Obecny czas: Czw, 18.04.2024, 21:19




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
1946 GAZ 51 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7459
Miejscowość: Warszawa
Post 1946 GAZ 51
Image
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=A0NIsLaO3Qc

Lekki samochód ciężarowy produkowany w latach 1946-1975 przez firmę GAZ w ZSRS.

Prace projektowe nad następcą lekkiego samochodu ciężarowego GAZ-AA i jego zmodernizowanej wersji GAZ-MM rozpoczęto w 1937 roku. Pierwsze prototypy o oznaczeniu GAZ-11-51 zbudowane zostały na początku 1939 roku i skierowane do badań drogowych, które zakończone zostały w czerwcu 1940 roku. Jeszcze w tym samym roku odbyła się oficjalna premiera tego modelu na Wszechzwiązkowej Wystawie Rolniczej w Moskwie. Do napędu prototypów modelu GAZ-51 wykorzystano 6-cylindrowy silnik benzynowy GAZ-11 o mocy maksymalnej 76 KM. Ładowność pojazdu wynosiła 2 tony. W 1941 roku dalsze prace rozwojowe zostały przerwane z powodu niemieckiego ataku na ZSRS.

W 1943 roku prace badawcze nad tym modelem zostały wznowione. Jednak zmieniono założenia konstrukcyjne pojazdu odnośnie ładowności, która miała wynosić 2,5 tony. Ostatecznie pojazd, pod zmienionym oznaczeniem - GAZ-51, zaprezentowany został w 1945 roku i skierowany do próbnej produkcji małoseryjnej. Produkcja seryjna rozpoczęta została w 1946 roku w zakładzie GAZ w Gorki, jednak ze względu na duże zapotrzebowanie w latach 1950-1952 model ten produkowany był również w Irkucku.
Do napędu GAZa-51 przewidziano 6-cylindrowy silnik benzynowy typu GAZ-51 o pojemności skokowej 3480 cm³ i mocy maksymalnej 70 KM. Jednostka napędowa zblokowana została z 4-biegową skrzynią manualną, poprzez którą napęd przenoszony był na koła tylne. W układzie jezdnym zastosowano przednią oś sztywną opartą na półeliptycznych wzdłużnych resorach piórowych wspartych przez ramieniowe amortyzatory hydrauliczne. Tylny most napędowy zawieszony został na resorach piórowych oraz dodatkowych resorach pomocniczych.

W 1955 roku do produkcji skierowano zmodernizowaną wersję oznaczoną jako GAZ-51A. W modelu tym zastosowano centralny bębnowy hamulec pomocniczy, skrzynię ładunkową ze wszystkimi burtami otwieranymi oraz zmodernizowaną kabinę. Produkcja wszystkich odmian modelu GAZ-51 została zakończona w 1975 roku, po wyprodukowaniu 3 481 033 egzemplarzy tego modelu.

Wersje
GAZ-51U - Wersja eksportowa GAZa-51.
GAZ-51A - Wersja po modernizacji, produkowana w latach 1955-1975.
GAZ-51AU - Wersja eksportowa GAZa-51A.
GAZ-51B - Wersja wyposaĹĽona w silnik dostosowany do zasilania gazem koksowym.
GAZ-51I - Wersja z kabiną załogową, produkowana w latach 1956-1975.
GAZ-51N - Wersja dla Armii Radzieckiej.
GAZ-51P - Ciągnik siodłowy, dostosowany do pracy w zestawie z jednoosiową naczepą.
GAZ-51R - TaksĂłwka osobowo-towarowa.
GAZ-51S - Wersja przeznaczona dla rolnictwa, wyposażona w powiększony zbiornik paliwa.
GAZ-51T - TaksĂłwka towarowa.
GAZ-51W - Wersja eksportowa o ładowności 3 ton, produkowana w latach 1956-1975.
GAZ-51Ĺ» - Wersja wyposaĹĽona w silnik dostosowany do zasilania gazem LPG.
GAZ-63 - Wersja z napędem na obie osie.
GAZ-93 - Wersja z tylno zsypowym nadwoziem wyładowczym, na bazie skróconego o 320 mm podwozia modelu GAZ-51.
GAZ-93A - Wersja z tylno zsypowym nadwoziem wyładowczym, na bazie modelu GAZ-51A.

Dane techniczne
Pokrewne: FSC Lublin-51 / Sungri-58 / Yuejin NJ-130
Producent: Gorkowskij Awtomobilnyj Zawod, Gorki / Irkuck, ZwiÄ…zek Socjalistycznych Republik Sowieckich
Premiera: 1940 (GAZ-11-51) / czerwiec 1945 (GAZ-51)
Okres produkcji: 1946 - 1975
Poprzednik: GAZ-MM
Następca: GAZ-52
Nadwozie: skrzyniowy / furgon / samowyładowczy / cysterna / gaśniczy / kinowóz
Silnik: GAZ-51, benzynowy, gaźnikowy, 4-suwowy, rzędowy, 6-cylindrowy, chłodzony cieczą, umieszczony w zdłużnie z przodu, napędzający koła tylne
Pojemność skokowa: 3485 cm³
Ĺšrednica cylindra: 82,0 mm
Skok tłoka: 110,0 mm
Moc maksymalna: 70 KM przy 2800 obr/min
Skrzynia biegĂłw: 4-biegowa, manualna
Rodzaj napędu: klasyczny-tylny (4×2)
Ogumienie: 7,5-20"
Długość: 5525 mm
Szerokość: 2200 mm
Wysokość: 2130 mm
Rozstaw osi: 3300 mm
Prześwit: 245 mm
Masa własna: 2710 kg
Ładowność: 2,5 t
Pojemność zbiornika paliwa: 105 l
Prędkość maksymalna: 70 km/h
ZuĹĽycie paliwa: 26,5 l/100 km
Liczba miejsc: 2


(C) Wikipedia
Autogallery.org.ru
Flickr.com
Motoryzacja.interia.pl
Fotoarmor.narod.ru
En.valka.cz
Carblueprints.info
The-blueprints.com
Youtube.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Śro, 14.09.2011, 2:01
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7459
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 1946 GAZ 51
Image
Image
Image

FILM:
http://clipiki.ru/video/157502/%D0%A2%D0%B5%D1%81%D1%82-%D0%B4%D1%80%D0%B0%D0%B9%D0%B2-%D0%93%D0%90%D0%97-51


(C) Wikipedia
Fire-engine-photos.com
Yogi.bubu.w.interia.pl
Clipiki.ru

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Czw, 19.04.2012, 20:03
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3319
Miejscowość: Miechów
Post Re: 1946 GAZ 51
Na naszym Lublinie 51 bliźniaku GAZA 51 mój Ojciec Prawo Jazdy zdawał :) ale z tego co widzę to DMC wynosiło ponad 3,5 a dostał tylko kategorię B. Dziwne ale skoro za czasów PRL można było mieć prawo jazdy tylko i wyłącznie kat. D to i ciężarówką można zdawać na B.

_________________
[']Zulu-2.X.1990-11.II.2007-PAMIĘTAMY!!!![']


Czw, 19.04.2012, 20:43
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018