-315)
449 KM (330 kW) przy 1600 obr./min (od 2018 PACCAR MX-11-330)
483 KM (355 kW) przy 1600 obr./min (od 2018 PACCAR MX-13-355)
530 KM (390 kW) przy 1675 obr./min (od 2018 PACCAR MX-13-390)
Maksymalny moment obrotowy: 1775 Nm przy 1000-1410 obr./min (2011-2014 PACCAR MX-13-265)
2000 Nm przy 1000-1410 obr./min (2011-2014 PACCAR MX-13-300)
2300 Nm przy 1000-1410 obr./min (2011-2014 PACCAR MX-13-340)
2500 Nm przy 1000-1410 obr./min (2011-2014 PACCAR MX-13-375)
1600 Nm przy 1000-1650 obr./min (2014-2018 PACCAR MX-11-271)
1900 Nm przy 1000-1450 obr./min (2014-2018 PACCAR MX-11-291)
2000 Nm przy 1000-1425 obr./min (2014-2018 PACCAR MX-11-300)
2100 Nm przy 1000-1450 obr./min (2014-2018 PACCAR MX-11-320)
2300 Nm przy 1000-1425 obr./min (2014-2018 PACCAR MX-11-340)
2500 Nm przy 1000-1425 obr./min (2014-2018 PACCAR MX-11-375)
1800 Nm przy 900-1400 obr./min (od 2018 PACCAR MX-11-270)
2000 Nm przy 900-1400 obr./min (od 2018 PACCAR MX-11-300)
2150 Nm przy 900-1365 obr./min (od 2018 PACCAR MX-11-315)
2200 Nm przy 900-1400 obr./min (od 2018 PACCAR MX-11-330)
2350 Nm przy 900-1365 obr./min (od 2018 PACCAR MX-13-355)
2500 Nm przy 1000-1425 obr./min (od 2018 PACCAR MX-13-390)
Skrzynia biegów: ZF EcoSplit manualna
ZF AS-Tronic automatyczna
Układ napędowy: 4×4
6×6
8×8
8×6
10×10
10×8
10×6
Długość: 6690 mm
Szerokość: 2550 mm
Wysokość: 3240 mm
Rozstaw osi: 3700 mm (Phoenix 4×4)
4090 mm (Phoenix 4×4)
4500 mm (Phoenix 4×4)
3440 mm + 1320 mm (Phoenix 6×6)
4090 mm + 1320 mm (Phoenix 6×6)
4500 mm + 1320 mm (Phoenix 6×6)
2150 mm + 2300 mm + 1320 mm (Phoenix 8×8)
2150 mm + 2950 mm + 1320 mm (Phoenix 8×8)
Masa własna: 8350 kg (Phoenix 4×4)
9800 kg (Phoenix 6×6)
11 500 kg (Phoenix 8×8)
Masa całkowita: 20 000 kg (Phoenix 4×4)
30 000 kg (Phoenix 6×6)
35 000 kg (Phoenix 6×6)
40 000 kg (Phoenix 6×6)
44 000 kg (Phoenix 8×8)
50 000 kg (Phoenix 8×8)
60 000 kg (Phoenix 10×10)
Obciążenie osi przedniej: 8 000 kg
9 000 kg
Obciążenie osi tylnej: 11 500 kg
13 150 kg
16 000 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 220-545 L
Liczba miejsc: 2-6
Prędkość maksymalna: 85 km/h
Zdolność pokonywania wzniesień: 31°
Instalacja elektryczna: 24 V
Akumulator: 180-225 Ah
Ogumienie przednie: 315/80 R22,5 (obciążenie 8 t)
385/65 R22,5 (obciążenie 9 t)
Ogumienie tylne: 315/80 R22,5
Poprzednik: Tatra 815
Modele pokrewne: DAF CF
Tatra 817 Force


(C) Ogólna historia Tatry Fiergloo.blogspot.com
Tatra-Club.com
Wikipedia.org
40ton.net
Flickr.com
TatraWorld.nl
Hum2d.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pią, 11.08.2023, 18:25
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018