Pon, 17.10.2011, 15:28
Prezentacja nastepcy GAZ 51
Rosja, WNP
14.10.2011 10:42
Zdjęcia przedstawiają nie amerykańską ciężarówkę, lecz nowy rosyjski projekt - samochód GAZ "Jermak". Pojazd, skontruowany na podwoziu "Wałdaja", przenaczony jest dla mieszkańców obszarów wiejskich i powinien zastąpić przestarzałe GAZ-53 i archaiczne GAZ 3307. Coś przypomina? Z jednej strony, wydaje się, że to skrzyniowa "Gazel", ze zmienioną kabiną z dostawczaka, natomiast charakterystyczne kształty przodu przypominają ... GAZ-51, bohatera sowieckich budów i zdobywcy przestrzeni.
Czy "Jermak" podbije serca dyrektorów przedsiębiorstw rolnych tak, jak "pięćdziesiąty pierwszy" podbił kazachskie stepy? Zapewne potencjalnych klientów niepkoi obfitość plastików, silnik z wtryskiem Common Rail, niemiecka skrzynia biegów firmy ZF - podczas gdy w powszechnym przekonaniu np. takiego "pancernego" GAZ 53 łatwo naprawić młotkiem i "mocnym" słowem. Przedstawiciele fabryki jednak liczą, że pojazd odniesie sukces dzięki znacznej unifikacji części (konstrukcyjnie pojazd niewiele różni się od "Wałdaja") i przystępnym cenom, które na razie nie zostały ujawnione.
W chwili obecnej zprezentowano następujące wrsje "Jermaka": samochód ciężarowy średniej ładowności (masa całkowita 6 ton, dołączalny napęd na 4 koła, reduktor, blokada tylnego mechanizmu różnicowego) oraz samochód dla drobnego biznesu (masa całkowita 3,5 tony, tylny napęd). W palecie silników znajdą się dwa turbodiesle Cumminsa: 2,8-litrowy o mocy 120 KM w mniejszym pojeździe i 3,8-litrowy w większym. Obecnie doświaczalne egzemplarze pojazdów przechodzą badania we Włodzimierskiej stacji badawczej pojazdów Ministerstwa Rolnictwa.
Pią, 28.10.2011, 14:36
Śro, 30.05.2012, 13:59
Śro, 30.05.2012, 14:12